به همت شرکت زرین پارس برگزار شد؛

سمینار تخصصی تکنولوژی و فرآیند لمینیت

پنجره ایرانیان: سمینار تخصصی تکنولوژی و فرآیند لمینیت پروفیل‎های پنجره و دیوارپوش در عصر روز چهارشنبه 14 بهمن در تالار مجموعه پذیرایی نوید واقع در خیابان آپادانا سهروردی برگزار شد.
  • یکشنبه 16 اسفند 1394 ساعت 9:24

در این نشست تخصصی که با حضور بخشی از فعالان صنعت در و پنجره برپا بود، مباحث علمی و فنی سودمندی در زمینه لمینیت و چسب‎ها مطرح شد. این سمینار که با عنوان "سمینار تخصصی تکنولوژی و فرآیند لمینیت پروفیل ‏های پنجره و دیوارپوش" برگزار می‏ شد، به همت شرکت زرین پارس نماینده شرکت KLEIBERIT Adhesive آلمان در بخش چسب‏ های Wrapping پروفیل یو.پی.وی.سی، شرکت یونیماک (Unimak) ترکیه سازنده ماشین ‏‏آلات Wrapping انواع پروفیل، پانل و صفحه و همچنین شرکت رنولیت (Renolit) آلمان در بخش روکش ‏های EXOFOL ترتیب یافته بود.

برای مشاهده فایل پی دی اف کلیک کنید.

در این سمینار به ترتیب آقایان ولفگانگ هرموت (Wolfgang Hormuth)، مدیر بخش چسب ‏های صنعتی شرکت KLEIBERIT؛ نظام ‏الدین جوشخون (Nezamettin Coskun) رئیس هیات مدیره شرکت یونیماک ترکیه؛ و مجید جباری، مدیر فروش شرکت زرین پارس به ایراد سخنرانی پرداختند.
نکته قابل توجه، سازماندهی مناسب این سمینار و نیز مدیریت بسیار خوب برنامه‏ به‏ ویژه در خصوص بحث و پاسخ به پرسش ‏های حاضران بود.

موفقیت KLEIBERIT با آزاد‎سازی اطلاعات
ولفگانگ هرموت به همراه علیرضا باستانی، مهندس فروش خاورمیانه شرکت KLEIBERIT، به‏ عنوان نخستین سخنرانان برنامه پشت تریبون قرار گرفتند. آقای هرموت در سخنان خود، انواع چسب‏ های تخصصی جهت لمینیت پروفیل ‏ها و نقش آنها را مورد بررسی قرار داد. وی در ابتدا در خصوص شرکت KLEIBERIT توضیح داد: «این شرکت در جنوب غربی آلمان واقع شده و به این دلیل که محصولات و خدمات تخصصی را در اختیار مشتریان خود قرار می ‏دهد، در بین تولیدکنندگان چسب دارای جایگاه ویژه‎ای است.»
آقای هرموت با بیان اینکه شرکت 70 سال سابقه در تولید چسب دارد، افزود: «ما به طور گسترده در صنعت چسب جهان فعالیت داریم.» ایشان در مورد وضعیت کارخانه KLEIBERIT نیز اظهار داشت: «شرکت در مجموع 550 کارمند دارد و کل تولید سالیانه شرکت که 45 هزار تن است، در آلمان صورت می‎گیرد و 85 درصد از این مقدار به خارج از کشور صادر می‎شود.»

نقاط قوت صادرات شرکت
آقای هرموت در خصوص نقاط قوت شرکت خود، گفت: «نقطه قوت شرکت ما پژوهش مستمر، تولید مدرن و مدیریت کیفیت است. با تمرکز شرکت روی خدمات فنی تخصصی به کمک شعبه‏ ها و همکاران خود، در سراسر جهان، موقعیتی مستحکم و نیرومند در زمینه تجارت و صادرات به دست آورده‏ ایم.»
مدیر بخش چسب‎های صنعتی KLEIBERIT ، در ادامه سخنان خود اضافه کرد: «چسب‎های شرکت در تولید مبلمان، اتومبیل، صنعت ساختمان، Wrapping پروفیل و غیره کاربرد دارد.»

