اعلام موعد ارائه اظهارنامه مالیاتی اشخاص حقوقی و صاحبان املاک اجاری

پنجره‌ایرانیان؛ معاون درآمدهای مالیاتی سازمان امور مالیاتی کشور گفت: اشخاص حقوقی و صاحبان املاک اجاری تا پایان شهریورماه فرصت دارند، اظهارنامه مالیاتی عملکرد سال ۱۳۹۸ خود را به‌صورت الکترونیکی به سازمان تسلیم کنند.
  • یکشنبه 16 شهریور 1399 ساعت 11:6

به گزارش ایسنا، محمد مسیحی اعلام کرد: اشخاص حقوقی و صاحبان املاک اجاری که مطابق قانون باید تا ۳۱ تیرماه هرسال نسبت به تسلیم اظهارنامه مالیاتی خود اقدام کنند، امسال با توجه به شرایط خاص ناشی از شیوع ویروس کرونا و تاثیری که این معضل بر کسب‌وکار و مشاغل کشور داشته است، بر اساس مصوبه ستاد ملی مبارزه با کرونا و شورای هماهنگی اقتصادی سران قوا تا ۳۱ شهریورماه فرصت دارند اظهارنامه مالیاتی خود را به‌صورت الکترونیکی به سازمان امور مالیاتی کشور ارسال و مالیات خود را نیز به‌صورت الکترونیکی پرداخت کنند.

طبق اعلام سازمان امور مالیاتی، وی تاکید کرد: مودیان ضروری است اظهارنامه مالیاتی عملکرد سال ۱۳۹۸ خود را با مراجعه به سامانه عملیات الکترونیک مالیاتی به نشانی tax.gov.ir به‌صورت الکترونیکی ارائه کرده و از هرگونه مراجعه غیرضرور به ادارات مالیاتی اجتناب کنند.

گفتنی است؛ فعالان اقتصادی در صورت عدم ارائه اظهارنامه مالیاتی در موعد مقرر قانونی، علاوه بر محرومیت از تسهیلات و معافیت مالیاتی، مشمول جرائم قانونی غیرقابل‌بخشش خواهند شد.


ثبت نظر

ارسال