از شهرک‌های صنعتی چه خبر؟

پنجره‌ایرانیان؛ جدیدترین آمار منتشرشده از سوی وزارت صنعت، ‌معدن و تجارت (صمت) نشان می‌دهد وضعیت صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران در نیمه اول امسال بهبود نسبی داشته است.
  • یکشنبه 9 دی 1397 ساعت 10:20

به گزارش ایسنا، طبق این آمار تعداد شهرک‌ها و نواحی صنعتی مصوب در پایان شهریورماه امسال به ۹۷۸ مورد رسیده است که نسبت به تعداد ۹۶۰ موردی آن در سال گذشته، حدود ۱.۹ درصد افزایش یافته است.

تعداد شهرک‌ها و نواحی صنعتی در دست بهره‌برداری نیز در نیمه اول امسال ۱.۳ درصد نسبت به مدت مشابه در سال گذشته افزایش داشته و به ۸۰۶ مورد رسیده است.

در این میان، ‌تعداد واحدهای به بهره‌برداری رسیده در شش‌ماهه نخست امسال حدود ۶.۶ درصد نسبت به سال گذشته بیشتر شده و در پایان شهریورماه امسال به ۴۲ هزار و ۱۶۰ واحد رسیده است.

از طرف دیگر میزان اشتغال واحدهای به بهره‌برداری رسیده تا پایان شهریورماه سال گذشته ۷۹۸ هزار و ۳۸۷ نفر بوده که با هفت درصد افزایش به ۸۵۴ هزار و ۶۱۵ نفر در شش ماه نخست امسال رسیده است.

جدیدترین آمار منتشرشده از سوی وزارت صمت نشان می‌دهد که از آغاز سال ۱۳۹۷ تا پایان شهریورماه امسال تعداد شهرک‌ها و نواحی صنعتی دارای آب، برق و گاز نیز به ترتیب ۲.۲، ۰.۹ و ۵ درصد نسبت به سال گذشته افزایش یافته است.


ثبت نظر

ارسال