در بازدید پنجره ایرانیان از کیان ره ‏آورد ایرانیان و گفتگوی اختصاصی با هادی غضنفری مطرح شد:

رضایت مشتریان رمز موفقیت در بازار

پنجره ایرانیان: اواخر مردادماه امسال گروه خبری نشریه پنجره ایرانیان برای تهیه گزارش از هفتمین نمایشگاه در و پنجره تبریز، به این شهر سفر کرده بود.
  • سه شنبه 5 آبان 1394 ساعت 10:43

این بار دستور کاری متفاوت در برنامه این گروه وجود داشت: بازدید از مراکز تولیدی و بازرگانی مهم صنعت در و پنجره تبریز. واپسین مقصد این بازدیدها شرکت کیان ره ‏آورد ایرانیان بود. یکی از مهمترین شرکت‏ هایی که امروزه نقش پررنگی نه تنها در خطه آذربایجان بلکه در اقصی نقاط ایران دارد، شرکت کیان ره ‏آورد ایرانیان است. این شرکت در حال حاضر به یکی از سرشناس ‏ترین واردکنندگان و معتبرترین توزیع کنندگان یراق‏ آلات در کشور تبدیل شده است و عمدتا نیز شهرت کیان ره ‏آورد ایرانیان به ‏واسطه فعالیت در حوزه یراق‏ آلات است. با این حال، دامنه گسترده فعالیت‏ های کیان ره ‏آورد ایرانیان به یراق ‏آلات محدود نمی ‏شود، و این شرکت تمام ملزومات ساخت یک پنجره اعم از پروفیل، یراق، ماشین‏ آلات ساخت در و پنجره و غیره را به مشتریان خود عرضه می‏ کند. در این بازدید از انبار وسیع و حجم بالای محصولات این شرکت گزارشی تهیه شد. در بدو ورود به انبار کیان ره‏ آورد ایرانیان چنان به ‏گرمی مورد استقبال آقای هادی غضنفری، مدیر عامل شرکت، قرار گرفتیم که در طول بازدید از بخش ‏های مختلف انبار هرگز احساس دوری از دیار و خانه نداشتیم و گفتگویی با آقای هادی غضنفری همراه با پذیرایی گرم وی در حیاتی با صفا که یادآور صفای ناب مردم تبریز بود، خاطره‏ای دل‏ انگیز و به یادماندنی برای گروه خبری پنجره ایرانیان رقم زد. در ادامه این گزارش تصویری و گفتگو از نظر شما می گذرد:

برای مشاهده فایل پی دی اف کلیک کنید.

 

شرکت کیان ره ‏آورد ایرانیان در چه سالی و با چه هدفی تاسیس شد؟
کیان ره ‏آورد ایرانیان در سال 1389 با سرمایه ‏گذاری بخش خصوصی و با به‏ کارگیری افراد تحصیل کرده و مجرب و با اخذ نمایندگی از شرکت‏ ها و کارخانه‏ های معتبر جهان آغاز به کار کرد. هدف اصلی راه ‏اندازی کیان ره ‏آورد ایرانیان ارائه خدمات به هموطنان با هدف بهینه‏ سازی مصرف انرژی جهت مقابله با چالش‏ های حوزه انرژی بوده است. روشن است که استفاده از در و پنجره‏ های دو جداره یو.پی.وی.سی یکی از راهکارهای موثر در خصوص صرفه‏ جویی در مصرف انرژی است. ما نیز کوشیده ‏ایم در حد توان خود سهمی در این مقوله مهم داشته باشیم.

