۸ نکته کاربردی در مورد درهای یو.پی.وی.سی

پنجره ایرانیان؛ نصب مجموعه‌ای از در‌های ایوان، حیاط خلوت و پشت‌بام خانه، کاری است که بسیاری از صاحبان خانه می‌خواهند آن را انجام دهند. با افزایش قیمت این درها که بسیار رقابتی است، امروز ممکن است بهترین زمان ایده‌آل برای خرید درهای یو.پی.وی.سی باشد.
  • دوشنبه 2 مهر 1397 ساعت 17:43

به گزارش ایران یو.پی.وی.سی، 8 نکته کاربردی پیرامون نحوه انتخاب درهای یو.پی.وی.سی در ادامه ارائه شده است.

 

1- انتخاب مواد

غیر از این واقعیت که تأمین‌کنندگان زیادی وجود دارند؛ چند دلیل خوب موجود است که بهتر است در حیاط خلوت شما از یو.پی.وی.سی ساخته شده باشد:

این ماده به شدت سبک و مقاوم است.

احتیاج به نگهداری ویژه‌ای در طول زمان ندارد. درست مانند شیشه که فقط نیاز دارد شسته شود و کار دیگری نباید انجام دهید. برای یو.پی.وی.سی نیز نیازی به رنگ آمیزی مجدد نیست.

دارای عمر طولانی است در‌های  یو.پی.وی.سی با کیفیت خوب، چند دهه طول می‌کشد تا خراب شود.

یو.پی.وی.سی ارزان‌تر و نیز قابل بازیافت است.

یک ویژگی خوب در طراحی در‌های یو.پی.وی.سی این است که آنها می‌توانند به گونه‌ای تولید شوند که هم دارای روکش براق باشند و هم دارای روکش طرح‌دار و مات.

این مورد به شما این امکان را می‌دهد که فریم‌های شما به شکل چوب با یک روکش بسیار براق رنگ شوند؛ در نتیجه در حالی که مثل چوب پوسته‌پوسته نشده؛ در ظاهر مانند چوب بنظر می‌رسند.

لایه‌های مختلف درهای یو.پی.وی.سی در حین تولید به هم متصل می‌شوند. این ماده فقط یک پلاستیک نیست که بعد از مدتی کوتاه تغییر شکل داده و رنگ آن از بین برود. یو.پی.وی.سی در طول کارکرد هیچ‌گونه تغییری نمی‌کند و مانند روز اول به نظر می‌رسد.

 

2- میله‌دار یا بدون میله

در‌ها و پنجره‌های یو.پی.وی.سی به خاطر ظاهر کلاسیک‌شان مشهور هستند؛ و از میله‌هایی استفاده می‌کنند تا یک سری شیشه کوچک را در چارچوب در جای دهند.

این قاب‌ها یا میله‌ها اجباری نیستند. بنابراین اگر شما فردی باشید که سبک ساده را بیشتر ترجیح می‌دهید؛ می‌توانید از قاب‌های ساده برای در‌های ایوان و یا حیاط خلوت استفاده کنید.

 

3- شیشه

شما می‌توانید با سفارشی‌کردن شیشه در‌های یو.پی.وی.سی شخصیت بیشتری به در خود اضافه کنید.

یک ویژگی که این روزها زیاد دیده نمی‌شود، استفاده از چند پنل شیشه ذره‌بینی داخل در است. می‌توانید از این نوع شیشه که شیشه ذره‌بینی نیز نامیده می‌شود استفاده کنید. این شیشه‌ها نه تنها ظاهر سنتی بیشتری به خانه می‌دهند، به دلیل نداشتن دید کمک می‌کند تا حریم خصوصی بیشتری داشته باشید. در واقع توسط این شیشه‌ها شما نمی‌توانید هیچ جزئیاتی را ببینید؛ اما اجازه می‌دهند نور به اندازه یک شیشه معمولی عبور کند.

