با حضور محسن صفایی و فعالان صنعت پلاستیک در گفتگوی ویژه خبری شبکه دوم سیما؛

مشکلات واحد‌های تولیدی مواد اولیه پتروشیمی بررسی شد

  • یکشنبه 4 آذر 1397

اخبار => گفتگو

پنجره‌ایرانیان؛ مهندس محسن صفایی، مدیرعامل شرکت همارشتن و چند تن از مدیران و صاحب‌نظران صنعت پلاستیک با حضور در گفتگوی ویژه خبری شبکه دوم سیما پیرامون مشکلات واحد‌های تولیدی مواد اولیه پتروشیمی مطالب مهمی بیان کردند.
مشکلات واحد‌های تولیدی مواد اولیه پتروشیمی بررسی شد

 محسن صفایی، عضو انجمن ملی پلاستیک و پلیمر ایران، در استودیو گفتگوی ویژه خبری شبکه دو سیما ضمن اشاره به رکود و تعطیلی که گریبانگیر صنعت پلاستیک و پلیمر شده است، افزود: صنعت پلاستیک دارای یک‌میلیون فرصت اشتغال در کشور است و در حوزه‌های غذایی، پزشکی و تفریحی ورزشی و ... از حضوری پررنگ برخوردار است، اما سال‌های اخیر دچار آسیب‌هایی شده است.

او ادامه داد: نزدیک به 60 درصد از کارخانه‌های مرتبط با پتروشیمی تعطیل و بخش عمده‌ی دیگر هم با ظرفیت 10 تا 30 درصد فعالیت می‌کنند و علت آن رکود طولانی‌مدت اقتصاد کشور و کمبود مواد اولیه است. صادرات مواد اولیه از افتخارات ماست، اما چراغی که به خانه رواست به مسجد حرام است حتما سایه سوء‎مدیریت بر این صنعت حضور پررنگ دارد.

مهدوی ابهری دبیر کل انجمن صنفی کارفرمایان صنعت پتروشیمی در پاسخ اظهار داشت: چراغی که به کارخانه رواست به مسجد حرام است، اما چرخه صادرات به اروپا هم کار یکی دو روز نیست و اگر آن را از دست بدهیم سخت به دست خواهد آمد.

برای دیدن فایل کامل کلیک کنید

نشریه پنجره ایرانیان-سال یازدهم-شماره 134-آذر97


ثبت نظر

ارسال