بیشتر مردم کیان ره ‏آورد ایرانیان را به‏ عنوان وارد کننده یراق ‏آلات می‏ شناسند، اما ظاهرا حوزه کاری این شرکت فراتر از یراق ‏آلات است. در مورد فعالیت‏های کیان ره ‏آورد ایرانیان بیشتر توضیح دهید.
کیان ره ‏آورد ایرانیان در واقع کلیه ملزومات ساخت در و پنجره‏ های دو جداره را به مشتریان خود عرضه می‏ کند. البته بیشتر حجم فعالیت‏ های ما به واردات و توزیع یراق‏ آلات اختصاص یافته، اما در خصوص ماشین ‏آلات ساخت در و پنجره‏ و ماشین آلات تولید شیشه‏ های چند جداره نیز خدماتی ارائه می‏ دهیم. اکثر محصولاتی که توسط کیان ره‏ آورد ایرانیان وارد می‏ شود از کشورهای ترکیه، تایوان و چین است. به عبارتی حجم فعالیت ‏های شرکت بدین ترتیب سازماندهی شده است که 80% فعالیت‏ ها در زمینه یراق‏ آلات در و پنجره‏ های یو.پی.وی.سی، 10% در زمینه ماشین ‏آلات ساخت در و پنجره‏ های یو.پی.وی.سی و شیشه‏ های چند جداره و 10% در حیطه فروش پروفیل یو.پی.وی.سی صورت می‏ گیرد.

کدام برندها توسط کیان ره ‏آورد ایرانیان وارد بازار ایران می‏ شوند؟
به ‏طور کلی عمده همکاری کیان ره ‏آورد ایرانیان با این برندهاست:
ENDOW, IZO FLOK KIMYA ,BAUPEN, SELECTRON (TAIWAN), LIVA GLASS TECHNOLOGIES, SELIM AYKIRCA, SONMEZ MAKINA, HOFMANN
برند اندو (ENDOW) بیشترین واردات ما در حوزه یراق ‏آلات را تشکیل می‏ دهد؛ در واقع کیان ره ‏آورد ایرانیان به ‏نوعی نماینده اصلی برند اندو (ENDOW) در ایران است.

فعالیت‏ های کیان ره ‏آورد ایرانیان به استان آذربایجان محدود می ‏شود یا در مناطق دیگری نیز محصولات خود را عرضه می ‏کند؟
محصولات کیان ره‏ آورد ایرانیان در سراسر ایران توزیع می‏ شود. حجم واردات کیان ره‏ آورد ایرانیان ماهانه 2 تا 3 تریلر فقط از کشور ترکیه و از طریق مرز بازرگان است، و ما نیازهای بیش از 230 شرکت در نقاط مختلف ایران را تامین می‏ کنیم. دفتر و انبار مرکزی شرکت در تبریز قرار دارد و کالاهای رسیده در انبار تبریز تخلیه شده و در سطح کشور توزیع می‏ شوند. همچنین کیان ره ‏آورد ایرانیان نمایندگی فروش پروفیل هافمن را در استان‏ های آذربایجان شرقی و گیلان تقبل کرده‏ است. برای تکمیل سبد کالایی خود واردات ماشین آلات در و پنجره و شیشه را نیز در دستور کار خود قرار داده ‏ایم. به ‏طور کلی تلاش ما این بوده است که زیرساختی فراهم آوریم که وقتی یک متقاضی به ما رجوع می‏ کند، تمامی نیازهای وی را در حوزه ساخت در و پنجره تامین کنیم.

به ‏عنوان یکی از تامین کنندگان اصلی یراق ‏آلات کشور، بازار یراق ایران را چگونه ارزیابی می ‏کنید؟
همانطور که می ‏دانید در سال گذشته دولت توانست تورم را تا حدی کاهش دهد. نتیجه این امر کاهش نقدینگی در بازار بود و به ‏تبع آن فروش ما نسبت به سال گذشته 30 درصد کمتر شد. البته یکی از دلایل این کاهش فروش، انتظار عمومی برای نتیجه مذاکرات هسته ‏ای بود. یعنی به‏ نوعی این تصور وجود داشت که با به ثمر نشستن این مذاکرات شاهد افت شدید قیمت‏ها از جمله قیمت دلار خواهیم بود. اما دیدیدم که چنین اتفاقی نیافتاد و قیمت‏ ها تا حدی تثبیت شدند و در واقع خیال همگان راحت شد. اکنون مشتریان که پیش از این سفارشات کلان می ‏دادند و مدتی بود که به ‏دلایل مذکور از حجم سفارشات آنها کاسته شده بود، دوباره به همان میزان گذشته سفارش کالا می‏ دهند. به این معنی که تا حدودی بازار در حال بازگشت به شرایط گذشته خود است. با این حال مشکلی که در حال حاضر بیش از همه گریبانگیر ماست، معضل چک‏های برگشتی است. می‏ توانم بگویم که میزان این چک ‏ها نسبت به سال گذشته 30 تا 40 درصد بیشتر شده است.