شیشه‌های مات نیز در این زمینه کاربرد زیادی دارد. اگر دوست دارید سبک در پاسیو خود را بنا به سلیقه خود انتخاب کنید و نمی‌خواهید فقط یک در ساده بخرید؛ می‌توانید یک در طرح دار قدیمی که دارای شیشه‌های مات باشد را انتخاب کنید. این سبک تا حدودی می‌تواند به در شما یک جلوه کلاسیک بدهد.

 

4- انتخاب رنگ

مزیت بزرگ در مورد درهای یو.پی.وی.سی مدرن، این است که شما می‌توانید از حدود ۲۰ رنگ مختلف برای محصولات یو.پی.وی.سی استفاده کنید (این رنگ‌ها حرارتی هستند؛ و در نتیجه مقاومت بالایی دارند) و می‌توانید هماهنگی خوبی با محیط ایجاد کنید. البته این رنگ‌ها در کارخانه بر روی یو.پی.وی.سی پاشیده می‌شوند.

آنچه که برای شما می‌تواند مفید باشد این نکته است که هر نوع تم رنگی که با هم منطبق هستند را می‌توانید با هم ترکیب کنید.

نه تنها می‌توانید طیف وسیعی از رنگ‌ها را انتخاب کنید؛ می‌توانید رنگ را با یک طرح جذاب ترکیب کنید؛ و یک نمای واقعاً شگفت‌انگیز را برای حیاط خلوت خود ایجاد کنید.

اگر این موارد شما را راضی نمی‌کند؛ می‌توانید با داشتن ۲ رنگ در همان در یک قدم جلوتر بروید. یک گزینه بسیار محبوب این است که یک نمای خارجی چوبی (رنگ تیره) داشته و سپس از سفید براق در نمای داخلی آن استفاده کنید.

بنابراین، اگر شما در مورد ترکیبات ممکن از رنگ و سطح متناسب استفاده کنید؛ می‌توانید جلوه واقعا زیبایی را ایجاد کنید.

 

5- ابزار و یراق

همیشه وقتی درباره ابزار و یراق در فکر می‌کنیم، برای ما کمی عجیب به نظر می‌رسد؛ اما در واقع این واژه یک اصطلاح رایج است که برای متعلقات در و پنجره، مثل دستگیره در نظر گرفته می‌شود، در اینجا نیز گزینه‌هایی برای انتخاب وجود دارد.

لولاهای در فولادی، ضد زنگ و استاندارد هستند؛ اما اگر می‌خواهید رنگ را تغییر دهید، موارد دیگری را باید انتخاب کنید.

آنچه که بیشتر مشهود و احتمالا اولین چیزی است که در مورد آن فکر می‌کنید دستگیره در است. شکل و سبک دستگیره می‌تواند تغییر کند، تا با ظاهر کلاسیک در هماهنگ شود؛ و یا شما می‌توانید دستگیره‌هایی با زوایا و خطوط مستقیم بسیار مدرن انتخاب کنید.

دستگیره‌ها می‌توانند از جنس‌های مختلف مثل برنج، کروم، نقره سیاه یا رنگ شده باشد؛ که برای سبک شما مناسب است.

همچنین می‌توانید یک بخش فلزی محافظ را بر روی قسمت پایین در به عنوان محافظ ضد پاخور افقی اضافه کنید. شما می‌توانید آنها را اغلب بر روی در‌هایی با میزان استفاده بالا نصب کنید؛ تا محفاظت بیشتری از آنها شود. این محافظ می‌تواند در داخل، خارج یا در هر دو طرف در نصب شود.

 

6- پنل‌های جانبی و بالایی

یک مشکل در استفاده از یک در یو.پی.وی.سی برای ورودی پاسیو، این است که شما نمی‌توانید آن‌را بیشتر از حد مشخصی باز کنید (حدود ۲ متر).

البته به فریم زیرین می‌توان حدود ۵۰ میلی‌متر یا کمی بیشتر اضافه کرد، اما هر فضای بازی به این معنا خواهد بود که شما به پنل‌های جانبی نیاز خواهید داشت. این مقدار در حدود ۲۲۰۰ میلی‌متر اعمال می‌شود.

