گزارشی از فعالیت ها و دستاوردهای شرکت عایق پلاست:

وین‏ کلاس؛ همگام با فناوری روز دنیا

پنجره ایرانیان: بهره‏ گیری از دانش و فناوری‏ های نوین، همواره یکی از عوامل رشد و پویایی و در نهایت موفقیت مجموعه ‏های تولیدی است.
  • شنبه 19 تیر 1395 ساعت 12:1

به‏ ویژه، در مقاطعی که به هر دلیل رقابت‏ ها فشرده‏ تر می‏ شود و مصرف ‏کنندگان گزینه‏ های بسیاری را پیش روی خود دارند، مطمئنا نوآوری و روزآمدی می‏ تواند به ‏عنوان یک برگ برنده، فاصله یک مجموعه را از مجموعه ‏های هم‏ صنف خود به طور چشمگیری افزایش دهد. در صنعت در و پنجره‏ های یو.پی.وی.سی نیز وضعیت بر همین منوال است. به‏ خصوص در بحبوحه رکود فعلی، شرکت‏ های خلاق تا حد بسیاری توانسته ‏اند گوشه امنی، البته در زیر سایه نوآوری‏ های خود، برای مجموعه خود مهیا سازند. وین کلاس را می ‏توان یکی از این شرکت‏ های موفق برشمرد که با بهره ‏گیری از دانش و فناوری‏ های نوین همواره محصولاتی به‏ روز را راهی بازار مصرف کشورمان کرده است. این تولیدکننده پروفیل یو.پی.وی.سی از ابتدای شروع به فعالیت خود، با اتکا بر برنامه‏ ها و سیاست‏ های اتخاذی خود، توانسته است نام وین‏ کلاس را با فناوری‏ های روز گره بزند. موفقیت ‏ها و دستاوردها فوق‏ العاده این مجموعه در پرتو مدیریت کارآمد مهندس زمانی، مدیر عامل وین ‏کلاس و البته سختکوشی پرسنل زحمتکش این مجموعه حاصل شده است. با توجه به دستاورد اخیر این شرکت تولیدکننده در استفاده از فناوری نانو در ساخت پروفیل‏ های یو.پی.وی.سی، از مهندس محمدجواد رضایی، مدیریت فروش پروفیل وین کلاس خواستیم، طی یادداشتی ضمن آشنا کردن خوانندگان پنجره ایرانیان با حال و هوای شرکت وین کلاس، دیدگاه‏ های مدیران آن و نیز فعالیت ‏های مختلف آن، درباره دستاورد اخیر وین کلاس نیز اندکی توضیح دهند. با هم این یادداشت را می‏ خوانیم:

برای مشاهده فایل پی دی اف کلیک کنید.