اهمیت دادن به کیفیت؛ نخستین قدم شرکت
آقای هرموت در بخشی دیگری از سخنان خود با اشاره به مبحث کیفیت، گفت: «از ابتدای شروع به کار شرکت، استاندارد به‏ عنوان یکی از اصول اولیه کاری تعیین شده بود، و در نتیجه به این امر توجه ویژه‏ ای مبذول شده و در حال حاضر محصولات شرکت استاندارد‎های ایزو 9001، ایزو 50001 و ایزو 14001 را برای اطمینان از حصول بالاترین سطح کیفی دارا می ‏باشند. همچنین شرکت از مرکز تحقیقات بسیار پیشرفته ‏ای برخوردار است که با شبیه‎سازی کردن، می‏ تواند محصولات تولیدی را به ‏صورت کاملا واقعی مورد آزمایش قرار دهد.»
وی در مورد RAL جدید خاطر نشان کرد: «پروفیل یو.پی.وی.سی مورد استفاده، باید در معرض حرارت، تابش خورشید، آلودگی هوا و رطوبت هوا از خود مقاومت نشان دهد؛ و این مقاومت باید برای تمام عمر یک محصول دوام داشته باشد که می ‏تواند 20 سال یا بیشتر باشد.»
ایشان ادامه داد: «شکایاتی مانند لایه لایه شدن فویل به نارضایتی مشتریان منجر می‏ شود. هدف استاندارد RAL افزایش کیفیت مداوم فویل، چسب و پروفیل در جهت اطمینان از بالاترین عملکرد پروفیل‏ های روکش شده می‏ باشد.»

تفاوت RAL جدید و RAL قدیم در تست‎ها
وی در مورد تفاوت بین RAL جدید و RAL قدیم نیز توضیح داد: «در RAL قدیم تست هوازدگی از پروفیل لمینیت شده حدود 6 ماه به طول می ‏انجامید و تنها پس از مشخص شدن نتیجه آزمون می‎توانستیم در مورد کیفیت یا عدم کیفیت آن نظر دهیم. اما در RAL جدید فویل و چسب به صورت جداگانه آزمایش می ‏شوند. در حالی که فویل‏ ها برای 1.5 تا 2 سال در یک آزمون هوازدگی تست می‏ شوند. همچنین کیفیت چسب برای چسبندگی آن سه بار تست می ‏شود: اولین آزمایش در 23 درجه سانتیگراد انجام می‎شود، در تست دوم پروفیل روکش شده را در شرایط سرد در دمای منفی 10 درجه نگه می‏ داریم و در تست آخر پروفیل را در 70 درجه گرما با 98 درصد رطوبت نسبی محیط و برای شش هفته قرار می‎دهیم و سپس استحکام چسبندگی آن را تست می ‏کنیم.»

تولید پرایمر با ترکیب آلی فرار، VOC پایین
آقای هرموت در مورد پرایمر نیز گفت: «در حال حاضر پرایمر با VOC پایین تولید می‎شود تا به محیط زیست آسیب کمتری برساند.»
وی در نهایت یادآور شد: «تمام محصولات این شرکت با استاندارد RAL و دارای تاییدیه RAL است. همچنین، شرکت با اعمال کلیه استانداردهای لازم، همه موارد جهت جلوگیری از آلودگی زیست محیطی را رعایت کرده است.»

