در گفتگو با مهندس محمد امین اسدی مطرح شد:

نمایی برای هزاره سوم

پنجره ایرانیان: شرکت نماکاران هزاره سوم امروزه یکی از پرآوازه‏ ترین مجموعه‏ هایی است که در زمینه‏ نماهای ساختمان و در و پنجره‏ های آلومینیومی فعالیت دارد.
  • دوشنبه 23 آذر 1394 ساعت 10:42

 این شرکت با بهره ‏گیری از مدیریتی با تجربه و سختکوش در کمتر از یک دهه که از فعالیت آن می ‏گذرد، پروژه‏ های بسیار عظیمی را در سراسر ایران در دست طراحی و اجرا داشته است که از جمله آنها می ‏توان به پروژه‏ های ساختمان بورس تهران؛ میلینیوم، برج هزاره سوم در تهران؛ قو (الماس خاورمیانه) در سلمان شهر مازندران؛ و ساختمان تجاری تبریز اشاره کرد. البته این طرح‏ ها تنها گوشه‏ ای از اقدامات گسترده نماکاران هزاره سوم بوده است. برای آگاهی از فعالیت‏ های این شرکت توانمند پای صحبت مدیرفروش کوشای این شرکت، مهندس محمد امین اسدی نشستیم و از چند و چون نماکاران هزاره سوم پرسیدیم. با هم این گفتگو را می‏ خوانیم:

برای مشاهده فایل پی دی اف کلیک کنید.

نماکاران هزاره سوم از چه تاریخی فعالیت خود را آغاز کرده و تاکنون چه فراز و نشیب‌هایی را در طی کردن مسیر پیشرفت پشت سر گذاشته است؟
شرکت نماکاران در سال 1386 با هدف مشاوره، طراحی و اجرای نماهای کامپوزیت و کرتین وال تاسیس گردید. این شرکت به منظور تامین و بهره‏ گیری از دانش فنی روز دنیا پس از تحقیقات و بررسی ‏های همه جانبه، نسبت به اخذ نمایندگی انحصاری شرکت چوهاداراغلو (CUHADAROGLU) که یکی از پیشتازان صنعت آلومینیوم در سطح جهان می‏ باشد، اقدام کرد.

کارخانه نماکاران هزاره سوم در کجا واقع شده و چه میزان وسعت دارد؟ همچنین پرسنل شما چه تعداد می‏ باشد؟
شرکت نماکاران در سال 1389 در راستای پاسخگویی مناسب ‏تر به کارفرمایان و همکاران محترم نسبت به احداث کارخانه مجهز در مساحت 3500 متر مربع اقدام و با در اختیار‏گیری دستگاه ‏های تمام اتوماتیک سی ‏ان ‏سی شرکت الوماتک، در سال 1390 بهره برداری از کارخانه خود را آغاز کرد. ظرفیت ایجاد شده به واسطه امکانات، تجهیزات و نیروی انسانی متخصص داخلی، با بهره‏ گیری از تجربیات مشاوران شرکت چوهاداراغلو، امکان تولید و مونتاژ انواع محصولات ترکیبی پیش ساخته آلومینیومی و شیشه ‏ای اعم از در و پنجره و کرتین وال با روش های اجرایی Stick و Unitized را میسر ساخته است. در حال حاضر مجموع پرسنل فعال در کلیه بخش‏ های این شرکت حدود 120 نفر می‏ باشد.

در حال حاضر شرکت شما چه خدماتی ارائه می ‏دهد؟
در حال حاضرگروه صنعتی نماکاران ضمن ارائه مشاوره فنی، خدمات مهندسی و اجرایی در خصوص نماهای کرتین وال، به ‏عنوان تولیدکننده در و پنجره‏ های ترمال بریک و نرمال آلومینیومی در این عرصه مشغول فعالیت می ‏باشد. البته سیاست فعلی این شرکت در جهت اعطای نمایندگی ‏های فروش و اجرا در میان همکاران در سراسر کشور می ‏باشد که به میزان بسیاری در این مسیر پیش رفته است.

برای بهره‏ گیری از دانش و فناوری روز چه اقداماتی انجام داده‏ اید؟
این شرکت به منظور تامین و بهره‏ گیری از دانش فنی روز دنیا ضمن هماهنگی و بهره گیری از دانش فنی شرکت چوهاداراغلو، با شرکت ‏های مشاور تخصصی صنعت نما در ترکیه جهت انجام خدمات مهندسی نما اقدام به همکاری مشترک کرده است. همچنین این شرکت با تخصیص واحد تحقیق و توسعه و حضور در نمایشگاه‏ های بین‏ المللی همواره سعی داشته حرکتی روبه جلو داشته باشد. یکی دیگر از راه‏ های مهم که در این مسیر بسیار تاثیرگذار بوده، برقراری ارتباط با سازنده‏ های پرقدرت دنیا می‏ باشد که به کسب اطلاعات بیشتر و انتقال دانش روز به سیستم اجرایی فعال در کشور منجر شده است.

چه گواهینامه‏ ها و استانداردهایی را تاکنون دریافت کرده ‏اید؟
شرکت نماکاران تا کنون موفق به دریافت گواهینامه ‏های سیستم مدیریت کیفیت (ISO 9001: 2008) از شرکت ‏های TUV NORD و CCPL شده است.

کیفیت خدمات نماکاران هزاره سوم در مقایسه با استانداردهای جهانی، در چه سطحی قرار دارد؟
با توجه به اینکه کلیه محصولات شرکت چوهاداراوغلو دارای استانداردهای جهانی می‏ باشد نماکاران به عنوان نماینده انحصاری و تولیدکننده این شرکت در ایران، سعی در به کارگیری کلیه استانداردهای مذکور داشته و تداوم فعالیت در این سال‏ ها بیانگر این موضوع می ‏باشد.

