با استفاده از شیشه‎های هوشمند ویوگلس:

صرفه‎جویی 20 درصدی در مصرف انرژی

پنجره ایرانیان: شیشه‎های کمپانی کانادایی ویوگلس با بهره‎مندی از مولکول‎های پویا و ذرات نانو ضمن آرامش و آسایش وصف‎ناپذیر خانواده‎ها، 20 درصد در کاهش مصرف‎انرژی مفید واقع می‎شوند.
  • یکشنبه 4 بهمن 1394 ساعت 23:40

به گزارش دفتر روابط‎عمومی سازمان بهره‎وری انرژی ایران (سابا): شیشه‎های منحصر به فرد ویوگلس (View Glass) مجهز به فناوری کاهش خودکار تابش آفتاب و ورود نور بیش از اندازه به خانه است و ضمن کنترل دمای محیط خانه از تابش نور مستقیم آفتاب در ساعت‎های گوناگون روز به داخل خانه جلوگیری به عمل می‎آورد. مهم‎ترین فناوری این شیشه‎ها اتصال به تلفن‎های همراه هوشمند و قابلیت تنظیم مجدد و دلخواه ازسوی کاربران است.

 براساس این گزارش، ساکنان خانه با استفاده از اپلیکیشن مخصوص، میزان درخشندگی شیشه را تنظیم و در مواقعی که کاربر در خانه نیست میزان نور تابشی و در پی آن گرمای‎خانه را تنظیم مجدد می‎کنند.

 بنابراین گزارش، این شیشه‎ها از سه لایه اصلی تشکیل شده‎اند. لایه نخست شیشه پوشیده شده از سرامیک است شاخصی که در لایه داخلی تمام شیشه‎ها دیده می‎شود. همچنین این بخش از شیشه قابلیت حمل نیروی برق را دارد و پیام‎های مربوط به میزان گرمای لایه خارجی و شدت تابش خورشید را به کاربر منتقل می‎کند. لایه دوم را فضای گاز آرگون تشکیل می‎دهد که متناسب با نحوه کاربری در سطح گرما و سرمای محیطی از 8/3 تا 8/5 اینچ ضخامت دارد. درنهایت لایه سوم مربوط به طراحی و معماری سازه می‎شود که اندازه، شکل، غلظت سرامیک لایه‎های داخلی، میزان نازکی شیشه و نحوه قرارگیری آن ازسوی طراح یا کاربر انتخاب و سفارش داده خواهد شد.

این گزارش می‎افزاید: استفاده از این شیشه‎ها می‎تواند تا 20 درصد در کاهش مصرف‎انرژی مؤثر واقع شود.


ثبت نظر

ارسال