برگزاری دومین نمایشگاه بازرگانی اختصاصی ایران در سلیمانیه

پنجره‌ایرانیان؛ دومین نمایشگاه بازرگانی اختصاصی جمهوری اسلامی ایران در سلیمانیه پیش از ظهر روز سه‌شنبه اول تیر ۱۴۰۰ طی مراسم رسمی با حضور «کمال مسلم»، وزیر بازرگانی و صنعت اقلیم کردستان عراق در مرکز نمایشگاه‌های بین‌المللی سلیمانیه شروع بکار کرد.
  • دوشنبه 14 تیر 1400 ساعت 11:45

به گزارش ایسنا، در مراسم افتتاحیه نمایشگاه، معاون ستاد نوسعه روابط اقتصادی جمهوری اسلامی ایران با عراق و سوریه، استاندار حلبچه، رئیس شورای استانداری، معاون استاندار و فرماندار سلیمانیه، رئیس اداره (فرماندار کل) منطقه راپرین، رئیس دفتر قباد طالبانی معاون نخست‌وزیر اقلیم کردستان، مدیران مرزهای باشماق و پرویزخان، روسا و مسئولین اتاق‌های بازرگانی، اتحادیه‌ها و تشکل‌های اقتصادی استان‌های سلیمانیه و حلبچه و جمعی از مدیران ادارات و تجار و بازرگانان اقلیم کردستان حضور داشتند.

وزیر بازرگانی و صنعت اقلیم کردستان طی سخنانی در این مراسم که با پوشش رسانه‌های اقلیم کردستان همراه بود، با تاریخی خواندن روابط اقلیم کردستان با جمهوری اسلامی ایران و استقبال مردم اقلیم از کالاهای ایرانی به دلیل روابط فرهنگی نزدیک، خواستار تداوم برگزاری متقابل نمایشگاه‌ها بین ایران و اقلیم کردستان شد و بر حمایت دولت اقلیم کردستان از توسعه روابط تجاری و اقتصادی با جمهوری اسلامی ایران و حضور شرکت‌های توانمند ایرانی در اقلیم کردستان تاکید کرد.

مهدی شوشتری، سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در سلیمانیه نیز طی سخنانی ضمن خوشامدگویی به میهمانان، اولویت توسعه روابط با همسایگان و به‌ویژه عراق و همچنین جایگاه ویژه اقلیم کردستان در روابط تجاری و صادرات کالاها و خدمات فنی و مهندسی کشورمان را مهم ارزیابی و اعلام کرد برگزاری دومین نمایشگاه اختصاصی جمهوری اسلامی ایران در سلیمانیه، در راستای کمک به حضور کالاها و برندهای معتبر ایرانی در بازار اقلیم کردستان و تسهیل ارتباطات و تعاملات میان تجار دو طرف و کمک به توسعه بیش‌ازپیش روابط بازرگانی و اقتصادی فی‌مابین برگزارشده است.

سرکنسول جمهوری اسلامی ایران همچنین خاطرنشان ساخت: در آینده نزدیک مرکز تجاری و نمایشگاه دائمی محصولات و خدمات جمهوری اسلامی ایران با حضور ۱۰۰ برند معتبر ایرانی ازجمله بیش از ۳۰ شرکت دانش‌بنیان در شهر سلیمانیه افتتاح خواهد شد.

پس از مراسم افتتاحیه، وزیر بازرگانی و صنعت اقلیم کردستان و سرکنسول جمهوری اسلامی ایران از تعدادی از غرفه‌های نمایشگاه بازدید کردند.

دومین نمایشگاه اختصاصی جمهوری اسلامی ایران در ۶ هزار مترمربع فضای نمایشگاهی و با حضور ۱۲۰ شرکت معتبر ایرانی در ۱۰ گروه کالایی تا ۵ تیرماه به مدت ۵ روز برگزارشده است.


ثبت نظر

ارسال