پنجره ایرانیان 10 ساله شد

  • دوشنبه 10 آبان 1395 ساعت 14:47

ده سالِ بی‏دریغ ...

پنجره ایرانیان ده‌ساله شد. اتفاقی که این روزها باعث افتخار یکایک همکاران ما در مجموعه پنجره ایرانیان است. پنجره ایرانیان، نه سال تمام را بی‏‌دریغ در خدمت صنعت در و پنجره کشورمان به فعالیت مشغول بوده است و آبان ماه امسال با قلبی مالامال از امید به آینده، دهمین سال فعالیت خود را آغاز می‏‌کند. ما بر خود می‏بالیم که در همه این سال‏‌ها در کنار غم و شادی فعالان سخت‌کوش این صنعت بوده‌‏ایم و هر چه در توان داشتیم برای ارتقاء سطح آگاهی‏‌های اهالی این صنف به‌کار برده‌ایم.

برای مشاهده فایل پی دی اف کلیک کنید.

پنجره ایرانیان در تمام این سال‏‌ها جز به پیشرفت و سربلندی صنعت در و پنجره نیندیشیده و ذره‏ای در انجام رسالت خویش کوتاهی نکرده است. تمامی ناملایمات این سال‏‌ها نیز نتوانسته است در عزم و اراده این مجموعه خللی وارد سازد. امروز با نگاهی به گذشته پر فراز و نشیب خود، مفتخریم که همواره مسیر پیشرفت را پیموده و هرروز به‌روزتر از دیروز در انجام وظایف خود کوشا بوده‌‏ایم و تمامی تلاش خود را به خرج دادیم تا مبادا در دام روزمرگی گرفتار آییم و از رشد و بالندگی بازمانیم.

پنجره ایرانیان در طول این سال‏‌ها تمام توان خود را برای انجام رسالت خویش به کار گرفته است. اما این سخن بدان معنا نیست که تمامی فعالیت‏‌های این مجموعه عاری از عیب و کاستی بوده است و هرگز ادعا نداریم که نقصانی در کارمان نبوده و رسالت خطیر خود را بی‌کم‌وکاست انجام داده‌‏ایم. بدون تردید توان هر مجموعه‌‏ای محدودیت‏‌هایی دارد؛ به‏‌ویژه اگر دشواری‏‌های فعالیت فرهنگی را در این مرزوبوم مدنظر داشته باشیم. به‌طورقطع مقاطعی وجود داشته که رسیدگی کامل به آن فراتر از توان مجموعه بوده است. نباید از نظر دور داشت که فعالیت مجموع‌ه‏ای فرهنگی آن ‌هم در بخش خصوصی با چه موانع و دشواری‏‌هایی روبه‏‌روست؛ بااین‌همه، تلاش گردانندگان این مجموعه از همان ابتدا بهره‌‏گیری از تمامی توان موجود برای انجام رسالت خویش بوده و همواره این تلاش را افزون کرده اند.

پنجره ایرانیان ده سال پیش با حداقل امکانات موجود گام در این مسیر پرخطر گذاشت. در آن زمان پنجره ایرانیان مجله‌‏ای تکیده و کم شمار و البته گمنام بود که باید با رقبای کهنه‏‌کارتر و مجهزتری رقابت می‏‌کرد. پنجره ایرانیان اما نقطه ثقلی داشت که با اتکا بر آن می‏‌توانست بی‌‏باک و امیدوار به آینده بیندیشد؛ و آن نقطه ثقل، نیت و مقصود این مجموعه بود که بالندگی صنعت در و پنجره را در سرلوحه امور خویش قرار داده و منافع مالی را در مرتبه دوم اهمیت جای‌داده بود. پنجره ایرانیان با اتکا بر این نقطه قوت و توکل بر ایزد منان، روزبه‌روز درجات ترقی را پیمود، تا جایی که امروز به یگانه نشریه معتبر در این صنعت بدل شده است. نشری‌ه‏ای که در بسیاری از نقاط ایران شناخته شده است، نشری‌ه‌‏ای قطور با قریب به هفت هزار تیراژ که به‏‌صورت رایگان سراسر ایران عزیز را درمی‌نوردد و تا دورترین نقاط کشور سر می‏‌کشد و تخم آگاهی می‏‌کارد.

