پنجره‌ وین‌بست؛ فراتر از انتظار با استاندارد برتر

سمیه کربلایی

شرکت دقیق طراحان تیوا تولیدکننده در و پنجره‌های یوپی‌وی‌سی با نشان تجاری وین‌بست همچنان در حال توسعه بازار و افزایش ظرفیت تولید برای پاسخ دادن به نیازهای مشتریان است.
  • پنجشنبه 2 آبان 1392 ساعت 10:28

برای مشاهده گفتگو به صورت پی‌دی‌اف اینجا کلید کنید

 

مهندس رامین سجودی مدیرعامل گروه صنعتی وین‌بست در گفتگو با پنجره ایرانیان، روند استقبال از محصولات و خدمات را قابل توجه توصف می‌کند و می‌گوید: به همین دلیل انشاالله طبق برنامه‌های بلند مدت این گروه در سال 93 بزرگترین ومجهزترین کارخانه تولید در پنجره یوپی‌وی‌سی راه‌اندازی با آخرین تکنولوژی و با استفاده از مواد اولیه مرغوب و کادر ورزیده‌تر و مجرب‌تر هدف‌گذاری شده است چرا که مجبور هستیم به دلیل افزایش سفارشات به ویژه سفارشات مقیاس بالا، تحویل خود را به روز کنیم و به نیاز سازندگان وشرکت‌های ساختمانی پاسخ شایسته‌تر بدهیم. گفتگو با مدیران وین‌بست به عنوان یکی از پیشگامان صنعت در و پنجره یوپی‌وی‌سی ایران البته قابل تامل است چه اینکه مهندس سجودی تاکید می‌کند: صنعت  در و پنجره یوپی‌وی‌سی دراین اواخر دچاربیماری‌های فراوانی شده، مثل نبود اتحادیه ونظارت بر کارگاهها و کارخانجات تولید، واردات و تولید مواد اولیه بی کیفیت، تاسیس کارگاهها و کارخانجات بدون داشتن کوچکترین تخصص و اطلاعات شده که مسوولین باید تدابیری بیاندیشند. واقعیت این است که خطاها و انحراف‌هایی در تولید و نصب در و پنجره یوپی‌وی‌سی توسط برخی کارگاه‌های فاقد سابقه درخشان و شناسنامه تولید و به بازار عرضه می‌شود که به اعتبار کل صنعت ضربه می‌زند. انتظار ما این است که اولا مصرف‌کنندگان در انتخاب خود حتما اطلاعات بیشتری کسب کنند و مشاوره‌های لازم را بگیرند و هرگز حاضر نشوند به خاطر قیمت پایین‌تر، کیفیت سفارشات آنها کاهش یابد. این گفتگو را بخوانید:

 روند استقبال بازار از محصولات و خدمات شرکت وینبست در سال جاری را چگونه ارزیابی میکنید؟

یکی از استراتژی‌های شرکت وین‌بست، جلب رضایت مشتریان بوده، هست و خواهد بود، همین استراتژی باعث شده علاوه بر مشتریان قبلی، امسال مشتریان جدیدی به گروه مصرف‌کنندگان محصولات وین‌بست اضافه شود، پیش‌بینی می‌شود در شش‌ماهه دوم سال، استقبال مشتری‌های وین‌بست به حدی برسد که گروه صنعتی وین‌بست در صدد راه‌اندازی خط تولید جدید باشد. به طور کلی روند استقبال مشتریان در سال جاری  از محصولات و خدمات وین‌بست رشد قابل توجهی داشته باشد.

 با توجه به استقبال بالای سازندگان و شرکتهای ساختمانی از در و پنجرههای ساخته شده توسط شرکت وینبست، برنامه شما برای تحویل به موقع سفارشات چیست؟

 صادقانه می‌گویم در شروع سال جاری، این گروه صنعتی پیش بینی می‌کرد که با حجم بالای سفارشات روبرو خواهد شد به همین دلیل در همان ابتدای سال با اضافه کردن نیروی کار و ماشین الات جدید تا الان توانسته‌ایم طبق برنامه سفارشات خود را تحویل دهیم ولی در بعضی از پروژه‌ها تاخیراتی ناخواسته در تحویل سفارشات از جانب این شرکت پیش امد که از همین جا از همه سازندگان و شرکت‌های ساختمانی عذر می‌خواهیم که انشاالله برای به صفر رسیدن این تاخیرات، باید اعلام کنیم که یک خط تولید دیگر هم در شرف راه‌اندازی است چرا که حجم سفارشات برابر با برآورد واحد بازاریابی و فروش روبه افزایش است.

