پاسار چیست؟

بخش تحقیق و توسعه شرکت آلومینیوم کوپال اصفهان
  • پنجشنبه 8 آبان 1399 ساعت 17:4

 پاسار فریم شیشه میرال یک ورقه فلزی از جنس آلومینیوم یا استیل بوده که از ضخامت 2 سانتی‌متر شروع‌ شده و تا 15 الی 20 سانتی‌متر نیز می‌تواند ضخامت داشته باشد. انواع پاسار شیشه سکوریت برای نگهداری شیشه استفاده می‌شوند و به‌صورت دوطرفه هستند، یعنی شیشه را در داخل خود نگه ‌داشته و مانع از تکان خوردن شیشه و لرزش‌های مداوم می‌شوند. عملکرد دوم فریم شیشه نشکن مقاوم ساختن شیشه در برابر ضربه و فشار است؛ چراکه از سه یا چهار طرف شیشه را محاصره کرده و استحکام شیشه را تثبیت می‌کند. اگر بخواهیم به صورت عامیانه توضیح دهیم، منظور از پاسار شیشه فریم شیشه سکوریت است که شیشه سکوریت در داخل آن قرار گرفته و البته مدل‌های متفاوتی دارد که بسته به نیاز و کاربرد آن می‌توانید از این پروفیل آلومینیوم پرکاربرد بهرمند شوید.

امروزه نماهای شیشه‌ای طرفداران بی‌شماری دارد. بشر سال‌هاست که با شیشه آشناست و آن را می‌شناسد شیشه سکوریت تمامی خواص شیشه را داراست، این محصول فوق‌العاده شفاف است ولی یک تفاوت مهم با شیشه‌های معمولی دارد؛ شیشه‌های سکوریت در برابر ضربه مقاومت و استحکام بسیار بالایی دارند و به راحتی شکسته نمی‌شوند. برای نگه داشتن شیشه‌ها در کنار هم به‌عنوان "در" به فریم‌بندی نیاز داریم.

در تمامی شیشه‌ها، ابتدا فریم شیشه میرال را بر روی دیوار و زمین نصب کرده و سپس جهت جلوگیری از لب‌پر شدن شیشه و چفت شدن کامل شیشه درون پاسار، از یک نوار پلاستیکی تحت عنوان لاستیک استفاده کرده و سپس شیشه را داخل پاسار شیشه میرال قرار می‌دهیم. برای نصب شیشه سکوریت روی ریل اصلی ابتدا می‌بایست شیشه را فریم بندی کرد. مصرف پاسار آلومینیوم به مراتب بسیار بالاتر از فلزهای دیگر مانند استیل است. فریم‌ها قابلیت رنگ شدن دارند و از رنگ پودری الکترواستاتیک تا رنگ‌های آنادایز برای این امر استفاده می‌گردد. امروزه فریم شیشه سکوریت به منظور هماهنگی بیشتر با محیط پیرامون، در انواع مختلف استیل ضدزنگ و آلومینیومی روکش‌دار وجود دارد که به دلیل استحکام و مقاومت بالای آلومینیوم نوع آلومینیومی آن بیشتر رواج داشته و پرکاربردتر است .

برای دیدن فایل کامل پی دی اف کلیک کنید

نشریه پنجره ایرانیان-سال چهاردهم-شماره 157/آبان 99


ثبت نظر

ارسال