مقایسه عملکرد پنجره دو جداره یو.پی.وی.سی در شرایط استفاده از پروفیل سری 60 (سه محفظه) و پروفیل سری 70 (پنج محفظه) در آزمون نفوذ آب، نفوذپذیری هوا و مقاومت در برابر فشار باد

بهراد آزادی – امین مویدفر – امیر آزادی
  • سه شنبه 3 اردیبهشت 1398 ساعت 15:59

چکیده:

هدف از این مقاله بررسی رفتار پنجره‌ها با در نظر گرفتن شرایط آب و هوایی خاص و ابعاد بزرگ‌تر از حد معمول بوده و همان‌گونه که می‌دانیم در طراحی پنجره‌ها می‌بایست به نکاتی از جمله سرعت باد در مناطق بادگیر و ساختمان‌های بلندمرتبه توجه کرد. اگر استحکام پنجره‌ها با سرعت باد منطقه تطابق نداشته باشد، احتمال خارج شدن پنجره از آب‌بندی و هوابندی و در موارد شدیدتر شکست شیشه را به همراه دارد. مورد دیگر لرزش دروپنجره‌ها با ابعاد بزرگ است که با استفاده از پروفیل با سطح مقطع بالاتر تا حد زیادی از بین می‌رود.

دروپنجره دوجداره تولیدشده با این پروفیل همچنین قابلیت نصب در ارتفاعاتی را که فشار باد بسیار و یا از لحاظ ابعاد پنجره بزرگ است، داراست و ظاهری زیبا به نمای ساختمان و پنجره‌های آن می‌دهد. سری 70 پروفیل دروپنجره ویستابست قابلیت نصب شدن در پروژه‌های تعویض پنجره قدیمی با پنجره دوجداره را ندارد.

در این مقاله به بررسی مقایسه عملکرد پنجره دوجداره یو.پی.وی.سی در شرایط استفاده از پروفیل سری 70 و استفاده از سری 60 در آزمون‌های آب‌بندی، هوابندی و فشار باد پرداخته و نتایج با هم مقایسه خواهد شد.

آزمایش‌های فوق در آزمایشگاه ایستاتست، وابسته به گروه صنعتی طرح و ساخت ایستا انجام پذیرفته که در زمینه انجام آزمون‌های در، پنجره، نما و آموزش کنترل کیفیت واحدهای تولیدی به‌عنوان یکی از مراکز فعال در امر تحقیق و توسعه حوزه در، پنجره، نما و افزون بر آن آزمایشگاه همکار سازمان ملی استاندارد ایران در زمینه انجام آزمون‌های در، پنجره، نما بر مبنای استاندارهای ملی ایران از سال 1392 مشغول به فعالیت است.

برای دیدن فایل کامل پی دی اف کلیک کنید

 

نشریه پنجره ایرانیان-سال یازدهم-شماره 139 - اردیبهشت 98


ثبت نظر

ارسال