علی قاسمی، مدیرعامل شرکت نورپن در گفتگوی اختصاصی با پنجره ایرانیان

نورپن؛ پاسخ شایسته به سفارش مشتریان در و پنجره

پنجره ایرانیان: تمام شیشه‌های این شرکت دارای استاندارد ملی بوده و از بهترین فلوت گرید A ایران استفاده می‌شود و با روش ترواسپیسر در حال تولید است که این روش در کشور‌های کانادا و آمریکا بسیار متداول برای تولید شیشه‌های استاندارد به کار می‌رود.
  • یکشنبه 7 دی 1393 ساعت 11:10

«از قدیم الایام گفته‌اند حق با مشتری است و همواره تلاش می‌کنیم مشتریان با لبخند رضایت و خاطره خوش از ما یاد کنند؛ چرا که بهترین ابزار تبلیغاتی ما مشتریان عزیز ما هستند.» این روایت علی قاسمی، مدیرعامل شرکت نورپن، از خوشنام‌ترین شرکت‌های تولید در و پنجره یوپی‌وی‌سی ایران است که در گفتگو با پنجره ایرانیان می‌گوید: کیفیت و تولید بهتر سرلوحه این شرکت است و به همین خاطر، واحد کنترل کیفی مستقر در این شرکت تمامی پنجره‌های تولیدی را که آماده خروج جهت نصب، پس از چک کردن نهایی اجازه صدور برگ خروج را می‌دهد و تیم نظارت تمامی فرآیند‌های مونتاژ و نصب را زیر نظر دارد تا طبق سفارشات مشتری و استانداردهای ساخت و نصب به نیازهای مشتریان پاسخ داده شود. او تاکید می‌کند: به دلیل بهره‌مندی از تیم طراحی و فنی، نیروی کار مجرب، همچنین استفاده از ماشین‌آلات پیشرفته و همچنین مواد اولیه استاندارد، آمادگی داریم تا به هر نیاز مشتری پاسخ شایسته دهیم، چرا که نورپن آمادگی دارد تا به سفارشات مشتریان حتی مشکل‌پسندان پاسخ شایسته دهد. گفتگوی اختصاصی پنجره ایرانیان با مدیرعامل شرکت نورپن را بخوانید:

  •   شرکت نورپن از چه تاریخی فعالیت خود را آغاز کرده و تاکنون چه فراز و نشیب‌هایی را در طی کردن مسیر پیشرفت و موفقیت پشت سر گذاشته است؟

مطالعات و تحقیقات نظری و میدانی برای فعالیت شرکت نورپن جهت تولید در و پنجره‌های استاندارد و دارای مزیت‌های قابل رقابت از سال 1388 آغاز شد و به اتفاق همکاران و تلاش صادقانه دسته‌جمعی ایشان که اغلب همکاری خود را تاکنون ادامه‌ داده‌اند، موفق شدیم فراز و نشیب‌های فراوان در راه‌اندازی خطوط تولید در و پنجره را پشت سرگذاریم و یک سال بعد در سال 1389 کارخانه نورپن در زمینی به مساحت 3000 متر مربع در شهر قدس احداث شد. البته در ابتدا ناهمواری و سختی‌ها و چالش‌های فراوانی پیش رو داشتیم که به یاری خداوند و تلاش و پشتکار همکاران موفق شدیم موانع را برداریم و شرکت نورپن طبق برنامه و اهداف پیش‌بینی شده پیشرفت قابل توجهی را در صنعت در و پنجره یو.پی‌ووی‌سی تجربه کرد.

