اصفهانی ها در مصرف آب صرفه جویی کنند

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب اصفهان با بیان اینکه 38 درصد از مردم این استان بیش از الگو، آب مصرف می کنند، تاکید کرد: برای داشتن تابستانی بدون مشکل آب بایستی شهروندان 20 تا 30 درصد در مصرف آب صرفه جویی کنند.
  • دوشنبه 1 اردیبهشت 1393 ساعت 11:25

هاشم امینی افزود: 62 درصد مشترکان استان کمتر از 20 متر مکعب، 34 درصد بین 20 تا 40 متر مکعب و چهار درصد بیش از 40 متر مکعب آب در ماه مصرف می کنند. وی برخورد با مشترکین پرمصرف را ضروری دانست و اعلام کرد: اولین سالی که مردم در کاهش مصرف آب با ما هماهنگ بودند سال اول اجرای قانون هدفمندی یارانه ها بود که سه درصد کاهش مصرف داشتیم.

وی تصریح کرد: اکنون متوسط قبوض آب بهای بیشتر مشترکین آب در استان 50 تا 70 هزار ریال است. وی با اشاره به اینکه روی قبوض مشترکین پر مصرف اخطار درج می شود، گفت: در مرحله بعد در صورت عدم توجه انشعاب این افراد قطع می شود.

به گفته وی در سال گذشته 900 مشترک پر مصرف آب در استان اصفهان شناسایی و به دلیل عدم توجه به توصیه ها، اشتراک آنها قطع شد.

مدیر عامل آب و فاضلاب اصفهان در باره تأمین آب شرب در تابستان گفت: امسال برای رفع افت فشار آب یا قطعی آن نیاز به مدیریت مصرف داریم چرا که منابع آبی امسال نسبت به سال گذشته کاهش داشته است. امینی با بیان اینکه باید با مصرف بهینه از این بحران عبور کرد، افزود: اگر بتوانیم 20 تا 30 درصد صرفه جویی در مصرف داشته باشیم، تابستان را بدون مشکل می گذرانیم.

وی اظهار کرد: متوسط مصرف آب هر اصفهانی در شبانه روز در بخش خانگی 162 لیتر است که استاندارد آن در سطح کشور 150 لیتر می باشد. وی ادامه داد: اگر هر اصفهانی تنها یک و نیم لیتر صرفه جویی در مصرف آب داشته باشد می توان به حدود 40 هزار نفر آبرسانی کرد.

 وی درباره قیمت آب شرب گفت: از اول بهمن سال گذشته افزایش قیمت ناچیزی داشتیم به طوریکه مصرف آب تا پنج متر مکعب حدود 176 تومان در هر قبض آب افزایش می یابد و اگر تا 10 متر مکعب متوسط مصرف باشد 439 تومان به قیمت آب مصرفی افزوده می شود. وی اضافه کرد: تا 15 متر مکعب اضافه مصرف نیز 776 تومان و تا 20 متر مکعب مصرف یکهزار و 206 تومان به قبوض اضافه می شود.

وی بیان کرد: قیمت یک متر مکعب آب که از پشت سد زاینده رود وارد تصفیه خانه باباشیخعلی می شود 262 تومان است و قیمت تمام شده آن نزدیک به هزار تومان می رسد. پیش بینی شده ذخیره سد زاینده رود در بهار امسال به حدود 500 میلیون متر مکعب یعنی حدود 40 درصد ظرفیت این سد برسد این در حالی است که فقط مصرف آب شرب در حوضه زاینده رود حدود 450 میلیون متر مکعب است.

هر شهروند فقط با کاستن از زمان حمام کردن به مدت چند دقیقه، یا بسته نگاه داشتن شیر آب هنگام مسواک زدن و کم کردن فشار آب موقع شستن ظرف و موارد ساده دیگری امثال اینها می تواند مصرف آب را 20 درصد کاهش دهد.


ثبت نظر

ارسال