پنجره ایرانیان امروز دیگر تنها یک نشریه نیست. در طول این سال‏‌ها، این مجموعه از پیشرفت‏‌ها و فناوری‏‌های روز غافل نبوده و تلاشی مضاعف برای به‏‌روز ساختن خویش داشته است. وب‌سایت پنجره ایرانیان، امروز یکی از پربازدید‌ترین سایت‏‌های صنعت در و پنجره است که افزون بر انتشار اطلاعات معتبرترین شرکت‏‌های فعال در این عرصه، تازه‌‏ترین اخبار این صنعت را نیز به‏‌صورت لحظه‌‏ای پوشش می‏‌دهد. اپلیکیشن پنجره ایرانیان نیز به‌‏عنوان یک میان‏بر، وب‌سایت و گوشی‏‌های همراه مخاطبان همیشگی را به هم پیوند زده و در جهت تسریع اطلاع‏‌رسانی ایفای نقش می‌‏کند. کانال تلگرامی و اینستاگرام پنجره ایرانیان نیز در فضای شبکه‌‏های مجازی به آگاهی‏‌رسانی مشغول‌اند. از دیگر سوی، گروه‌‏های تلگرامی تخصصی که شاید آن‌ها را بتوان نبض اصلی جریان اطلاعات در این صنعت دانست نیز از چشمان پنجره ایرانیان دور نمانده و آخرین اخبار و اطلاعات اهالی این صنعت، در این گروه‌‏ها منتشر می‌‏شوند؛ و همه این‏‌ها گام‏‌هایی بوده است برای تحقق کامل شعار این مجموعه. ما امروز مطمئن‌‏تر از همیشه می‌‏توانیم بگوییم که «با پنجره ایرانیان در لحظه خبردار شوید».

پنجره ایرانیان با تمامی بضاعت خویش، بر اهداف معین و مشخصی تاکید داشته و هیچ‌گاه آن‌ها را ازنظر دور نداشته است. پنجره ایرانیان بیش از هر چیز به معرفی محصولات باکیفیت نظر دارد و تا جایی که دانش آن را داشته باشد قدمی جز این برنداشته و درنخواهد داشت. پنجره ایرانیان ارتقاء سطح علمی و فنی و فعالان این عرصه را بر خود فرض می‏‌داند. هرچند انجام این مهم، به‏‌تنهایی از عهده نشری‌ه‏ای خبری برنمی‏‌آید و همگامی و همکاری کارشناسان و دانش‌‏پژوهان این عرصه را می‏‌طلبد؛ بااین‌حال، پنجره ایرانیان برای جلب همکاری صاحبان علم و فن و دریافت مقالات آموزشی از ایشان و انتشار آن‌ها دریغ نکرده و نخواهد کرد. پنجره ایرانیان به تولید داخلی عِرق می‏‌ورزد و برای معرفی و پیشرفت تولیدکنندگان پرتلاش داخلی که با همه کمبودهای موجود به تولید محصولات باکیفیت می‏‌اندیشند، از هیچ کوششی دریغ نکرده و نخواهد کرد. پنجره ایرانیان بر جریان صحیح و شفاف اطلاعات اصرار می‏‌ورزد. اخبار، اطلاعات و نکات آموزشی باید برای رشد و اعتلای این صنعت آزادانه و شفاف در جریان باشد و پنجره ایرانیان تمام توان خویش را برای این مهم به کار گرفته و خواهد گرفت. پنجره ایرانیان لزوم وجود تشکل‏‌های صنفی را برای ترقی روزافزون این صنعت به‌‏طور کامل احساس می‏‌کند و از همکاری با تمامی تشکل‏‌های موجود و آتی که قلبشان برای این صنعت می‌‏تپد و دلسوزانه هدفی جز خدمت، رفع موانع موجود و تمهید مسیر اعتلا ندارند، ابایی نداشته و نخواهد داشت. پنجره ایرانیان نمایشگاه‌‏هایی را که در سراسر کشور در زمینه در و پنجره برگزار می‌‏شوند به‌‏عنوان یکی از معدود امکانات تحرک و پویایی این صنعت در حال حاضر قلمداد می‏‌کند و برای پوشش اخبار و اطلاعات و ارائه نقدهای سازنده برای بهبود وضعیت آن‌ها از هیچ تلاشی دریغ نکرده و نخواهد کرد.