 شعار بنیادین وین بست، کیفیت برتر و صداقت بیشتر در پاسخ به نیازهای مشتریان اعلام شده است، در تولید و نصب در و پنجرهها چه معیارهایی از برای ارتقای کیفیت و بهبود وضعیت خدمات به مشتریان لحاظ کردهاید؟

 همان‌طور که گفتید یکی از شعارهای ما کیفیت برتر که برای رسیدن به کیفیت برتر، باید اصول و استاندارد‌هایی رعایت شود؛ یکی از اصول که وین‌بست به ان پایبند است، استفاده از تجارب افراد و نیروی کار باتجربه‌است؛ البته بخشی از این تجارب از طریق اشخاص، سایت‌های داخلی و خارجی و شرکت‌های مطرح کسب می‌شود. از اصول دیگر، استفاده از دستگاه‌های با کیفیت، کارگر‌های اموزش دیده و مواد اولیه با کیفیت است. به همین دلیل اعتقاد ما این است که کار با کیفیت، صداقت و اطمینان را به دنبال خواهد داشت. از همین منظر نظارت مدیریت بر تولید و نصب در و پنجره‌های دوجداره یوپی‌وی‌سی مستمر و نظام‌مند بوده و تلاش می‌شود تا رضایت مشتریان از محصولات و خدمات به صورت پایدار دنبال شود.

 آیا به فکر افزایش ظرفیت تولید هستید و الان ظرفیت تولید وینبست چگونه است؟

صددرصد؛ ببینید مجموعه‌ای که به فکر رشد نباشد، یک مجموعه مرده است و مجموعه وین‌بست مثل درخت هرروز شاخ وبرگ می‌گیرد ورشد می‌کند، ما رشد می‌کنیم چون باید رشد کنیم. انشاالله طبق برنامه‌های بلند مدت این گروه در سال 93 بزرگترین ومجهزترین کارخانه تولید در پنجره یوپی‌وی‌سی راه‌اندازی با آخرین تکنولوژی و با استفاده از مواد اولیه مرغوب و کادر ورزیده‌تر و مجرب‌تر هدف‌گذاری شده است چرا که مجبور هستیم به دلیل افزایش سفارشات به ویژه سفارشات مقیاس بالا، تحویل خود را به روز کنیم و به نیاز سازندگان وشرکت‌های ساختمانی پاسخ شایسته‌تر بدهیم.

 چه ملاکهایی را در انتخاب پروفیل، یراق آلات و دیگر محصولات برای تولید یک در و پنجره استاندارد و با کیفیت برتر مبنای کار خود قرار میدهید؟

به نکته مهمی اشاره کردید، انتخاب مواد اولیه با کیفیت و استاندارد، باعث ارایه محصول با کیفیت و استاندارد خواهد شد و خود شما می‌دانید شرط ماندگاری در این بازار، جلب رضایت مشتری است و این مهم به دست نخواهد آمد مگر اینکه محصولی در حد استاندارد جهانی تولید و تحویل مشتریان خود دهید. بر همین مبنای بنیادین و بدیهی، گروه صنعتی وین‌بست در مواد اولیه از جمله، پروفیل، یراق‌آلات، شیشه‌ دوجداره و دیگر ملزومات نهایت حساسیت و دقت را به خرج می‌دهد و با ارزیابی استانداردها و گواهی‌نامه‌های فنی ملی و جهانی اقدام به انتخاب می‌کند و قبل از ساخت در و پنجره و به هنگام پذیرش سفارشات، اطلاعات دقیق از پروفیل‌ها، یراق‌آلات ودیگر مواد به کار رفته در در و پنجره‌های یوپی‌وی‌سی با نشان وین‌بست در اختیار مشتریان قرار می‌گیرد چرا که باور ما این است که شرط رعایت حقوق مصرف‌کننده و رضایت مشتری، پاس داشتن حق انتخاب مشتریان است و در انتخاب پروفیل یوپی‌وی‌سی،  ملاک اصلی وین‌بست، داشتن استاندارد‌های داخلی وبین‌المللی معتبر است که پروفیل ویستابست و پیماپن به عنوان دو برند انتخابی وین‌بست این شاخص‌ها و استانداردها را در اختیار دارند. توضیح ضروری اینکه پروفیل‌های ویستابست دارای تاییدیه (SKZ و RAL) آلمان و گواهینامه مرکز تحقیقات راه، ساختمان و شهرسازی است وپروفیل پیماپن دارای تاییدیه (RAL) آلمان و استاندارد‌ کشور ترکیه و اتحادیه اروپا را است و پروفیل پیماپن یکی از پرطرفدارترین پروفیل‌ها در ترکیه محسوب می‌شود.

