آشنایی با یراق آلات مستر

علاقه روز افزون طراحان و معماران کشورمان به استفاده از مزایای پنجره ها و نماهای آلومینیومی در طراحی های مدرن ساختما، باعث شده تا شرکت هایی که در حوزه تامین و توزیع ملزومات اولیه این صنعت فعالیت می کنند به دنبال همکاری با تولید کنندگانی باشند که به بهترین شکل به نیاز این معماران پاسخ دهند. در این بین برندهایی که در تولید خود نیاز مصرف کننده به نوآوری های ویژه پنجره ها و نماهای آلومینیوم را مد نظر قرار می دهند به سرعت گوی رقابت را از سایر رقبا خواهند ربود.شاید بتوان حضور پررنگ تر یراق آلات در و پنجره و نمای MASTER را به عنوان جدیدترین نمونه در کشور در این زمینه در نظر گرفت.
  • شنبه 18 آذر 1396 ساعت 22:53
  • ·شرکت هونام ابزار نوین که سابقه ای طولانی در تامین یراق آلات در و پنجره دو جداره دارد، جهت تکمیل سبد محصولات خود با اخذ نمایندگی انحصاری از این برند خوشنام ایتالیایی ضمن پاسخ به این نیاز مشتریان سعی کرده تا زمینه ساز حضور یکی از مدرن ترین برندهای یراق آلات در دنیا باشد.
  • ·آوازه و حسن شهرت MASTER که زمینه ساز حضور این برند در کشورمان، حتی پیش از آغاز همکاری با شرکت هونام ابزار نوین نیز بوده است، مهمترین دلیل این همکاریست و نگاه نوآورانه MASTER  به پنجره و نمای ساختمان و البته کیفیت کم نظیر آن جای تردیدی برای آغاز یک همکاری مستمر باقی نمی گذارد.
  • ·به همین دلیل سعی داریم تا در این شماره و شماره های آینده نشریه پنجره ایرانیان به ارائه توضیحات کامل تری از کیفیت فنی و وجوه تمایز هریک از سیستم های مختلف یراق آلات MASTER بپردازیم تا ضمن معرفی این وجوه تمایز، به کارکردهای گوناگون سیستم های مختلف یراق آلات آلومینیوم نیز اشاره ای داشته باشیم.

برای مشاهده فایل پی دی اف کلیک کنید

 

یراق آلات دو حالته آلومینیوم (WEEN-green)

با توجه به اندازه متداول پنجره ها در ساختمان های مسکونی، پنجره های دو حالته با امکان تهویه مناسب برای ساختمان و همچنین عایق بندی مناسب، بیشترین کاربرد را دارند.

سیستم های یراق آلات دو حالته معمولا به نسبت اندازه پنجره مورد نظر و مقدار وزنی که تحمل می کنند، طراحی و تولید می شوند که این طراحی عموما در اندازه بازویی ها، میزان تحمل وزن لولاها و شکل قفل میانی نمایان می شود.

سیستم یراق آلات دوحالته MASTER  که با نام تجاری WEEN به بازار عرضه می شود ضمن رعایت این قواعد از وجود نوآوری هایی بهره می برد که در نهایت به افزایش طول عمر یراق آلات منجر شده و ضمن افزایش سرعت مونتاژ پنجره، استفاده از این یراق آلات در محیط خانه را راحت تر می کند. در اولین بخش از توضیحات مربوط به سیستم های یراق آلات MASTER به مرور جزء به جزء اجزای تشکیل دهنده سیستم دوحالته MASTER می پردازیم.

چـــــــرا  WEEN ؟

نام WEEN ترکیبی از دو نام WINDOW و GREEN پس از انعقاد توافقنامه شرکت MASTER با وزارت محیط زیست ایتالیا مبنی بر استفاده از روش های نوین تولید جهت کاهش گازهای گلخانه ای، روی یراق آلات دوحالته MASTER  قرار گرفته است. در واقع MASTER  اولین تولیدکننده یراق آلات در دنیاست که تحت چنین توافقی اقدام به تولید محصولات خود کرده است.

لـــــــولا هــــــــا

غالبا عرضه کنندگان یراق آلات اوزان مشخص شده از سوی تولیدکنندگان را به وزن خام در یا پنجره شامل شیشه، پروفیل، یراق آلات و دیگر ملزومات ارتباط می دهند.

اشتباه رایجی که تولیدکننده در و پنجره، و مصرف کننده نهایی را به دردسر خواهد انداخت چرا که بخش مهمی از وزن یاد شده به ارتفاع پنجره از زمین و فشار هوای محیط خارجی وابسته است و چون غالبا امکان محاسبه این وزن برای تولیدکننده وجود ندارد ممکن است در انتخاب یراق آلات با وزن مناسب دچار خطا شده و مجبور به پرداخت خسارت گردد.

اما شرکت هونام ابزار نوین با درک این موضوع و با درک شرایط تولید در ایران سعی کرده تا با بهره گیری از نـوآوری  های صـورت گرفته در تولیــدات شــرکـت MASTER یــراق آلات بــا تحمــل وزن بـالاتر (160 کیلوگرم) را با قیمت مناسب در بازار عرضه کند.

وزن 160 کیلوگرم با توجه به ارتفاع رایج پنجره در خانه ایرانی، ارتفاع معمول ساختمان های نوساز در کشورمان و شرایط جوی کشور، وزنی مناسب است.

اما وقتی از تحمل وزن صحبت می کنیم در واقع روی صحبتمان با لولا و آن هم لولای بالای فریم است. جایی که وجود یک پین قدرتمند از جنس زاماک و علاوه بر آن نوآوری شرکت MASTER در طراحی پیچ نگهدارنده لولا، قدرت تحمل وزن تا 160 کیلوگرم را به محصول داده است.