صادرات ماشین ‏آلات Unimak به 50 کشور
نظام ‏الدین جوشخون به ‏عنوان سخنران دوم پشت تریبون قرار گرفت و درباره فرآیند و تکنولوژی لمینیت کردن پروفیل‏ ها و پانل ‏ها، انواع ماشین ‏آلات و فرآیند روکش به ایراد سخنرانی پرداخت.
وی در ابتدا به میزان صادرات شرکت خود اشاره و تصریح کرد که بیش از 50 کشور جهان خریدار ماشین‏ آلات Unimak هستند. رئیس هیات مدیره شرکت Unimak، در خصوص روند تولید و نیز ضمانت‏نامه‏ های محصولات این شرکت، گفت: «تمام قطعات دستگاه ‏های تولیدی ما، به جز بلبرینگ‎ها و قطعات الکترونیکی، توسط شرکت ساخته و عرضه می‎شود. از این جهت شرکت به ‏راحتی و با قدرت از محصولات خود پشتیبانی می ‏کند. بر همین اساس محصولات ما 10 سال گارانتی تامین قطعات دارند و به دلیل برخورداری از دپوی کامل قطعات، ارسال قطعات لازم یک روزه انجام می ‏شود.»
وی در بخش دیگر سخنان خود به استاندارد بالای محصولات Unimak اشاره و تاکید کرد که تمامی قطعات مورد استفاده به ‏صورت جداگانه تست شده‏ و پس از آن روی دستگاه‏ ها نصب می‏ شوند.
مالک شرکت Unimak در پایان اظهار داشت: «یکی از نکات مورد توجه شرکت یونیماک این است که جهت رفاه هر چه بیشتر مشتریان خود، خدمات 24 ساعته به آنان ارائه کند. همچنین شرکت خدمات آموزشی نیز به مشتریان خود ارائه می‎دهد که باعث می‎شود در بسیاری از موارد بر مشکلات خود چیره شوند.»

سهم بازار لمینیت در جهان و ایران
آخرین سخنران این سمینار مهندس مجید جباری از شرکت زرین پارس بود که در خصوص خدمات، آموزش و ارائه محصولات به ایران توضیحاتی ارائه داد. وی در ابتدای سخنان خود به ذکر آمار استفاده جهانی از پروفیل ‏های لمینیت پرداخت و گفت: «با توجه به اطلاعات موجود، حدود 35 درصد از پروفیل‎های یو.پی.وی.سی استفاده شده در جهان، لمینیت شده هستند. به ‏عنوان مثال پروفیل لمینیت در بلژیک 75 درصد و در ترکیه 50 درصد کل پروفیل‏ های استفاده شده در این کشورها را تشکیل می ‏دهد. این در حالی است که در ایران با توجه به اهمیت زیبایی و تنوع‏ پذیری، میزان پروفیل ‏های لمینیت شده از 3 درصد به 8 درصد رشد داشته است و کماکان این میزان رو به افزایش می‏ باشد.»
گریدبندی محصولات شرکت Renolit
مدیر فروش شرکت زرین پارس در خصوص گریدبندی شرکت Renolit توضیح داد: «این گریدبندی نشان‏ دهنده کیفیت محصولات نیست، بلکه هر کدام از این گریدها متناسب با شرایط جوی خاصی تولید شده ‏اند.»
وی در ادامه افزود «شرکت Renolit آلمان، سه گرید مختلف را با توجه به شرایط آب و هوایی خاص در بازار ارائه می‎دهد. این گرید‎ها شامل FX، PX و MX است. بیشترین گریدی که تا کنون در ایران مصرف شده است گرید MX می ‏باشد. هرچند گرید MX در شرایط جوی معتدل بهترین ثبات رنگ را در میان محصولات موجود بازار داراست، اما در شرایط جوی ایران که در زمره کشورهای با تابش بالا می‏ باشد، توصیه ما و شرکت Renolit استفاده از گرید PX و FX است.»
سپس جباری به ضمانت‏ های شرکت Renolit اشاره و تاکید کرد که این شرکت به محصولات FX خود 5 سال گارانتی ثبات رنگ در کلیه نقاط ایران ارائه می ‏دهد. وی در پایان، آمادگی شرکت زرین پارس برای همکاری با شرکت‎های دیگر جهت آموزش، مشاوره و رفع مشکلات موجود را اعلام کرد.
در ادامه سخنرانان به پرسش ‏های حاضران پاسخ داده و در پایان از مهمانان به صرف شام پذیرایی شد.

نشریه پنجره ایرانیان ــ سال نهم ــ شماره 101و102 ــ اسفند 94


ثبت نظر

ارسال