منتظر دیدارتان در نمایشگاه چهارم هستیم

پنجره ایرانیان؛ راه‌های دشوار و گام‌های استوار

بیش از شش سال است که راهی دشوار را با گامی استوار طی کرده‌ایم و مصمم هستیم در ادامه راه هم، جدی‌تر و مطمئن‌تر گام برداریم. این رویکرد نشریه پنجره ایرانیان است که خود را موظف می‌داند به صورت تخصصی و حرفه‌ای دستاوردها، محصولات و خدمات شرکت‌های فعال در زمینه در و پنجره و صنایع وابسته به آن را با هدف مصرف بهینه انرژی در ساختمان ایران معرفی کند و انتظار بر این است که چون همیشه، مخاطبان همیشه همراه ، با نقدها و نظرهای خویش راهنمای تحریریه پنجره ایرانیان باقی بمانند و صمیمانه باید اعلام کنیم که هرگز از انتقاد - هرچند هم گزنده باشد - رنجور نخواهیم شد که راز ماندگاری خویش را در اصلاح مستمر و بهبود کیفیت می‌دانیم. از این رو یادآوری چند نکته کلی ضرورت دارد:
  • جمعه 1 دی 1391 ساعت 19:9

1- نخست سخن این‌که در روزهای پیش‌رو، چهارمین نمایشگاه بین‌المللی در و پنجره و صنایع وابسته ایران در روزهای 29 دی تا 2 بهمن ماه سال جاری، به مدت چهار روز در محل دایمی نمایشگاه بین المللی تهران برگزار خواهد شد و خدمتگذاران شما در نشریه پنجره ایرانیان با آمادگی کامل و بی‌صبرانه در تلاش هستند تا فرصتی برای نقد و نظر در این ضیافت چهار روزه فراهم آورند. این مهم وقتی ثمربخش خواهد بود که همه شرکت‌ها و صاحب‌نظرها و مدیران و کارشناسان مشارکتی جدی و مسوولانه داشته باشند و ورای رقابت تجاری، دغدغه‌ها و نقطه نظرهای خویش را با همکاران بخش تحریریه پنجره ایرانیان در میان بگذارند. بدون تردید تبادل نظر و بیان پیشنهادها و طرح مطالبات و انتظارات شما عزیزان با نشریه خودتان، گامی استوار و بنیادین خواهد بود تا بتوانیم بهتر و جدی‌تر بتوانیم به رسالت فرهئگی خویش عمل کنیم.

2- اجازه دهید تا صادقانه اعلام کنیم که نشریه پنجره ایرانیان فرصتی است برای معرفی دستاوردها، محصولات، نوآوری‌ها و فناوری‌های جدید، خدمات، نقطه نظرها و نقدها و پیشنهادها از سوی تمامی فعالان صنعت، در و پنجره به ویژه عزیرانی که در زمینه تولید در و پنجره یوپی‌وی‌سی ایران فعالیت دارند؛ از تولیدکنندگان پروفیل یو‌پی‌وی‌سی گرفته تا شرکت‌های خارجی عرضه کننده پروفیل در ایران، از شرکت‌های بزرگ تولیدکننده در و پنجره گرفته تا کارگاه‌های متوسط و کوچک که سودای رقابت دارند و بر سر کیفیت باقی مانده‌اند، از مدیران تولید ، مهندسان، تکنسین‌ها گرفته تا مدیران بازرگانی و فروش تا سازندگانی که در خط مقدم تولید قرار دارند، از عرضه کنندگان یراق‌آلات و لوازم جانبی گرفته تا تامین کنندگان کالاها و ارائه دهندگان خدمات و ملزومات وابسته و ...البته نشریه پنجره ایرانیان محدود به فعالان صنف یا صنعت در و پنجره یوپی‌وی‌سی و صنایع وابسته نیست، بلکه رویکرد کلی نشریه معطوف است به بهینه‌سازی مصرف انرژی در ساختمان، بنابراین اساتید دانشگاه‌ها، کارشناسان، محققان، شرکت‌های دانش بنیان، دانشجویان و تمامی کسانی که دغدغه جلوگیری از هدررفت انرژی در ساختمان دارند، هم نشریه پنجره ایرانیان را از خود می‌دانند و پنجره همیشه به روی نقدها و نظرها باز است که راه و رسم ما بستن پنجره‌ها نیست.

3- واقعیت این است که گاه بیان یک تجربه و انتقال یک نظر می‌تواند چراغ راهی باشد برای حال و آینده. از این رو تکیه صرف شرکت‌ها و فعالان این صنعت و دیگر صنایع وابسته به مباحث تجاری، بدون در نظر گرفتن چالش‌ها و مخاطرات پیش‌رو باعث خواهد شد که دست اندازها و دشواری‌های بیشتر و عمیق‌تری در ادامه مسیر پیدا شود. این سخن بدین معناست که به نظر می‌رسد صنعت در و پنجره ایران برای ارتقا و پیشرفت به نوآوری و فناوری نیاز دارد و تنوع سلیقه مصرف کنندگان نهایی باعث خواهد شد تا کسب و کار و فعالیت روز به روز دشوارتر شود. به همین دلیل است که تاکید همیشگی نشریه پنجره ایرانیان این بوده و هست که یاددادن به دیگری و یادگرفتن از دیگری باعث خواهد شد تا رویه پرهزینه آزمون و خطا، کمتر تکرار شود و تجربه‌های تلخ گذشته دوباره دامن‌گیر دیگر فعالان این صنعت نشود. پس نوشتن برای پنجره ایرانیان را فرصتی بدانیم برای گام نهادن روی پله‌های بالاتر و دست یاری‌دادن به همدیگر.

سخن بی‌پرده می‌گوییم که در نمایشگاه چهارم منتظر شما هستیم که چگونه باید در راه‌های دشوار پیش‌رو، گام‌های استوارتری برداشت؟ تجربه‌های تلخ و شیرین، دستاوردها و توانمندی‌ها، انتقادهای سازنده و پیشنهادهای پیش برنده، انتظارات و مطالبات، فکرها و ایده های خویش را با ما در میان بگذارید؛ چه اینکه در چهار روز برگزاری نمایشگاه چهارم همکاران بخش تحریریه در کنار سایر همکاران آماده شنیدن هستند.

رضا کربلایی؛ سردبیر

ماهنامه پنجره ایرانیان – شماره63-دی91


ثبت نظر

ارسال