دیوا در مسیر پیشرفت با روش‌های نوین مدیریتی

پنجره ایرانیان:شرکت تولیدی و صنعتی دیوا با مدیریت کم نظیر مهندس مصدق همچنان در مسیر پیشرفت گام برمی‌دارد و آنچه تحسین برانگیز شده و رضایت حداکثری مشتریان این شرکت را به همراه داشته است، همان تجربه و دانش تیم مدیریتی این گروه صنعتی آینده‌دار و رعایت تمامی استانداردهای فنی برای رسیدن به قله‌های موفقیت است. خبرها از شرکت دیوا حکایت از آن دارد که ظرفیت واقعی تولید به دلیل استقبال کمی‌نظیر از پروفیل‌های یوپی وی سی با نام و نشان آشنای دیوا از ظرفیت اسمی‌اش فراتر رفته است به ویژه اینکه این موفقیت مرهون روش‌ها و سیستم‌های نوینی است که در اداره این شرکت صنعتی و تولیدی جاری و ساری است.
  • پنجشنبه 23 آبان 1392 ساعت 10:7

 

 

اشاره: شرکت تولیدی و صنعتی دیوا با مدیریت کم نظیر مهندس مصدق همچنان در مسیر پیشرفت گام برمی‌دارد و آنچه تحسین برانگیز شده و رضایت حداکثری مشتریان این شرکت را به همراه داشته است، همان تجربه و دانش تیم مدیریتی این گروه صنعتی آینده‌دار و رعایت تمامی استانداردهای فنی برای رسیدن به قله‌های موفقیت است. خبرها از شرکت دیوا حکایت از آن دارد که ظرفیت واقعی تولید به دلیل استقبال کمی‌نظیر از پروفیل‌های یوپی وی سی با نام و نشان آشنای دیوا از ظرفیت اسمی‌اش فراتر رفته است به ویژه اینکه این موفقیت مرهون روش‌ها و سیستم‌های نوینی است که در اداره این شرکت صنعتی و تولیدی جاری و ساری است. گفتگوی خبرنگار پنجره ایرانیان با مهندس محمد حسن مصدق مدیرعامل باتجربه و شناخته شده در صنعت ساختمان ایران و مهندس رضا کاشانی مدیر روابط عمومی و تبلیغات دیوا را بخوانید: 

 

برای مشاهده فایل پی دی اف اینجا کلیک کنید.

  • شرکت دیوا با چه هدفی و در چه سالی راه‌اندازی شد؟ و ماشین آلات و تجهیزات خطوط تولیدی از کدام شرکت اروپایی خریداری شده است؟

شرکت تولیدی و صنعتی دیوا، تولید کننده پروفیل‌های یو‌پی‌وی‌سی جهت ساخت درب و پنجره‌های دوجداره یو‌پی‌وی‌سی و محصولات چوب پلاست، قابل استفاده در معماری داخلی ساختمان‌های اداری و مسکونی در زمینی به مساحت 5 هکتار در شهر بابل از آذرماه 87 شروع بکار کرد. هدف از راه‌اندازی این واحد صنعتی این بود که با توجه به توسعه روز افزون صنعت ساختمان کشور و با در نظر گرفتن نیاز این بخش برای به کارگیزی مصالح نوین و استاندارد ساختمانی و خصوصا اهمیت بیش از پیش توجه به بهره‌وری و بهینه‌سازی مصرف سوخت و انرژی، شرکت دیوا اقدام به اخذ تکنولوژی تولید و ماشین‌آلات و تجهیزات مربوطه به طور کامل از شرکت‌های بسیار معتبر Technoplast & Cincinnati اتریش کرده است. لذا این شرکت با اتکاء به دانش فنی و سال‌ها تجربه شرکت‌های اروپایی یادشده، اقدام به تولید پروفیل یو‌پی‌وی‌سی جهت ساخت درب و پنجره‌های تک و دو‌جداره با بالاترین کیفیت و استاندارد روز جهان و با فرمولاسیون خاص شرکت Chemson اتریش برای استفاده در شرایط مختلف اقلیمی ایران، کرده است.