پنجره ایرانیان با تمام وجود امیدوار است که همچنان یارای تداوم حرکت در مسیر رشد خود را داشته باشد تا بتواند آن‌گونه که سزاوار این صنعت است به وظیفه و رسالت خویش عمل کند. بدون تردید فعالیت‏‌های پنجره ایرانیان تا به امروز کاستی‌‏هایی داشته است. غلبه بر بعضی از این کمبودها توانی افزون‌‏تر از توان موجود پنجره ایرانیان می‌‏طلبد که امید است با رشد و ارتقاء بیشتر این نقایص برطرف گردد؛ اما کمبودهایی هست که شاید پنجره ایرانیان از آن بی‌‏اطلاع باشد، اینجاست که مخاطبان ارجمند ویاران همیشگی پنجره ایرانیان باید قدمی بردارند و از این نقایص ما را آگاه سازند. تردید نداشته باشید که اگر از کمبودی اطلاع حاصل کنیم و توان رفع آن را داشته باشیم، ذره‏ای اهمال در جبران آن نخواهیم کرد. به امید رشد و اعتلای روزافزون صنعت در و پنجره کشورمان.

نشریه پنجره ایرانیان-سال دهم-شماره 109-مهر95


نظرات

نوری

تبریک عرض می کنم وآرزوی موفقیت برای مجموعه پنجره ایرانیان

شعبانی

تبریک می گم خدمت مدیریت وپرسنل نشریه پنجره ایرانیان

صفایی

تبریک عرض می کنم وآرزومی کنم که درادامه راه موفق باشید

میرزایی

تولد و ماندگاری یک دهه با اقتدار این شرکت در تلاتم های اقتصادی را مدیون تلاش های پرسنل صدیق و کوشا و همچنین مدیریت پرتوان و رهنودهای آقای شیری بر همگی خجسته یاد.

مهدی ملکی

یک دهه تلاش خالصانه یک دهه نواوری صیانت از فرهنگ تولید و تجارت ، حمایت از نواوری و پیش قدم در اطلاع رسانی وظیفه ایست بردوش مجموعه نشریه پنجره ایرانیان.. با ارزوی توفیقات روزافزون و عرض بهترین تبریکات "خدا قوت"

جهان بین

ده سال عدد کمی نیست!! در وضعیت نا به سامان و شرایط متلاطم ژورنالیسم و تبلیغات در کشور، ماندگاری نشریه ای تخصصی که به شکل خصوصی اداره می شود و وابستگی مادی و معنوی به هیچ نهاد و ارگانی ندارد کار شاقی است که بی شک از عهده هر کسی برنمی آید. پرداختن به موضوعی تخصصی با چنان کیفیتی در ظاهر و محتوا نیازمند تیمی حرفه ای از روزنامه نگار، گرافیست، بازاریاب و ... است که در کنار مدیریتی قوی و سردبیری آگاه به بار می نشیند. امید است نشریه پنجره ایرانیان به مثابه روزنه‌ای برای تابش نور آگاهی و اعتماد بر کالبد صنعت در و پنجره باشد. باشد که در این راه همیار و در کنارمان باشید...

ثبت نظر

ارسال