دستگاه پانچ با فک‌های متحرک و اره دو سر برش مجهز به ارتفاع‌سنج؛

عرضه دو دستگاه با قابلیت‌های جانبی توسط emmegi

پنجره‌ایرانیان؛ شرکت emmegi دو دستگاه «پانچ» و «اره دو سر برش» دارای قابلیت‌های جانبی به بازار در و پنجره عرضه می‌کند.
  • چهارشنبه 15 شهریور 1396 ساعت 2:20

شرکت Emmegi دستگاه پانچ (کریمپر) دارای فک‌های متحرک (PERESSTA) و دستگاه اره دو سر برش مجهز به سیستم ارتفاع‌سنج استاندارد (emmegi) را به بازار و صنعت در و پنجره عرضه می‌کند.

گفتنی است، شرکت پرسان صنعت آریا به‌عنوان نماینده فروش ماشین‌آلات emmegi، یراق‌آلات GU آلمان و پروفیل ETEM ایتالیا در ایران فعالیت می‌کند.

 

مزیت استفاده از فک‌های متحرک در دستگاه پانچ (PERESSTA)

آیا تاکنون حین پانچ (کریمپ) پروفیل ناچار شده‌اید که پروفیل را برای چندمین بار بچرخانید تا یک‌گوشه از پروفیل را بتوانید به‌طور دلخواه پانچ کنید؟

پشت‌ورو کردن و چرخش پروفیل و متعاقبا تنظیم مجدد تیغه‌ها در راستای افقی و گاهی عمودی، مشکلی است که تقریباً تمام کسانی که با دستگاه‌های پانچ کار می‌کنند در هنگام پانچ با آن مواجه هستند.

این مشکل چقدر باعث اتلاف وقت و زمان باارزش شما شده است؟

این مشکل چقدر در کاهش انرژی و پایین آمدن دقت و تمرکز کارکنان شما در هنگام کار و مهم‌تر از همه در کاهش کیفیت محصول تولیدی تأثیرگذار بوده است؟

همان‌گونه که می‌دانید در دستگاه‌های پانچ این امکان وجود دارد که تیغه‌های بالایی و پایینی در هردو راستای افقی و عمودی در پروفیل فروروند. تیغه‌ها در راستای عمودی به‌طور مستقل جابجا می‌شوند ولی در راستای افقی هم‌زمان با جابجایی فک‌ها جابجا می‌شوند بنابراین این سیستم برای پروفیل‌هایی که قسمت‌های بالا و پایین پشت آن‌ها در یک راستا قرار دارند (مانند پروفیل فریم و کشویی) ازلحاظ کاری محدودیتی ایجاد نمی‌کند و با یک‌بار تنظیم تیغه‌های بالا و پایین ‌بر روی فک می‌توان به‌طور هم‌زمان قسمت‌های بالا و پایین پروفیل را در یک مرحله پانچ کرد ولی در مورد پروفیل‌هایی که قسمت‌های بالا و پایین پشت آن‌ها در یک راستا قرار ندارند و اصطلاحاً به‌صورت پله‌ای می‌باشند (مانند پروفیل سش) در مرحله نخست با تنظیم تیغه پایینی بر روی فک، قسمت پایینی پروفیل پانچ می‌شود و در مرحله بعد با برگرداندن پروفیل (لازم به ذکر است که با برگرداندن پروفیل قسمت بالای پروفیل در قسمت پایین قرار می‌گیرد) و تنظیم مجدد تیغه پایینی بر روی فک قسمت بالایی پروفیل که اکنون در پایین قرارگرفته پانچ می‌شود.

پرواضح است که در این سیستم زمان زیادی برای پانچ یک پروفیل صرف می‌شود به‌علاوه وجود وقفه در بین کار باعث به هم خوردن تمرکز، پایین آمدن دقت و به وجود آمدن خطای انسانی در حین کار گردیده و گوشه پانچ شده کاملاً تراز نبوده و اصطلاحاً پله‌ای می‌شود. دستگاه پانچ Pressta 5000 با داشتن فک‌های دوبخشی که به‌اصطلاح فک‌های متحرک نامیده می‌شود، این مشکل و محدودیت را برای همیشه برایتان رفع می‌کند. ازاین‌پس تنها با یک‌بار تنظیم تیغه‌هایی بالا و پایین و تنها با یک‌بار فشار پدال، یک‌گوشه از یک قاب را فقط در یک مرحله و بدون پشت‌ورو کردن قاب این مشکل را برای همیشه به دست فراموشی بسپارید، هدف ما صرفه‌جویی در وقت و زمان شما، افزایش دقت و کارایی و بالا رفتن تمرکز شما برای تولید محصولی باکیفیت‌تر است.

 

مزایای سیستم ارتفاع‌سنج در دستگاه برش دو سر (EMMEGI Classic Magic)

اندازه‌گیری ارتفاع پروفیل آلومینیوم و ذخیره‌سازی اطلاعات آن قبل از برش پروفیل آلومینیوم امری ضروری است.

مقدار باز شدن طولی فک‌های دستگاه در حالتی که زاویه فک‌ها درجه باشد، ارتباط مستقیم با مقدار ارتفاع 09 کمتر از پروفیل دارد، لذا اندازه‌گیری دقیق ارتفاع پروفیل نقش تعیین‌کننده‌ای در دقت برش دارد.

همان‌طور که می‌دانید، در صنعت آلومینیوم میزان دقت در برش پروفیل بسیار بالاست، لذا کوچک‌ترین خطا در اندازه‌گیری ارتفاع، خطا در اندازه پروفیل برش داده‌شده را در پی خواهد داشت.

در اندازه‌گیری دستی و با استفاده از ابزارهایی چون کولیس و متر امکان بروز خطاهایی مانند لرزش دست، خطای دید و یا خطای ابزار اندازه‌گیری وجود دارد. لذا ناچاریم برای رسیدن به نتیجه مطلوب، پروسه اندازه‌گیری را چندین مرتبه تکرار کنیم که این امر باعث اتلاف زمان، انرژی و یا ایجاد ضایعات پروفیل خواهد شد.

در صورت استفاده از نقشه‌های اتوکد و با توجه به اینکه پروفیل‌های تولیدی گاهی ازلحاظ ابعاد و اندازه مقدار ناچیزی تلورانس نسبت به نقشه اتوکد دارند و صد در صد منطبق با نقشه نیستند، کماکان احتمال ایجاد ضایعات پروفیل وجود دارد.

تجهیز دستگاه اره دو سر برش به سیستم ارتفاع‌سنج استاندارد این مزیت را دارد که به‌محض قرار دادن پروفیل روی دستگاه، سیستم ارتفاع‌سنج توسط سنسورهای اندازه‌گیری بسیار دقیق به‌صورت اتوماتیک، ارتفاع پروفیل را اندازه‌گیری می‌کند و در حافظه سیستم ذخیره می‌کند. درنتیجه بدون اتلاف وقت و انرژی و بدون ایجاد ضایعات پروفیل می‌توان کار برشکاری را با دقت بسیار بالا انجام داد.



ثبت نظر

ارسال