همکاری جمهوری چک با ایران در زمینه انرژی نو

پنجره ایرانیان: کاردار جمهوری چک، گفت: در زمینه مدیریت منابع آب و فاضلاب، انرژی‌های نو، حمل و نقل و گردشگری با خراسان جنوبی آماده همکاری هستیم.
  • دوشنبه 4 خرداد 1394 ساعت 18:12

به گزارش ایسنا منطقه خراسان جنوبی، پتر اشتبانک، امروز (4 خرداد ماه) در جلسه بررسی زمینه‌های سرمایه‌گذاری و همکاری اقتصادی با کشور چک، از بررسی همکاری جمهوری چک با خراسان جنوبی خبر داد و گفت: هوای تمیز و ترافیک عادی و مناظر زیبا از ویژگی‌های این استان است.وی ادامه داد: جمهوری چک از تاریخچه قدیمی در زمینه صنایع برخوردار است و از رابطه قدیمی در همه زمینه‌ها به ویژه روابط اقتصادی با جمهوری اسلامی ایران دارد؛ اما متاسفانه طی دهه گذشته روابط اقتصادی کم رنگ شده است.

کاردار جمهوری چک گسترش همکاری‌های اقتصادی را از وظایف خود دانست و اظهارکرد: بر همین اساس فعالیت‌هایی و برنامه‌هایی در زمینه‌های اقتصادی درتهران شروع کردیم.

پتر اشتبانک از سفرهای استانی خود به استان‌های ایران خبر داد و افزود: خراسان جنوبی سومین استانی است که سفر می‌کنم و بازدیدی که از نمایشگاه معدن و صنایع خراسان جنوبی و جلساتی که برگزار شد باعث عوض شدن دید من نسبت به این استان شد.وی از آشنایی با خراسان جنوبی ابزار خشنودی کرد و افزود: در زمینه مدیریت منابع آب و فاضلاب، انرژی‌های نو، حمل و نقل و گردشگری آماده همکاری هستیم.

کاردار جمهوری چک خراسان جنوبی را یکی از استان‌های توانمند در زمینه گردشگری دانست و گفت: جمهوری چک از صادرکنندگان گردشگر به نقاط مختلف است و گردشگران جمهوری چک نیز به دنبال کشف مناطق جدید برای گردشگری هستند که خراسان جنوبی نیز دارای جاذبه‌های گردشگری بسیاری است.

کاردار چک برقرای ارتباط بیشتر را یکی از راه‌های آشنایی با ظرفیت‌های خراسان جنوبی اعلام کرد و یادآور شد: گام‌های اولیه برای شنایی ظرفیت‌های استان برداشته شد و طی سفرهای بعدی نیز با قابلیت‌های استان بیشتر آشنا می‌شویم.


ثبت نظر

ارسال