  •   در حال حاضر چه محصولات و خدماتی توسط نورپن عرضه می‌شود و راز استقبال مشتریان از خدمات و محصولات نورپن چه بوده است؟

کالاهای تولیدی و قابل عرضه توسط شرکت نورپن شامل انواع در و پنجره‌های یوپی‌وی‌سی و شیشه‌های ساختمانی است که با استفاده از پیشرفته‌ترین ماشین‌آلات و تکنولوژی و بهره‌مندی از کادری مجرب تولید می‌شود و خدمات شرکت شامل مشاوره‌های اولیه به مشتریان، نصب استاندارد و صحیح توسط تیم نصاب حرفه‌ای و خدمات پس از نصب و فروش در و پنجره‌ها می‌شود. استقبال مشتریان از خدمات و محصولات شرکت نورپن در واقع ناشی از لطف خداوند و همچنین تلاش صادقانه برای عرضه محصولات و خدماتی دارای کیفیت و مزیت‌های برتر است و امیدواریم بتوانیم همواره رضایت مصرف‌کنندگان و مشتریان را به عنوان یک سرمایه با خود همراه داشته باشیم.

  •   شرکت نورپن چه خدماتی در زمینه انجام آزمایشات تخصصی برای مرغوبیت در و پنجره‌های یوپی‌وی‌سی ارائه می‌کند؟

 شرکت نورپن در حال حاضر اقدامات اولیه برای دریافت گواهینامه فنی از مرکز تحقیقات راه، ساختمان و مسکن را انجام داده و مراحل مختلف آزمایش‌های تخصصی روی محصولات در حال انجام است که به یاری خداوند متعال بعد از تست‌های مختلف انشاالله موفق به دریافت گواهینامه معتبر از مرکز یادشده خواهیم شد. اضافه بر این شرکت‌های تامین کننده پروفیل مصرفی این واحد تولیدی به صورت دوره‌ای از محصولات و خط تولید بازدید کرده و روند تولید را کاملآ زیر نظر دارد.

  •   به عنوان یکی از شرکت‌های فعال در تولید در و پنجره‌های یوپی‌وی‌سی استاندارد با نصب تخصصی فکر می‌کنید که در مونتاژ و نصب چه موارد مهمی باید مورد دقت قرار گیرد که محصول نهایی با لبخند رضایت مشتریان همراه شود؟

 در مورد تولید پنجره یو‌پی‌وی‌سی موارد بسیاری در قسمت‌های تکنیکال و فنی هست که روی استانداردهای تولید و مونتاژ تاثیر مستقیم و غیرمستقیم می‌گذارد و در تولید در و پنجره یو‌پی‌وی‌سی به صورت اصولی باید به نکات زیادی توجه کرد؛ به طور مثال باید از گالوانیزه‌های استاندارد با ضخامت 25/1 و 5/1 استفاده کرد و یا در پنجره‌هایی که طول زیاد دارد، باید از قوطی استفاده کرد. در مورد نصب هم بحث‌های فنی بسیار است که باید توجه کرد و تعداد پیچ‌های نصب و درزبندی از موارد قسمت‌های حساس نصب است.

  •   شرکت نورپن در تولید در و پنجره جهت تامین پروفیل و یراق‌آلات و همچنین ورق‌های تقویتی گالوانیزه به چه نحوی عمل می‌کند؟

این شرکت در راستای کیفیت و رضایت مشتریان اقدام به تامین بهترین مواد اولیه از شرکت‌های داخلی و خارجی کرده که از شرکت‌هایی در زمینه پروفیل با ما همکاری می‌کنند می‌توان از شرکت‌های معتبری چون سیندژ و ویستابست بازرگانی سبحان نام برد.

  •   ارزیابی شما از کیفیت پروفیل‌های داخلی و وارداتی چیست؟ و چه انتظاری از تولیدکنندگان و عرضه کنندگان پروفیل یوپی وی سی دارید؟

برخی پروفیل‌های وارداتی که اغلب از کشور ترکیه وارد می‌شود، به دلایل مختلف دارای کفیت پرنوسان است از جمله به دلیل نوسان قیمت ارز، واردات پروفیل‌های با گرید‌های پایین در سه سال گذشته رونق گرفته بود. البته پروفیل‌های با کیفیت وارداتی از نظر قیمت بالاتر از پروفیل‌های ایرانی است و سهم خوبی در بازار ندارد؛ پیشنهاد می‌شود نظارت بهتری و دقیق‌تری صورت گیرد تا تولیدکنندگان در و پنجره‌ها به استفاده از پروفیل‌های باکیفیت روی خوش نشان دهند و اقبال عمومی از پروفیل‌های فاقد کیفیت کمتر و کمتر شود.

