انتشار یک کتاب با موضوع معماری در دانشگاه ایلام:

لزوم توجه معماران به مولفه‌ تولید و انباشت گرما در طراحی شهری

پنجره ایرانیان: عضو هیئت علمی دانشکده فنی و مهندسی دانشگاه ایلام گفت: تولید و انباشت گرما به دلیل رفتارهای معاصر و تغییرات کالبدی شهرهای جدید از جمله متغیرهایی است که باید در معماری و طراحی شهری امروز لحاظ شوند.
  • چهارشنبه 8 اردیبهشت 1395 ساعت 9:24

دکتر جمال خداکرمی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا در ایلام، از تألیف کتاب «جزیره حرارتی ــ متغییری جدید در معماری و شهرسازی» خبر داد و اظهار کرد: زندگی در شهرهای امروزی پیچیدگی‌های خاصی پیدا کرده که بسیاری از مباحث سنتی در زمینه معماری و شهرسازی را به چالش می‌کشد.

عضو هیئت علمی دانشکده فنی و مهندسی دانشگاه ایلام ادامه داد: تولید و انباشت گرما به دلیل رفتارهای معاصر و تغییرات کالبدی شهرهای جدید از جمله متغیرهایی است که باید در معماری و طراحی شهری امروزین حتما لحاظ شوند که حاصل این تولید و انباشت گرما پیدایش جزیره گونه تراکم حرارت در مراکز شهرهای نو است که هم در بعد شهری و هم در بعد منطقه‌ای عوارضی از قبیل افزایش ذرات معلق و آلودگی در هوا، افزایش مصرف انرژی، افزایش بیماری‌های جسمی و روحی، افزایش هزینه زندگی و ... را به وجود می‌آورد.

کتاب «جزیره حرارتی متغییری جدید در معماری و شهرسازی» تالیف دکتر «جمال خداکرمی» عضو هیئت علمی و آقای مهندس «مجتبی حاتمی» پژوهشگر، دانشگاه به ارائه راهکارهایی برای کاهش اثرات مخرب چنین پدیده‌ای می‌پردازد. کتاب فوق توسط «کتاب فکر نو» به عنوان ناشر کتاب‌های تخصصی معماری و شهرسازی نشر و پخش می‌شود که این کتاب در نمایشگاه کتاب امسال تهران برای اولین بار در دسترس علاقه‌مندان قرار خواهد گرفت


ثبت نظر

ارسال