تخلف سازمان خصوصی‌سازی و رانت‌خواری در واگذاری المهدی

پنجره‌ایرانیان؛ سخنگوی کمیسیون اصل ۹۰ مجلس گفت: در جریان واگذاری آلومینیوم المهدی، سازمان خصوصی‌‌سازی تخلفاتی داشته و باعث شده تا یک شرکت ساختگی با دست‌کم ۲۰۰۰ میلیارد تومان سود آن ‌را خریداری کند.
  • سه شنبه 18 دی 1397 ساعت 10:52

بهرام پارسایی در گفت‌وگو با روزنامه سازندگی گفت: با توجه به تخلفات انجام‌شده در واگذاری آلومینیوم المهدی و با پیگیری‌‌های انجام‌شده، به این نتیجه رسیده‌اند که معامله باید فسخ شود ولی هنوز معلوم نیست فسخ معامله آن میزان تضییع بیت‌المال را جبران می‌‏کند یا خیر.

نماینده شیراز در مجلس افزود: حداقل بالغ‌بر ۲۰۰۰ میلیارد تومان در این واگذاری رانت وجود داشته است. واگذاری به یک شرکت ساختگی انجام‌شده اما خوشبختانه در حال فسخ است. این شرکت به برخی مقامات وصل بوده و توانسته آلومینیوم المهدی به‌عنوان یک شرکت دولتی را با حدود ۲۰۰۰ میلیارد تومان منفعت خریداری کند.

گفتنی است، تخلف‌های صورت گرفته در نحوه واگذاری شرکت آلومینیوم المهدی چند ماهی است که به محلی برای نزاع و اعتراض جمعی از فعالان صنعت آلومینیوم، نمایندگان مجلس و برخی اعضای سندیکای صنایع آلومینیوم تبدیل شده است و هرروز اخبار مختلفی درباره وضعیت این واحد بزرگ آلومینیوم منتشر می‌شود و همچنان اتفاق خاصی نیز روی نمی‌دهد.


ثبت نظر

ارسال