  •  تنوع محصولات نورپن از حیث تامین نظر‌ها و سلیقه‌های مشتریان چگونه‌ است؟ و در حال حاضر چه نوع در و پنجره‌هایی را تولید و عرضه می‌کنید؟

تنوع محصول این شرکت در پنجره‌های تک حالته و دو حالته کشویی و پنجره‌های قوس و زوایای مختلف همراه با انواع شیشه از جمله رنگی و رفلکس است. ما به دلیل بهره‌مندی از تیم طراحی و فنی و نیروی کار مجرب و همچنین استفاده از ماشین‌آلات پیشرفته و همچنین مواد اولیه استاندارد آمادگی داریم تا به هر نیاز مشتری پاسخ شایسته دهیم، چرا که نورپن آمادگی دارد تا به سفارشات مشتریان حتی مشکل‌پسندان پاسخ شایسته دهد.

  •   شرکت نورپن در انتخاب شیشه‌های مورد استفاده چگونه عمل می‌کند؟

تمام شیشه‌های این شرکت دارای استاندارد ملی بوده و از بهترین فلوت گرید A ایران استفاده می‌شود و با روش ترواسپیسر در حال تولید است که این روش در کشور‌های کانادا و آمریکا بسیار متداول برای تولید شیشه‌های استاندارد به کار می‌رود.

  •   عایق بودن شیشه‌های در و پنجره‌‌های تولید شده به چه پارامتر‌هایی بستگی دارد؟

عایق صوتی در شیشه دارای دو پارامتر است: یکی ضخامت شیشه‌ها و دوم تزریق گاز آرگون؛ در این شرکت گاز آرگون، طبق فرمول و جدول نسبت به ارتفاع سطح دریا در هر شهر صورت می‌پذیرد و تزریق گاز به صورت ماشینی بوده و برای هر استان تعریف خاص خود را دارد.

  •  در حال حاضر ظرفیت تولید نورپن تا چه میزان پاسخگوی سفارشات مشتریان است؟

در حال حاضر این شرکت با دوشیفت کاری در حال تولید است، ولی از نظر تعداد خروجی محصول یک تولید کننده بستگی به تک حالته و دو حالته بودن پنجره و تعداد مولین بسته شده در یونیت پنجره دارد؛ ولی به صورت تک حالته و پنجره‌های تیپ این شرکت در یک شیفت کاری می‌تواند روزانه 80 یونیت به صورت واقعی تولید و به مشتریان ارائه کند.

  •   یک مصرف‌کننده نهایی در و پنجره چگونه می‌تواند بفهمد پنجره که روی ساختمان نصب شده، واقعا پنجره خوب و استاندارد است و چرا در ایران پنجره‌ها شناسنامه دقیق فنی ندارند؟

 مصرف کننده حق دارد در قبال خریدی که می‌کند، توضیح فنی از تولید کننده بخواهد. ما در شرکت نورپن از ابتدا که یک مشتری سفارش خود را ارائه می‌دهد، در هر مرحله با مشتری تماس گرفته و از وضعیت تولید سفارش داده شده، اطلاع‌رسانی می‌کنیم تا مشتری در صورت تمایل بتواند به صورت سرزده از فرایند تولید و نصب اطلاع کسب و حتی بازدید حضوری داشته باشد. متاسفانه هنوز در ایران ما تولید پنجره تیپ نداریم و تولیدکنندگان در و پنجره بر اساس اندازه‌گیری حسب سفارشات ارائه شده  اقدام به تولید می‌کنند و هنوز استانداردی برای شناسنامه فنی در و پنجره‌ها وجود ندارد.

