شناسایی بافت های فرسوده کرج

شهردار کرج با اشاره به اینکه کرج دارای وسعت قابل توجهی در حدود 760 هکتار بافت فرسوده است، گفت: احیاء این حجم بافت فرسوده مهمترین اولویت است که تنها با ورود سرمایه‌گذاران بخش خصوصی محقق می‌شود.
  • یکشنبه 20 بهمن 1392 ساعت 12:31

علی ترکاشوند گفت: احیاء بافت‌های فرسوده موضوعی ملی است و باید با نگاهی عمیق و ویژه پیگیری و رصد شود. وی افزود: مسأله بهسازی و نوسازی فضا و بافت‌های فرسوده مورد توجه جدی مسئولان است و در دید کلان و کشوری، انجام آن به نحو صحیح و کارآمد به عنوان اقدامی ارزشی تلقی می‌شود.

ترکاشوند با بیان اینکه تاکنون نیز سیاست‌ها و طرح‌های تشویقی متعددی به این منظور تدوین و ارائه شده است، گفت: این در حالی است که پروسه بازسازی این بافت‌ها آنطورکه باید، رضایتمندی مسئولان امر را فراهم نکرده است.

شهردار کرج با اشاره به قابلیت‌های بالقوه در جذب سرمایه‌گذار بخش خصوصی برای ورود به عرصه‌های مختلف سرمایه‌گذاری، گفت: معضل بافت فرسوده با اجرای راهکارهای اصولی که جذب سرمایه‌های بخش خصوصی از مهمترین آنهاست، رفع می‌شود و در این زمینه نیاز به برنامه‌ریزی و تدوین سیاست‌های کلان داریم.وی در پایان با اشاره به تجربه موفق کلانشهر تهران در زمینه فعالیت شرکت‌های سرمایه‌گذار در محلاتی که بافت‌های فرسوده در آن تجمیع شده‌اند، گفت: این شرکت‌ها مشارکت مردم را با بکارگیری شیوه و روش‌های متعدد جلب می‌کنند که از جمله آن می‌تواند به جلب مشارکت شهروندان با استفاده از در اختیار قرار دادن سهام، اشاره کرد.


ثبت نظر

ارسال