زاهدان رکورددار بافت فرسوده

مدیرعامل سازمان بهسازی و نوسازی شهرداری زاهدان گفت: شهر زاهدان با داشتن حدود 2000 هکتار بافت فرسوده‌ی شهری در این زمینه مقام نخست کشوری را دارد.
  • شنبه 19 بهمن 1392 ساعت 16:2

محمدمهدی مرعشی در این‌باره اظهار کرد: در اجلاس سه سال گذشته‌ کلان‌شهرهای آسیایی به دو مقوله بعنوان عمده‌ترین مشکل برای کلان‌شهرها اشاره شد که یکی از این دو مورد موضوع وجود بافت‌های فرسوده‌ی شهری بود که این نشان از اهمیت توجه به این بحث دارد. وی ادامه داد: طبق مطالعات و بررسی‌ها حدود 2000 هکتار از اراضی زاهدان در محدوده‌ی بافت فرسوده‌ی شهری قرار گرفته و این 18 درصد مساحت کل زاهدان را شامل می‌شود.

مدیرعامل سازمان بهسازی و نوسازی شهرداری زاهدان در خصوص ساخت و ساز و احیای بافت‌های فرسوده و تسهیلاتی که در این خصوص توسط شهرداری در نظر گرفته شده است، گفت: مالکانی که هم‌اکنون در محدوده‌ی مسکونی بافت‌های فرسوده قرار دارند در صورت مراجعه می‌توانند از 50 درصد تخفیف در صدور پروانه‌ بهره‌مند شوند هم‌چنین به ازای هر واحد مسکونی نیز تا سقف 30 میلیون تومان وام در نظر گرفته شده که مالکان می‌توانند از آن استفاده کنند. ضمن اینکه معافیت از پرداخت عوارض نوسازی تا سه سال نیز شامل حال آنها می‌شود.

مرعشی ادامه داد: با توجه به همکاری خوب شورای اسلامی شهر، لایحه‌ای را تحت‌عنوان بسته‌ی تشویقی به شورا ارائه شده که در صورت تصویب آن، سقف معافیت‌ها از 50 به 90 درصد ارتقاء می‌یابد. مدیرعامل سازمان بهسازی و نوسازی شهرداری زاهدان خاطرنشان کرد: با توجه به تخصیص تخفیف‌هایی تا سقف 90 درصد در رابطه با احیای بافت فرسوده‌ی شهری، از مردم تقاضا داریم تا از این فرصت بدست آمده که محدود است نهایت استفاده را ببرند.


ثبت نظر

ارسال