 استفادهکنندگان از در و پنجرههای وینبست تا چه میزان هزینههای مصرف انرژیآنها کاهش می‌‌یابد و تا چه میزان از ورود آلایندههای صوتی و هوا به ساختمان جلوگیری میشود؟

 به طور دقیق نمی‌توان گفت یک در و پنجره یوپی‌وی‌سی چه میزان از مصرف انرژی در ساختمان را کاهش می‌دهد چرا که پارامتر‌هایی چون مواد اولیه به کار رفته و نحوه نصب در و پنجره تعیین کننده است، آنچه ما در گروه صنعتی وین‌بست دنبال آن هستیم، ساخت و نصب برتر برای کاهش هدر رفت انرژی و تولید در و پنجره یوپی‌وی‌سی تمام عایق در برابر انتقال انرژی و ورود آلاینده‌های صوتی و هواست. در تولید در و پنجره یوپی‌وی‌سی مهم این است که ابعاد و اندازه‌های پروفیل، وزن پروفیل،  ظاهر و شرایط ارسال،  شرایط آب و هوایی و آزمون‌های آن،  آزمون مواد اولیه، آزمون‌های حرارتی پروفیل، مقاومت پروفیل در برابر ضربه تا چه میزان بر اساس استانداردهای جهانی است. البته نباید از نقش یراق‌آلات، شیشه‌های دوجداره، گسکت‌ها و ... و مهمتر نصب دقیق و استاندارد غافل شد. به طور کلی مطالعات نشان می‌دهد یکی از روش‌های موثر برای مصرف بهینه انرژی، استفاده از عایق دمایی در ساختمان‌هاست. بدون شک، پنجره‌های عایق ( پنجره های دوجداره یوپی‌وی‌سی) به علت میزان مقاومتی که در برابر انتقال گرما و سرما دارند، در کاهش بار حرارتی و برودتی و در نتیجه عدم نیاز به استفاده بیشتر از سوخت و انرژی در ساختمانها نقش عمده‌ای را ایفا می‌کنند. پنجره‌ها مهمترین عوامل هدررفت انرژی در ساختمان‌ها هستند، چرا که بین 30 تا 40 درصد از حرارت داخل ساختمان از طریق در و پنجره‌های نامناسب اتلاف می‌شود و پنجره سنتی به منزله حفره‌ای در دیوار است و انتقال دما توسط این نوع پنجره حدود 10 برابر یک دیوار بتنی معمولی است. علاوه بر این، فریم‌ها نیز که بخش عمده‌ای از پنجره را تشکیل داده‌اند، سهم بسزایی در انتقال دما دارند. تاکید می‌کنم که پنجره‌های یوپی‌وی‌سی عایق بسیار مناسبی برای سرما و گرما هستند که با استفاده از آنها تا 40 درصد از اتلاف انرژی و در نتیجه از انتشار دی اکسید کربن جلوگیری خواهد شد.

 برنامه گروه صنعتی وینبست برای حضور موثردر در بازار چیست؟

شرکت وین‌بست دارای هدف بلندمدتی است که یکی از این اهداف توسعه بازار این شرکت است.یکی از برنامه‌های وین‌بست برای توسعه بازار، شرکت در نمایشگاه‌های تخصصی است. ما از نظر ظرفیت تولید وخدمات توانایی این را داریم که حتی بزرگترین پروژه‌های ساختمانی راهم به نحو احسن و بالاترین کیفیت به انجام برسانیم. به همین دلیل با حضور موثر و هوشمندانه در نمایشگاه‌های صنعت ساختمان و صنعت در و پنجره تلاش خواهیم کرد تا از نزدیک با مشتریان بالفعل و بالقوه وین‌بست در ارتباط باشیم تا بتوانیم سطح کیفیت محصولات و خدمات خود را متناسب با نیاز آنها ارتقا ببخشیم.