امروزه استفاده نامناسب از منابع انرژی می ‏تواند صدمات جبران ناپذیری به چرخه اقتصاد یک کشور وارد کند. طبق آمارهای موجود حدود 30درصد انرژی درساختمان‏ ها از طریق در و پنجره‏ ها اتلاف می‏ گردد. از این‏ رو استفاده از در وپنجره‏ های یو.پی.وی.سی و شیشه‏ های چندجداره امروزه یک ضرورت اساسی در امر ساختمان تلقی می‏ گردد. همانطور که مستحضرید تولید و ساخت در وپنجره ‏های یو.پی.وی.سی از سال 1380 و با دستورالعمل‏ های دولت در ارتباط با مبحث 19 صرفه‏ جویی در انرژی رونق گرفت و روز به روز گسترش یافت.
شرکت صنایع عایق پلاست از زمان تاسیس تاکنون با اتکاء به الطاف بی‏ دریغ پروردگار و با استفاده از کادری مجرب از متخصصان فنی و اجرایی توانسته است، پیشینه ‏ای روشن از خود بر جای گذارد. همچنین شرکت صنایع عایق پلاست مفتخر است تا با نام تجاری "وین کلاس" بالاترین مدارج و استانداردهای جهانی را در زمینه تولید انواع مقاطع پروفیل یو.پی.وی.سی کسب کرده و یکی از معدود تولیدکننده‏ های پروفیل با گواهینامه تاییدیه محصول، مطابق با محصولات اروپایی به شمار آید که با در اختیار داشتن مجموعه ‏ای کامل از سبد محصولات خود، توانسته است خواسته ‏های مصرف کنندگان این محصول را با بالاترین کیفیت و سریع ‏ترین زمان برآورده سازد.
شرکت وین کلاس محصولات خود را به صورت پروفیل‏ های سه و چهار حفره با مقطع سری60 و پروفیل‏ های کشویی جفت ریل با مقاطع سری 70 درکارخانه خود در استان اصفهان شهر توریستی خوانسار تولید و به اقصی نقاط ایران ارسال می‏ کند. از این‏ رو شرکت جهت رفاه حال مشتریان در خیابان سعادت آباد شهر تهران، دفتر مرکزی خود را بنا کرده است. همچنین مشتریان می ‏توانند ازطریق دفترکارخانه واقع درخوانسار یا دفتر مرکزی تهران سفارشات خود را ثبت کنند. لازم به ذکر است انبار پروفیل تهران نیز با هدف سهولت و دسترسی آسان‏تر مشتریان راه اندازی گردیده است.
همه تولیدکنندگان و مصرف‏ کنندگان پروفیل مستحضر هستند که با رکود بازار مسکن فعلی، آسیب ‏های جدی به بدنه صنعت مخصوصا صنعت یو.پی.وی.سی وارد آمده است. ولی شرکت‏ هایی که سیاست‏ های فروش و تولید خود را بر پایه اصولی بنا نهاده باشند که در سبد محصولاتشان مقاطع مختلفی از پروفیل (اکونومی ـ لوکس) وجود داشته باشد، به ‏واسطه کامل بودن سبد محصولاتشان کمتر آسیب می‏ بینند. لذا این امر به مشتری در مورد خرید حق انتخاب می‏ دهد و دومین دلیل نبوغ و دانش فنی یک شرکت می ‏باشد که در این بازار با نوآوری‏ های جدید بتواند تحولی شگرف در سبد محصولات خود ایجاد کند. تیم فنی و R&D خانواده وین کلاس با نوآوری که در سال گذشته در زمینه تولید پروفیل با تکنولوژی نانو درصنعت پروفیل به کار برد، تحولی نوین در صنعت پروفیل را رقم زد، چراکه درکل دنیا ایران چهارمین کشوری بود که در منطقه به تولید پروفیل با ذرات نانو دست پیدا کرد. استفاده از این فناوری باعث شده است محصولات تولیدشده از مقاومت بسیار بالایی برخوردار شوند؛ به‏ گونه‏ ای که در تست‏ های مختلف (ضربه‏، جوش و برش)، تقریبا تا دو برابر نسبت به پروفیل‏ های دیگر، افزایش مقاومت مشاهده شده است. از دیگر مزیت ‏های استفاده از نانوذرات در تولید این پروفیل‏ ها، می‏ توان به موارد مختلفی از جمله عدم تغییر رنگ و عدم گرد و غبارپذیری محصولات اشاره کرد.
همچنین فناوری دیگری که برای اولین بار درکشور توسط شرکت صنایع عایق پلاست (‏وین کلاس‏) رونمایی شده، روکش ‏های آلومینیومی با رنگ‏ های آنادایز و دکورال است. این نوآوری را می ‏توان جایگزین مناسبی برای لمینیت در صنعت یو.پی.وی.سی نام برد.
تمامی همکاران من در خانواده وین کلاس با اتکاء به الطاف الهی و دانش فنی همواره به دنبال برداشتن گام ‏های مثبت در جهت رشد و شکوفایی صنعت یو.پی.وی.سی بوده ‏اند و همواره در این مجموعه محصولاتی را تولید کرده ‏ایم که ضمن تامین نیازهای داخلی، از کیفیت بسیار بالا و نیز استانداردهای لازم نیز برخوردار باشد.
ارزیابی ما از بازار فعلی رشد و شکوفایی صنعت و در بازار آتی حرکت به سوی تکنولوژی‏ های برتر و رشد همه جانبه ایران عزیزمان می‏ باشد. به امید خدا در آینده نه چندان دور محصولات انحصاری دیگری در خانواده بزرگ وین کلاس رونمایی و روانه بازار خواهد شد.
یکی از مهم‏ترین بحث‏ هایی که امروزه به‏ عنوان یک آسیب جدی در صنعت یو.پی.وی.سی تلقی می ‏شود، بحث تولیدکنندگانی است که کیفیت را قربانی قیمت‏ های خود می‏ کنند. جالب است که بدانید ما در شرکت وین کلاس برای مقابله با چنین مواردی، ابتدا در صورت درخواست مشتریان خود، در زمان ارسال بار به کارگاه‏ های ایشان، تیم آموزش فنی خود را نیز به آنجا اعزام می‏ کنیم. دوم اینکه، واحد فنی مجموعه وین کلاس، به صورت مرتب و فصلی از تمامی مونتاژکاران خود در اقصی نقاط ایران به صورت سرزده بازدید به عمل می ‏آورد. در این برنامه ‏ریزی‏ ها دقت می‏ شود واحد فنی وین کلاس هر کارگاه را حداقل سه ماهی یکبار مورد سرکشی قرار دهد. در صورتی که در این بازدیدها مشاهده شود مجموعه ‏ای مسائل فنی و کیفی مونتاژ پروفیل را رعایت نمی‏ کنند، از فروش و تحویل پروفیل‏ های وین کلاس به آن کارگاه جلوگیری می‏ شود.
جالب است بدانید شرکت وین کلاس در ابتدای سال 95 بیش از 60 کارگاه تولیدی را تعدیل کرده است؛ فقط به خاطر حفاظت از اعتبار پروفیل‏ های وین کلاس و به این خاطر که به برند تجاری شرکت آسیبی وارد نگردد. فکر می‏  کنم بسیار مفید و سودبخش خواهد بود، اگر تمامی همکاران ما، یعنی تولیدکنندگان پروفیل از مونتاژکاران خود حداقل سالی دو بار بازدیدهای فنی به عمل آورند تا پروفیل یو.پی.وی.سی اعتبار و وجهه خود را در صنعت ساختمان حفظ کند.
در پایان، مفتخریم که اعلام کنیم، پس از کشورهای کانادا، اتریش و ژاپن، ایران چهارمین کشوری بود که به تولید پروفیل یو.پی.وی.سی با تکنولوژی نانوذرات دست پیدا کرد؛ و همچنین با افتخار اعلام می ‏کنیم، پس از دستیابی به این تکنولوژی روز دنیا، محصول دیگری با نام روکش آلومینیومی، توسط شرکت وین کلاس رونمایی و روانه بازار گردید. البته همه این دستاوردها را باید مدیون دانش مهندسان فنی و اجرایی شرکت دانست.
در اینجا جا دارد از تمامی پرسنل زحمتکش شرکت که خالصانه و صادقانه در جهت رشد و پیشرفت صنعت قدم برداشته ‏اند و همچنین مدیریت محترم عامل مجموعه، آقای مهندس زمانی که همیشه باعث دلگرمی پرسنل و آرامش خاطر آنان بوده است، کمال تشکر و قدردانی را داشته باشم.

نشریه پنجره ایرانیان ــ سال نهم ــ شماره 105 ــ تیر 95


ثبت نظر

ارسال