رهبری REHAU در صنعت پروفیل یو.پی.وی.سی دنیا

پنجره ایرانیان: 70 سال سابقه فعالیت صنعتی در تولید انواع محصولات پلیمری باعث شده تا مدیران شرکت بین‌المللی REHAU از رهبری این برند جهانی در بازار محصولات پلیمری و البته صنعت تولید پروفیل‌های یو.پی.وی.سی جهان سخن بگویند.
  • شنبه 16 اسفند 1393 ساعت 12:16

شرکتی آلمانی که از سال 1958 نخستین پروفیل‌های یو.پی.وی.سی خود را روانه بازارهای جهانی کرده و البته در ایران نامی شایسته اعتماد و اعتبار است. ابراهیمی مدیر نمایندگی شرکت REHAU  در ایران در حاشیه ششمین نمایشگاه بین‌المللی صنعت در و پنجره ایران در گفتگوی کوتاه با خبرنگار پنجره ایرانیان از بازگشت قدرتمندانه‌تر شرکت‌های اروپایی و به ویژه آلمانی به بازار ایران پس از رفع تحریم‌ها سخن می‌گوید و تاکید دارد: مشخصا اگر یک روز این تحریم‌ها شکسته شود خیلی از شرکت‌های آلمانی به خاطر سابقه تاریخی حضور درخشان در بازار ایران، دوباره وارد کشور خواهند شد و فعالیت صنعتی و تجاری خود را گسترش خواهند داد تا فصل نوینی از رقابت در بازار ایران شکل بگیرد. او درباره سابقه فعالیت صنعتی شرکت REHAU می‌گوید: این شرکت حدود 70 سال پیش با 3 نفر در یک کارخانه کوچک ودر شهر REHAU  آلمان تاسیس شد که در ابتدا به تولید محصولات پلیمری مشغول بود تا اینکه با گذشت چند سال به این نتیجه رسیدند که پروفیل یو.پی.وی.سی جهت تولید در و پنجره دوستدار محیط زیست یک سرمایه‌گذاری ماندگار و مورد اقبال جهانی خواهند بود. ابراهیمی می‌افزاید: برای نخستین بار یک پنجره‌ساز فولادی با سفارش یک کاور پلاستیکی برای چارچوب‌های فولادی خود که در مقابل گرما و سرما عایق باشد ؛ باعث بنیان نهادن تولید پروفیل‌های یو.پی.وی.سی REHAU شد و با این ایده اولیه بود که REHAU  مخترع و اولین تولید کننده پنجره یو.پی.وی.سی جهان نام گرفت، به بیان دیگر REHAU  قریب 60 سال است که در صنعت پنجره‌های پی وی سی حضور دارد و در خیلی از زمینه‌ها از REHAU  به عنوان رهبر بازار یاد می‌کنند. این گفتگوی کوتاه را بخوانید:

 برگزاری نمایشگاه‌های مختلف بخصوص نمایشگاه در و پنجره تهران چقدر می‌تواند به صنعت پروفیل و در و پنجره‌های یو.پی.وی.سی ایران کمک کند؟
برگزاری نمایشگاه یک مقوله بسیار مهمی درراستای پیشبرد این صنعت است، به نحوی که تقریبا تمامی شرکت‌هایی که در این صنعت فعال هستند؛ حضور پیدا کرده‌اند و محصولات‌شان را به نمایش گذاشته‌اند و برای REHAU  که یکی از پیشاهنگ‌های این بازار است، حضور در این نمایشگاه بسیار حائز اهمیت خواهد بود که بتواند فرصت‌های پیشرو برای حضور قوی‌تر و موثر‌تر در بازار ایران را شناسایی کند؟
 نمایشگاه نورنبرگ از مهمترین نمایشگاه‌های دنیا در این صنعت است، نمایشگاه تهران چقدر با استانداردهای این نمایشگاه فاصله دارد؟
نمایشگاه نورنبرگ در آلمان یک نمایشگاه کاملا بین‌المللی است و چون مبدا شکل گیری تاریخ صنعت پی.وی.سی هم کشور آلمان محسوب می‌شود، تمام کشور‌هایی که در این صنعت فعال هستند، در نمایشگاه نورنبرگ شرکت می‌کنند  و به معنای واقعی کلمه نمایشگاه نورنبرگ یک نمایشگاه بین‌المللی است. اما نمایشگاه تهران یک نمایشگاه محلی است، و نمی‌توان از این نمایشگاه به واسطه حضور برخی شرکت‌های خارجی به عنوان نمایشگاه بین‌المللی یاد کرد و برای رسیدن به استانداردهای نمایشگاه نورنبرگ باید خیلی از سیستم‌هایی که در صنعت پنجره وجود دارد، به بازار عرضه شود تا جنبه بین‌المللی پیدا کند.
 رفع تحریم‌ها چه تاثیری بر صنعت در و پنجره یو.پی.وی.سی ایران می‌گذارد؟
اصلا شکی نیست که ایران فشارها‌های شدیدی از تحریم‌ها را تحمل کرده و در  طی چند سال گذشته به خاطر مسائل سیاسی خیلی از کشور‌های آلمانی از بازار ایران چشم پوشیده‌اند. مشخصا اگر یک روز این تحریم‌ها شکسته شود، خیلی از شرکت‌های آلمانی به خاطر سابقه طولانی حضور در بازار ایران دوباره برخواهند گشت و تجارت خود را در بازار ایران گسترده‌تر و بروزتر خواهند کرد.
 در نمایشگاه امسال از چه محصولی رونمایی کرده‌اید؟
ما با توجه به  نیاز بازار، سیستم سری 60 و 70 شرکت REHAU راعرضه کردیم اما نقطه ثقل نمایشگاه برای ما اتصالات مکانیکی پنجره و در است که کاملا به REHAU  اختصاص دارد و هیچ شرکت دیگری این محصول را ندارد و اتصال مکانیکی برای درهای مسکونی محصولی بود که دراین نمایشگاه برای اولین بار رونمایی شد.
 چه پیشنهادی برای بهتر شدن این دست از نمایشگاه‌ها دارید؟
این نمایشگاه نمایشگاه خوبی است. اما به نظر می‌رسد نمایشگاه زیر سایه سه شرکت بزرگ ایرانی است. بهتر است در آینده نمایشگاه از زیر سایه این سه شرکت بزرگ خارج شود، تا دیگر شرکت‌های ایرانی، حتی شرکت‌های آلمانی و ترکیه‌ای نیز به همین ترتیب ظاهر شوند تا نمایشگاه شکل بین‌المللی‌تری به خود بگیرد؛ البته این اتفاق مستلزم حضور قدرتمندتر شرکت‌های آلمانی است.
 منشا این حضور کمرنگ چیست؟
این مقول نه به برگزارکنندگان برمی گردد و نه به شرکت‌های ایرانی، عدم حضور جدی دیگر کشورها باعث شده که نمایشگاه جنبه‌های بین‌المللی خود را از دست بدهد و این دلیلی جز تحریم‌ها ندارد.

                                                                                         پنجره ایرانیان/ سال هشتم اسفند و فروردین شماره 90 - 89


ثبت نظر

ارسال