 در ماههای اخیر مشاهده شده که برخی تولیدکنندگان در و پنجره یوپیویسی به جای استفاده از ورقهای گالوانیزه تقویتی از ورقهای تقویتی پلاستیکی استفاده میکنند، توصیه شما به مردم و سازندگان چیست و چه معیارهایی را برای انتخاب تولیدکنندگان در و پنجره باید لحاظ کنند؟

صنعت ما دراین اواخر دچاربیماری‌های فراوانی شده، مثل نبود اتحادیه ونظارت بر کارگاهها و کارخانجات تولید، واردات و تولید مواد اولیه بی کیفیت، تاسیس کارگاهها و کارخانجات بدون داشتن کوچکترین تخصص و اطلاعات شده که مسوولین باید تدابیری بیاندیشند. واقعیت این است که خطاها و انحراف‌هایی در تولید و نصب در و پنجره یوپی‌وی‌سی توسط برخی کارگاه‌های فاقد سابقه درخشان و شناسنامه تولید و به بازار عرضه می‌شود که به اعتبار کل صنعت ضربه می‌زند. انتظار ما این است که اولا مصرف‌کنندگان در انتخاب خود حتما اطلاعات بیشتری کسب کنند و مشاوره‌های لازم را بگیرند و هرگز حاضر نشوند به خاطر قیمت پایین‌تر، کیفیت سفارشات آنها کاهش یابد.

 چه انتظاری از تولیدکنندگان و عرضهکنندگان پروفیل یوپیویسی و شرکتهای فروشنده یراق آلات دارید؟

تنها انتظار ما از تولیدکنندگان پروفیل و عرضه کنندگان یرآق این است که تنها به منافع خود فکر نکنند و به فکر منافع مصرف‌کننده هم باشند واز تولیدو یا عرضه محصولات بی‌کیفیت خودداری کنند.

 فکر میکنید شوراهای اسلامی شهر و شهرداریها چه اقداماتی باید انجام دهند تا  در و پنجرههای یوپیویسی به صورت جدیتری و البته با کیفیت و استاندارد برتری مورد استفاده عمومی قرار گیرد؟

ببینید هرنهاد و هر ارگانی باید به نحوی در تححق اهداف صنعت یوپی‌وی‌سی که همان بهینه‌سازی مصرف انرژی است، تلاش کند. نصب در وپنجره هم باید از زیر نظارت شهرداری‌ها ونظام مهندسی خارج نشوند و آنها باید روی کیفیت در و پنجره‌ها نظارت داشته باشند. همان گونه که بر نحوه ساخت یا نصب تاسیسات ساختمان نظارت صورت می‌گیرد،  باید به تک تک اجزای ساختمان برابر با مقررات ملی ساختمان نظارت شود، ما در گروه صنعتی وین‌بست این آمادگی را داریم که برای تدوین مقررات و استانداردها و الزامات فنی تولید و نصب تجربه‌ها و مشاوره‌های خود را در اختیار نهادهای مسوول قرار دهیم تا کیفیت روز به روز در این صنعت افزایش یابد.

 آیا وینبست خدماتی چون تعویض پنجرههای تکجداره روی ساختمانهای فعلی به پنجرههای دوجداره یوپیویسی را ارائه میکند؟

بله، ببینید هدف اصلی این شرکت تولید در و پنجره‌های یوپی‌وی‌سی با رویکرد بهینه‌سازی انرژی در ساختمان است و یکی از بخش‌های فعال وین‌بست ارائه مشاوره‌های فنی و نصب در خصوص نحوه جایگزینی پنجره‌های قدیمی انرژی‌خوار با پنجره‌های یوپی‌وی‌سی دوستدار محیط زیست با مصرف بهینه‌انرژی است.

 و سخن پایانی شما با مخاطبان نشریه پنجرهایرانیان و مشتریان وین بست.

چون مخاطب اصلی این نشریه همکاران و سازندگان ساختمان هستند،  فقط به عنوان یک عضو کوچک از این صنعت چند جمله کوتاه بگویم وسخن خود را به پایان برسانم. بیایید درست وبا صداقت کار کنیم و به کار وحرفه خود ارزش قایل شویم. درپایان می‌خواهیم از پرسنل زحمتکش این شرکت اعم از سهامداران عزیز، کارمندان و کارگران عزیز تشکر کنیم. جا دارد از نمایندگی‌های این شرکت در شمال، شرق وغرب تهران قدردانی کنیم.

 

پنجره ایرانیان، سال ششم، شماره 73، آبان ماه 1392


ثبت نظر

ارسال