همچنین می‌توان تصمیم گرفت که نواری را در سطح پایین در استفاده کرد. در نمای کامل پنجره‌های یو.پی.وی.سی با طول کامل که با دو پنل جانبی که شیشه در آن بکار رفته، ترکیب می‌شود.

با اشاره به بخش قبلی در مورد ابزار و یراق، ممکن است توجه داشته باشید که می‌توان لولا را در سمت چپ و دستگیره‌ها را در سمت راست نیز استفاده کرد.

 

7- شیشه‌های دو جداره

اجازه دهید با این فرض شروع کنیم که شما قطعا می‌خواهید از شیشه دوجداره در انتخاب در یو.پی.وی.سی خود استفاده کنید، این حداقل استانداردی است که باید آن‌ را رعایت کنید.

شما می‌توانید تغییراتی در مشخصات شیشه دوجداره در و پنجره یو.پی.وی.سی مورد استفاده خود، ایجاد کنید.

یک واحد شیشه دوجداره متشکل از یک شیشه داخلی و یک شیشه خارجی به ضخامت ۴ میلی‌متر است که با یک فاصله بین ۵ تا ۲۰ میلی‌‍متری از هم جدا می‌شوند و باعث ایجاد یک ضخامت کلی ۱۳ تا ۲۸ میلی‌متر می‌شود.

هرچه فاصله بین دو شیشه کوچک‌تر باشد، معمولا ارزان‌تر است. فاصله ۲۰ میلی‌متر در یک واحد شیشه دو جداره معمول است.

یک واحد شیشه دوجداره ۲۰ میلی‌متری عایق‌بندی شده بسیار کارآمد است؛ اما می‌توانید عملکرد آن‌ را با پر کردن یک گاز بی‌اثر مانند آرگون بهبود بخشید.

البته شما می‌توانید یک شیشه سه تایی انتخاب کنید. اگرچه بسیاری از افراد فکر می‌کنند این کار یک هزینه اضافی با مقدار کم افزایش کارایی حرارتی است. پس اگر اختلاف قیمت شیشه دوجداره با انواع سه‌جداره کم باشد این کار جای تأمل خواهد داشت.

 

8- درهای کشویی یو.پی.وی.سی

یک گزینه دیگر برای پنل‌های جانبی کشویی، استفاده از مجموعه‌ای از در‌های یو.پی.وی.سی است. همانطور که می‌دانیم، در‌های یو.پی.وی.سی کلاسیک، آن‌هایی هستند که به‌جای حالت کشویی، روی لولاهای جانبی حرکت می‌کنند. بنابراین درهای کشویی یو.پی.وی.سی واقعا در‌های فرانسوی نیستند، بلکه از مرکز به دو طرف باز می‌شوند.

به‌طور معمول، یک مجموعه در کشویی از ۴ لنگه تشکیل می‌شوند که ۲ پنل کناری در محل خود ثابت شده و این دو پنل مرکزی است که به سمت کنار می‌لغزند.

در نهایت یک جمع‌بندی خواهیم داشت از مشخصات و امکانات برای انتخاب درهای یو.پی.وی.سی:

مواد – صاف یا بافت‌دار

قاب‌دار و یا بدون آن – کلاسیک و یا مدرن

استفاده از شیشه با استفاده از الگو برای ایجاد تفاوت

رنگ‌ها – تک رنگ یا دوتایی، تیره یا روشن

هماهنگی و کنتراست

استفاده از لولاهایی چندطرفه برای مقابله با باز شدن زیاد

شیشه دوجداره – گرما را نگه دارید، سرما را حفظ کنید

در‌های کشویی فرانسوی – بهترین طرح برای فضاهای کم

اگر در ماموریتی برای پیدا کردن در‌های یو.پی.وی.سی ارزان و با بودجه محدود هستید؛ بدانید که می‌توانید با انتخاب ویژگی‌های ارزان‌تر، قیمت‌ها را پایین نگه دارید.


ثبت نظر

ارسال