به نظر شما پنجره آلومینیومی مطلوب باید از چه ویژگی‏ هایی برخوردار باشد؟
با توجه به ذهنیت مرسوم در عموم مصرف‏ کنندگان از پنجره آلومینیومی قدیمی، در حال حاضر تولید پنجره‏ هایی با کیفیتی بالا و در عین حال تامین نیازهای بصری و زیباشناسی در مصرف کنندگان می ‏بایست سرلوحه تولیدکنندگان در این صنعت باشد. در و پنجره ‏های آلومینیومی به ‏عنوان یکی از عوامل مهم در ساختمان ‏های مسکونی و تجاری ضمن دارا بودن عملکرد معمول خود که انتقال نور و هوای تازه به داخل ساختمان می ‏باشد، مانعی برای ورود هوای گرم در تابستان و هوای سرد در زمستان و همچنین نفوذ آب باران می‏ باشد. بر این اساس می‏ توان گفت که در و پنجره‏ های آلومینیومی می‏ توانند نقش عملکردی در ایجاد فیلتری میان فضای داخل و خارج بنا با توجه به شرایط افراد و محیط ایفا کنند.
علاوه بر خصوصیات مذکور، در و پنجره های آلومینیومی به مهندسان و معماران کمک می‏ کنند تا با طراحی بنایی با حداقل مصرف انرژی (در مبحث تامین سرمایش و گرمایش) ضمن کاهش مصرف سوخت‏ های نفتی در حفظ منابع طبیعی زمین با سیستم پایدار همسان عمل کنند. تمامی عوامل عنوان شده مستلزم ایجاد عایق حرارتی و آب بندی مناسب با ساختاری کارا می باشد.
به عنوان مثال شرکت چوهاداراوغلو ضمن طراحی صحیح و تامین نیازهای سیستم های خود سعی داشته مرغوب ترین و با کیفیت ترین متریال را در بحث عایق بندی مورد نظر به کار برده و این نیاز را به بهترین نحو ممکن میسر سازد.

برای جلوگیری از ورود پنجره‏ های آلومینیومی نامرغوب در بازار چه راهکارهایی وجود دارد؟
اولین عامل تعیین کننده در این امر مصرف کنندگان می ‏باشند و فعالان در این صنعت ضمن آگاه ‏سازی عموم در خصوص پیشرفت‏ ها و امکانات موجود در سیستم‏ های طراحی شده جدید در صنعت در وپنجره، می‏ بایست با در نظر داشتن اولویت ‏های مصرف‏ کننده اجازه ورود تولیدات با کیفیت پایین را به بازار نداده و کیفیت را بر آن حاکم سازند. به عنوان مثال، این شرکت با هدف فرهنگ سازی در میان عموم مصرف ‏کنندگان اولویت تولید را بر مبنای تولید سیستم‏ های ترمال بریک قرار داده است و امیدوار است در آینده نزدیک این آگاهی گسترش یابد.

آیا برای ساخت پروفیل و نیز پنجره‏ های آلومینیومی، استاندارد مشخصی تدوین شده است؟ فکر می‏ کنید وجود چنین استانداردهایی در ارتقای این صنعت چقدر تاثیرگذار است؟
در این خصوص استانداردهای متعددی در دنیا وجود دارد که امروزه با توجه به پیشرفت روزافزون کارخانه ‏های تولیدی در ایران و ایجاد وضعیت رقابتی تولیدکنندگان، پیروی از آنها مرسوم گردیده که یقینا این امر در بالا بردن کیفیت تولیدات تاثیر بسزایی خواهد داشت. همچنین می‏ توان گفت در حال حاضر آگاهی بالا در جامعه فنی و دستگاه ‏های نظارت در این امر، بیشترین تاثیر را داشته و تولید کنندگان را در مسیر همسان سازی کیفیت عرضه و تقاضا هدایت کرده است.

فکر می‏ کنید چه عاملی سبب توزیع محصولات بی ‏کیفیت در بازار می ‏شود؟
متاسفانه رواج انبوه سازی غیر اصولی، عدم توانایی مالی بالا در جامعه فعلی و نیز عدم بررسی کافی توسط مصرف کنندگان، باعث شده محصولاتی با کیفیت پایین توزیع شود.

به نظر شما وجود محصولات بی‏ کیفیت چه تاثیری بر کلیت صنعت در و پنجره دوجداره برجای می ‏گذارد؟
در وهله نخست، این امر ممکن است باعث ایجاد ذهنیتی ناخوشایند در میان مردم شود، اما با توجه به اینکه کیفیت همیشه حرف اول رامی زند، با ورود محصولات با کیفیت در بازار این وضعیت تداوم چندانی نخواهد داشت.

وضعیت فعلی و فضای پیش روی بازار در و پنجره ‏ها و نیز نماهای آلومینیومی را چگونه می‏ بینید؟
در حال حاضر این صنعت در حال پیشرفت روز افزون بوده و با توجه به سازگاری آن با معماری پایدار و ذخیره و مدیریت مصرف انرژی و با هدف حفظ و پیروی از اولویت ‏های اکولوژیک دنیای امروز، مصرف کنندگان تمایل بیشتری در استفاده از این سیستم ‏ها از خود نشان می ‏دهند.

نشریه پنجره ایرانیان ــ سال نهم ــ شماره 98 ــ آذر 94


ثبت نظر

ارسال