احداث بزرگ‌ترین کارخانه آلومینیوم با سرمایه‌گذاری چینی

پنجره‌ایرانیان؛ نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی از مذاکره با سرمایه‌گذاران چینی برای احداث بزرگ‌ترین کارخانه تولید آلومینیوم در زنجان باقابلیت اشتغال‌زایی برای ۳ هزار نفر خبر داد.
  • سه شنبه 10 مرداد 1396 ساعت 6:32

علی وقف چی در گفت‌وگو با خبرگزاری خانه ملت با بیان اینکه یکی از اقدامات انجام شده در حوزه انتخابیه زنجان مذاکره با سرمایه‌گذاران خارجی برای احداث کارخانه تولید آلومینیوم بوده است، تصریح کرد: با پیگیری‌های صورت گرفته در آینده نه‌چندان دور شاهد افتتاح یکی از بزرگ‌ترین کارخانه‌های زنجیره‌ای تولید آلومینیوم با مشارکت سرمایه‌گذاران شرکت‌های بزرگ چینی در زنجان خواهیم بود.

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی افزود: این سرمایه‌گذاری در حال حاضر، مراحل اداری و رایزنی و مذاکرات مقدماتی را سپری می‌کند و پس از سیر مراحل اداری و قانونی در طول چندین ماه فاز اول این پروژه با سرمایه‌گذاری به مبلغ سیصد میلیون دلار قابل بهره‌برداری است و می‌تواند برای بیش از ۳ هزار نفر اشتغال مستقیم و غیرمستقیم ایجاد کند.

عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی در مجلس شورای اسلامی همچنین خاطرنشان کرد: با پیگیری‌های صورت گرفته هدایت آب سد شهریار میانه به میزان ۲۰ میلیون مترمکعب در جهت تقویت آب چاه‌های کشاورزی مسیر رودخانه قزل‌اوزن شهرستان طارم به‌زودی اجرایی خواهد شد.

وقف چی همچنین با اشاره به بازدید خود از یکی از روستاهای محروم شهرستان زنجان گفت: در ارتباط با مشکلات برق و راه این روستا پیگیری‌هایی انجام شد.

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی افزود: یکی از مناظر بسیار زیبای شهرستان زنجان روستایی به نام لار است که در این روستا هشت چشمه در کنار یکدیگر قرار گرفته و منطقه فوق‌العاده زیبایی را ایجاد کرده است.

 وی با بیان اینکه این منطقه در ۷ کیلومتری روستای یحیی‌آباد واقع شده و یکی از اهداف گردشگری شهرستان زنجان به شمار می‌رود، خاطرنشان کرد: این روستا بیشترین میزان تولید فندق با کیفیت عالی را در شهرستان زنجان دارد و تلاش کردیم که از این روستا به روستای توریستی لار راه ارتباطی وجود داشته باشد.

عضو مجمع نمایندگان استان زنجان در مجلس با بیان اینکه یکی از موانع ایجاد این راه ارتباطی چهار منزل مسکونی بود که در مسیر واقع شده است و با نشستی که با اهالی روستا و معاونت راه روستایی اداره کل راه و شهرسازی استان برگزار کرده و همچنین همت روستائیان به این نتیجه رسیدیم که این منازل با میزان خسارتی که به آن‌ها پرداخت می‌شود و تخریب شود تا این مسیر بازگشایی شود و مقدمه‌ای برای بازگشایی ۷ کیلومتر مسیری باشد که به منطقه گردشگری لار می‌رسد.


ثبت نظر

ارسال