همانطور که اشاره کردید در ماه ‏های گذشته اتفاق مهمی در جامعه افتاد و سرانجام ایران توانست با قدرت ‏های بزرگ جهان به توافق برسد و در نتیجه آن امیدها برای برداشتن تحریم ‏های جهانی دو چندان شد. از نظر شما در صورتی که این تحریم‏ ها برداشته شود و فضای رقابتی جدیدی در کشور ایجاد شود، آیا در شرایط فعالیت‏ های شما تغییری حاصل خواهد شد؟
من فکر می‏ کنم این شرایط تاثیر مثبتی بر فعالیت‏ های ما بگذارد. در بازار ایران رقابت هرقدر بیشتر شود، خرید و فروش بیشتر و در نتیجه نقدینگی بیشتر می‎شود. زمانی که ما کار خود را در این حوزه آغاز کردیم، تنها 10 یراق فروش در ایران وجود داشت. آن زمان فکر می‏ کردیم اگر تعداد فروشندگان یراق افزایش پیدا کند، دیگر نخواهیم توانست به کار خود ادامه دهیم، اما بعدها متوجه شدیم که این گونه نیست. آنچه در بازار بیش از همه تاثیرگذار می ‏باشد روابطی است که فروشنده با خریدار ایجاد می‏ کند. اگر شما بتوانید مشتریان خود را راضی نگه دارید، اگر از کیفیت محصول و خدمات خود مطمئن باشید و اگر اعتباری در بازار به ‏دست آورید، همواره در رقابت پیروز خواهید بود و تشدید رقابت‏ ها نیز مانع کار شما نخواهد شد. به لطف خدا، کیان ره ‏آورد ایرانیان نیز تواسته است چنین اعتباری را در میان مشتریان خود به دست آورد و ارتباطات خوبی را با آنها برقرار کند.

اگر در شرایط پساتحریم شرکت‏ های خارجی که اکنون در ایران عاملیت فروش دارند، امکان فروش مستقیم به بازار ایران را داشته باشند، مشکلی برای زمینه کاری شما فراهم نمی‏ شود؟
نه، ما هرگز نگرانی از این بابت نداریم. حتی اگر آنها بتوانند خودشان در ایران دفتر تاسیس کنند، بازهم لطمه ‏ای به کار ما زده نمی‏ شود؛ زیرا بازار ایران ویژگی‏ های خاص خود را دارد و هر کسی نمی‏ تواند در این بازار به دادوستد بپردازد. به هر حال لازم است که شما زبان مشتریان این بازار را بدانید. اتفاقا شرایط برای ما بهتر می‏ شود، چون شرکت‏ های ترک که می ‏دانند ما اکنون نمی‏ توانیم با شرکت‏ های اروپایی کار کنیم، شرایط سختی برای ما می‏ گذارند. اما اگر فضا باز شود در واقع شرکت‏ های مختلف خارجی برای کار کردن با ما رقابت خواهند کرد و آن زمان است که می ‏توانیم شرایط بهتری را به آنها بقبولانیم.

در پایان می‏ خواستم بدانم که کیان ره ‏آورد ایرانیان چگونه چنین جایگاه مهمی را در بازار ایران به ‏دست آورده است؟
از زمانی که کیان ره ‏آورد ایرانیان با دو نفر شروع به کار کرد تا امروز که 14 نفر در آن مشغول به کار هستند، ما همواره یک هدف را دنبال می‏ کردیم و آن جلب رضایت مشتریان بوده است. برای این منظور نخستین معیاری را که مد نظر داشتیم کیفیت محصولاتمان بود. همواره کوشیده ‏ایم اقلامی با بهترین کیفیت در اختیار مشتریان خود بگذاریم. در وهله بعد سعی کردیم مرتبا سطح دانش و مهارت کارکنان خود را ارتقا ببخشیم. به‏ طور کلی اعتقاد ما این است که رضایت مشتریان همواره باعث افزایش سهم بیشتر بازار خواهد شد.

نشریه پنجره ایرانیان ــ سال هشتم ــ شماره 96 ــ مهر 94


ثبت نظر

ارسال