  •  تا کنون موفق به اخذ چه گواهی نامه‌های فنی با چه رویکردهایی شده‌اید؟

یکی از بزرگترین موفقیت‌های شرکت دیوا، اخذ گواهی‌نامه فنی مرکز تحقیقات ساختمان و مسکن می‌باشد. ما تأییدیه شرکت معتبر Chemson اتریش مبنی بر اینکه شرکت دیوا، پروفیل‌های بسیار با کیفیت منطبق با استاندارد Ral آلمان با استفاده از مواد و افزودنی‌های شرکت Chemson را تولید می‌کند را در کارنامه فنی خود داریم و همچنین موفق به اخذ تأییدیه تکنولوژی تولیدی اکسترودر و قالب‌های شرکت دیوا، از شرکت‌های معظم Cincinnati و Technoplast اتریش شده‌ایم و هم اکنون سیستم مدیریت کیفیت ISO 9001 در شرکت دیوا مستقر است و به همین دلیل کیفیت پروفیل‌های تولیدی شرکت دیوا، توسط بیمه آسیا بیمه کیفیت شده است. افزون بر این‌ها گواهی‌نامه مؤسسه اندیشه‌برتر میران را دریافت کرده‌ایم مبنی بر اینکه پروفیل‌های یو‌پی‌وی‌سی شرکت دیوا آزمون‌های تست مقاومت ضربه چارپی، مدول الاستیکی خمشی و دمای نرم شدگی ویکات را مطابق با استاندارد EN با موفقیت پشت سر گذرانیده است. توضیح ضروری اینکه تمامی پروفیل‌های یو‌پی‌وی‌سی تولیدی شرکت دیوا، تحت نظارت و کنترل دقیق واحد‌های آزمایشگاهی و کیفی با رعایت و لحاظ نمودن استاندارد معتبر RAL GZ716/1 تولید می‌شود.

  •  تا کنون روند استقبال مشتریان چگونه بوده و رمز پیشرفت دیوا را در چه می‌دانید؟

شرکت دیوا از سال 1388 که به بهره‌برداری رسیده است، با بکارگیری کادر مجرب فنی اعم از کارشناس،کارشناس ارشد و دکترا توانسته است تا کنون به موفقیت‌های زیادی دست یابد. البته همکاری تنگاتنگ مدیریت با مدیران و مشاوران محترم شرکت در جهت راهکارهایی برای بالابردن توان فنی و ایجاد انگیزش و تلاش بیشتر در جهت افزایش تولید و فروش محصولات و ایجاد تفاهم و همدلی و رضایت‌مندی کلیه پرسنل با مدیریت راز این موفقیت‌های بوده است، چنانکه کلیه پرسنل و مدیران از بدو بهره‌برداری تا کنون به همکاری خود با این شرکت ادامه داده‌اند. از سوی دیگر، با چنین حسن نیت و اعتمادی که در این خانواده صنعتی برقرار شده است، این شرکت توانسته است در حال حاضر بیش از ظرفیت اسمی خود تولید داشته باشد و فروش شرکت نیز به بیش از دو برابر فروش پیش بینی شده رسیده است که علت این موفقیت‌ها صرفاً برقراری سیستم‌ها و روش‌های نوین مدیریتی بوده که با ایجاد جوی آرام، سالم و با ثبات صورت گرفته است.

