هنر مدیریت به زبان ساده

پنجره ایرانیان: بخش دوم از مقاله هنر مدیریت به زبان ساده، نوشته مهندس قائمیان از نظر شما می ‏گذرد.
  • شنبه 5 دی 1394 ساعت 10:40

 این سری از مقالات ‏با زبانی ساده، هنر مدیریت را با اتکا بر اصول نوین مدیریتی و نیز ذکر مثال و داستان ‏هایی کوتاه مورد بررسی قرار می‏ دهد. در بخش نخست این مقالات که در شماره پیشین منتشر شد، شالوده اصلی این بحث بیان شد. در این مقاله مبحث برندینگ مورد بررسی قرار گرفته است. لازم به ذکر است که مهندس قائمیان دارای مدرک لیسانس مهندسی متالورژی و فوق لیسانس ام‏ بی ‏ای با گرایش استراتژی بوده و در سابقه کاری 15 ساله ایشان، حدود 6 سال فعالیت تخصصی در حوزه ارائه خدمات مشاوره کسب و کار در حوزه ‏های برندینگ، مارکتینگ و منابع انسانی به سازمان‏ های مختلف و 3 سال سابقه فعالیت به ‏عنوان مدیر پروژه ‏های بازاریابی و 3 سال سابقه تدریس گزارش نویسی در شرکت‏ های معتبر حوزه مدیریت مانند گروه گسترش، گروه هشت و غیره به چشم می ‏خورد.

برای مشاهده فایل پی دی اف کلیک کنید.

نکاتی از مقاله گذشته:
تعریف مدیریت: هنر انجام دادن کار به وسیله دیگران.
تعریف برندینگ: مجموعه صفات و تصورات ذهنی (تداعیات) که در زمان مواجهه با عناصر یک برند در ذهن مخاطب نقش می‏ بندد، به عنوان برندینگ یاد می‏ شود.
المان ‏های برندینگ: شش عنصر اصلی برندینگ عبارتند از: نام (نام تجاری)، لوگو، لوگوتایپ (نحوه نوشتن نام در لوگو)، اسلوگان (شعار سازمانی)، رنگ سازمانی و سمبل.
راحت ترین روش تشخیص جایگاه برند شرکت: بدون مقدمه از افراد بپرسید که نام 10 برند صنعت شما را نام ببرند.

نشریه پنجره ایرانیان ــ سال نهم ــ شماره 98 ــ آذر 94


ثبت نظر

ارسال