برای نخستین بار

آبگرمکن خورشیدی در منطقه 2 زنجان نصب شد

پنجره ایرانیان: داوود بیگدلی،شهردار منطقه 2 زنجان از نصب آبگرمکن‌های خورشیدی در سطح این منطقه خبر داد.
  • چهارشنبه 10 اردیبهشت 1393 ساعت 12:54

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان و به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه 2 زنجان، داوود بیگدلی، در زمینه نصب آبگرمکن‌های خورشیدی اظهار داشت: یکی از اهداف مدیریت منطقه اصلاح الگوی مصرف و کاهش مصرف انرژی با نگرش دستیابی به توسعه پایدار شهری و ارتقای سطح سلامت جامعه است.

وی بر کاربرد انرژی خورشیدی و قابلیت‌های آن در تامین انرژی با استفاده از تکنولوژی‌های جدید به منظور بهینه سازی مصرف انرژی و تامین آبگرم مورد نیاز در سرویس‌های بهداشتی موجود در سطح منطقه را از جمله برنامه‌های شهرداری منطقه 2 زنجان عنوان کرد.

شهردار منطقه 2 زنجان ادامه داد: برای نخستین بار در زنجان تعداد دو دستگاه آبگرمکن خورشیدی یکی در میدان بسیج و دیگری در پارک میثم برای رفاه حال همشهریان و مسافران نصب و راه‌اندازی شد که در فازهای بعد نیز همه سرویس‌های بهداشتی موجود در سطح منطقه را به آبگرمکن‌های خورشیدی مجهز خواهیم کرد.

این مسئول متذکر شد: آبگرمکن‌های خورشیدی دستگاهی است که با جذب انرژی خورشیدی آب مورد نیاز را گرم کرده که استفاده از انرژی خورشیدی برای گرم کردن آب به دلیل رایگان بودن این منبع عظیم انرژی، از نظر اقتصادی بسیار مقرون به صرفه است.

بیگدلی در پایان اذعان داشت: این سیستم‌ها بسیار مقرون به صرفه هستند، چرا که در بیشتر فصول سال حتی فصل سرد با وجود منبع خورشید قابل استفاده‌ هستند.


ثبت نظر

ارسال