  •  گام برداشتن دیوا در مسیر موفقیت و پیشرفت را چگونه ارزیابی می‌کنید؟

شرکت تولیدی و صنعتی دیوا در راستای نیل به اهداف کوتاه مدت و بلند مدت خود که توسط خط مشی مدیریت عامل کارآمد و هیأت مدیره همسو با این اهداف ترسیم شده به موفقیت‌های کمی و کیفی متعددی دست یافته است از جمله موفقیت‌های کیفی دیوا می‌توان گفت که این شرکت از بدو تولید همواره به دنبال بالابردن کیفیت محصولات تولیدی خود بوده و با خرید مواد اولیه اصلی و افزودنی جهت تولید پروفیل‌های یوپی‌وی‌سی و wpc هر چند با قیمت بالاتر توانسته است هرروز بر کیفیت این محصولات بیافزاید چنانکه در حال حاضر می‌توانیم با قاطعیت ادعا نماییم که دیوا یکی از بهترین برندهای این صنعت می‌باشد. از حیث موفقیت‌های فنی هم باید تأکید کنیم که در حال حاضر کلیه خطوط تولید شرکت باسه شیفت کاری و همزمان در حال بهره‌برداری هستند تا نیاز مشتریان و نمایندگان خود را برآورده سازند و سبد تولیدات شرکت به استثنای پروفیل کشویی تکمیل شده است و قالب کشویی نیز برای سه ماهه دوم سال 1392 آماده بهره‌برداری خواهد شد تا سبد تولیدات شرکت کاملا تکمیل گردد.

  •  در یک‌سال گذشته چه تغییرات فنی مشخصی روی پروفیل‌های دیوا رخ داده که رضایت مشتریان را به همراه داشته است؟

 اولا پروفیل‌های یوپی وی سی دیوا در حال حاضر هم با گسکت و هم بدون گسکت بسته به نیاز مشتریان در حال تولید و عرضه است، دوم اینکه زهوارها در دو سایز 19 و 24 میلیمتر تولید می‌گردند تا مشتریان محترم برای ساخت درب و پنجره محدودیتی نداشته باشند. خبر مهم دیگر اینکه قاب بازسازی پنجره‌ها نیز در اوایل اسفند ماه سال جاری در اختیار نمایندگان محترم قرار خواهد گرفت و تولید پروفیل‌های یوپی وی سی چهار حفره به‌منظور ارایه برندی جدید از اول سال 1392 کلید زده می‌شود. البته این‌ها بخشی از خبرهای مربوط به گسترش تولیدات این شرکت است به نحوی که دو خط جدید مشابه خطوط تولید قبلی به منظور افزایش تولید و برآوردن نیاز مشتریان و نمایندگان و تحویل سفارشات در کوتاهترین زمان ممکن، در اوایل سال 1392 به بهره‌برداری خواهند رسید.

  •  دیگر چه خبرهای تازه دارید و برنامه‌های آینده دیوا چیست؟

خبر مهم دیگر اینکه طراحی و ساخت قالب قوطی تقویتی از WPC به جای پروفیل گالوانیزه پس از انجام آزمایشات متعدد و رعایت استانداردهای بین‌المللی مدتی است که برای اولین بار در ایران در اختیار مشتریان قرار داده شده است. و این محصول پس از بررسی و تأییدیه نهایی نمایندگان در سبد کالای شرکت دیوا جای گرفته است. همچنین احداث خط تولید کانکس با استفاده از پروفیل‌های یوپی وی سی وWood Plast با کلیه امکانات و با استفاده از انرژی با باطری‌های سولار در جهت استفاده از انرژی پاک و کم هزینه خورشیدی را در دست اجرا داریم. توضیح نهایی اینکه ایجاد خط تولید خانه‌های پیش ساخته ویلایی با استفاده از پانل‌های یوپی وی سی و Wood Plast ساخت شرکت دیوا بر اساس طرح‌ها و تیپ‌هایی که توسط مشاوران شرکت تهیه گردیده است و یا بر اساس سفارش مشتریان قابل سفارش است.

  •  و سخن پایانی . . . .

کلیه این تلاش‌ها و زحمات گامی است به سوی خودکفایی و سربلندی ایران عزیز که شرکت تولیدی و صنعتی دیوا نیز با توفیق خداوند منان توانسته استوار و سربلند در این راه گام بردارد.

پنجره ایرانیان.سال ششم،شماره 63.دیماه 91



ثبت نظر

ارسال