 

پیچ نگهدارنده لولا جهت ارتقاء تحمل وزن به 160 کیلوگرم

در قسمت لولای بالای پنجره وجود شابلون پلاستیکی ضمن تسریع روند مونتاژ به بهبود کیفیت مونتاژ و قرارگیری درست لولا در مکان مورد نظر کمک بسیار زیادی خواهد نمود.

ویژگی دیگر لولای دوحالته MASTER قابلیت تنظیم لولای پایین فریم و لنگه در سه جهت است که در نهایت به همراه کیپ های قابل تنظیم  مناسب ترین وضعیت پنجره به لحاظ کیپ پنجره و تحمل وزن را باعث خواهد شد.

بازویــــی هــــا

بازویی ها را به علت حرکت مستمر می توان مهم ترین و در معرض آسیب ترین قطعه در یراق آلات دو حالته دانست. گواهی معتبر استاندارد اروپا   .uni En 13126-8:2006که پس از 15000 بار باز و بسته شدن پنجره در حالت TILT و 5000 بار باز و بسته شدن پنجره در حالت TURN صادر شده است، نشان از کیفیت بالای بازویی ها در یراق آلات مستر دارد.

MASTER با استفاده از جنس استیل (به جهت نداشتن خاصیت مغناطیسی و هرچه کمتر کردن میزان اصطکاک و همچنین مقاومت بالا در برابر زنگ زدگی) و با استفاده از سه بازه اندازه 370-450 ، 400-650 و 650-1700 سعی کرده با کمترین تعداد رنج به همه اندازه های مورد نیاز در یک پنجره دو حالته دست یابد.

نکته دیگر در قسمت بازویی وجود اسپانیولت عرض متصل به بازویی در یراق آلات MASTER  است که ضمن تسریع در روند مونتاژ یراق آلات موجب به دست آوردن کیپ بهتر و همچنین حرکت روان تر بازویی ها شده است.

بازویی ها در دو نقطه مختلف بر روی یراق امکان تنظیم خواهند داشت که مورد اول برای تنظیم پنجره در عرض و مورد دوم برای تنظیم کیپ و پین متصل به یراق (در محل اسپانیولت عرض و بازویی) کاربرد دارد.

امکان قرار گرفتن پنجره در حالت تهویه (microventilation) و امکان ساخت پنجره های با عرض بزرگتر از طریق اضافه کردن اتصال عرض نیز از دیگر مزایای بازویی ها در یراق آلات MASTER می باشد.

سایــــر مـلــزومـــات  

سایر ملزومات یک پنجره نظیر گوشه ها، قطعات اتصال دستگیره،کیپ ها و زبانه تبدیل پنجره به حالت TILT، نگهدارنده لنگه و غیره نیز هرکدام به خودی خود نقشی مهم در عملکرد صحیح یک پنجره و استحکام آن دارند و MASTER سعی کرده تا با استفاده از بهترین مواد اولیه که شامل آلیاژ زاماک و دیگر مواد اولیه  است، این قطعات را نیز در بالاترین کیفیت تولید و به بازار عرضه کند و با رعایت نکات هرچند کوچک در طراحی و تولید این قطعات، سیستمی با برترین استانداردهای جهانی ارائه دهد.   

 

 


دستـگـیـــــــــره

در خانواده یراق آلات دستگیره تنها قطعه ای است که مصرف کننده نهایی آن را همواره لمس می کند، لذا کیفیت بالا و ظاهر زیبا دو جزء لاینفک دستگیره هستند که گاهی مقبولیت آنها مقبولیت یراق آلات را به دنبال دارد. شرکت MASTER تلاش کرده با تولید انواع دستگیره های متنوع، زیبا و باکیفیت امکان انتخاب های گوناگون را برای مصرف کنندگان فراهم آورد. و در کنار این تنوع بالا وجود قفل امنیتی روی دستگیره (جهت ایمنی پنجره در حالت TILT)، استفاده از مرغوب ترین مواد اولیه و ثبات رنگ بی نظیر از دیگر خصوصیات دستگیره های MASTER هستند

سیستم دو حالته MASTER با استفاده از کمترین قطعات (12 قطعه ) در مونتاژ پنجره بدون نیاز به سوراخ کاری موجب تسریع امر مونتاژ شده و همچنین دقت بالای مونتاژ را به همراه خواهد داشت.

سیستم دو حالته لولا مخفی با قابلیت بازشو 180 درجه

MASTER در کنار ارائه سیستم دو حالته متداول، سعی کرده تا با طراحی نمونه ای منحصر به فرد، سیستم دوحالته لولا مخفی را با امکان بازشو 180 درجه تولید کند، (امکان بازشو در سایر برندها حداکثر 110 درجه است) که با بهره گیری از آن ضمن داشتن همه مزایای پنجره دوحالته نمای زیباتری را در محیط داخلی ساختمان نیز خواهیم داشت.باید یادآور شد که هر دو مدل سیستم های دو حالته متداول و لولا مخفی امکان اجرا در پنجره های دو لنگه بازشو را نیز دارند که استفاده از آن به زیبایی نما کمک شایانی می کند.

امیدواریم معرفی سیستم یراق آلات دوحالته MASTER علاوه بر یادآوری دانسته های همکاران گرامی قدمی رو به جلو در جهت شناخت بیشتر این سیستم و برند MASTER  بوده باشد.

برای مرور سایر سیستم های پنجره دو جداره آلومینیوم در شماره های آینده همراه ما باشید.

نشریه پنجره ایرانیان-سال یازدهم-شماره 122-آذر96


ثبت نظر

ارسال