  •   نظارت مدیریت بر تولید و نصب در و پنجره‌های نورپن چگونه است؟

کیفیت و تولید بهتر سرلوحه این شرکت است و به همین خاطر، واحد کنترل کیفی مستقر در این شرکت تمامی پنجره‌های تولیدی را که آماده خروج جهت نصب، پس از چک کردن نهایی اجازه صدور برگ خروج را می‌دهد و تیم نظارت تمامی فرایند‌های مونتاژ و نصب را زیر نظر دارد تا طبق سفارشات مشتری و استانداردهای ساخت و نصب به نیازهای مشتریان پاسخ داده شود.

  •   در حاضر حاضر چند شرکت نمایندگی عرضه محصولات نورپن را برعهده دارند و آیا دایره فعالیت شرکت محدود به استان فارس است؟

شرکت نورپن دارای نمایندگی‌های متعدد و دفاتر فروش از جمله در شهرهای تهران، کرج، نوشهر، چالوس، رامسر و قزوین است و بزودی در شهر مشهد دفتر فروش این شرکت افتتاح می‌شود.

  •  فکر می‌کنید در پیش گرفتن سیاست‌های تشویقی از سوی دولت تا چه میزان می‌تواند به استقبال مردم از در و پنجره‌های یوپی‌وی‌سی کمک کند؟

دولت در بحث صرفه‌جویی انرژی سرمایه‌گذاری خوبی کرده و باید برای تشویق مردم به تعویض پنجره‌های قدیمی که دارای هدررفت بالای انرژی هستند، اقدامات بیشتری صورت گیرد و شرکت‌های تولیدی در و پنجره همچون نورپن هم باید شرایط و بستر خوبی جهت خرید سهل و راحت برای تمام اقشار جامعه فراهم کنیم و این موضوع یک عزم ملی و فرهنگی خاص خود را می‌طلبد.

  •   تا چه اندازه به حقوق مشتریان شرکت احترام می گذارید و ارزش قائل می‌شوید؟

 از قدیم الایام گفته‌اند حق با مشتری است و ما همیشه این را رعایت کرده و می‌کنیم و سعی کرده‌ایم مشتریان با لبخند رضایت و خاطره خوش از ما یاد کنند؛ چرا که بهترین ابزار تبلیغاتی ما خود مشتریان عزیز ما هستند.

  •  الان در این صنعت، ما با تولیدکنندهایی زیر پله‌ای و یا تولید غیر صنعتی پنجره یو‌پی‌وی‌سی سروکار داریم که اصلا کیفیت و استاندارد‌های لازم را رعایت نمی‌کنند.فکر می‌کنید با تداوم این وضعیت، چه خطراتی شرکت‌ها و فعالان این صنعت را تهدید می‌کند؟

بگذارید رک سخن بگویم که تولید کننده‌های به اصطلاح زیر پله‌ای در رقابت با کیفیت و تولید و بحث فنی به ناچار به انزوا خواهند رفت، مگر آنکه نگرش و تفکرشان را نسبت به این امر تغییر دهند.

  •   سخن پایانی شما با مشتریان نورپن

در پایان باید بگویم که صنعت تولید درب و پنجره یو‌پی‌وی‌سی به عنوان یک صنعت جدید و نوپا در کشور برای ماندن در عرصه رقابت نیازمند ارتقاع سطح کیفی و استانداردسازی است در این خصوص سهم شرکت‌ها و کارخانجات معتبر در امر تولید کمی مشکل ولی محال نیست. به امید روزی که تمامی شرکت‌های همکار، صنعت ساخت در و پنجره یو‌پی‌وی‌سی را به دید یک صنعت نگاه کنند نه به عنوان تجارت.


ثبت نظر

ارسال