پنجره‌ایرانیان پانزده ساله شد:

ما را به سخت‌جانی خود این گمان نبود!

مهندس امیر شیری/ مدیرمسئول
  • دوشنبه 3 آبان 1400 ساعت 13:45

یک سال دیگر بر ما و بر نشریه دیرپای صنعت دروپنجره کشور گذشت؛ سالی سرشار از سختی و ملال و دوری و حرمان. سالی در ادامه سال‌های جانکاه اخیر زیر سایه هراس از کرونا و تحریم و رکود و اقتصاد فشل و تمام چیزهایی که هرکدام به‌تنهایی می‌تواند روزگاری را سیاه کند و عمری را تباه. سنگینی رکود چندین ساله بر گُرده صنعت کشور و بار گران تحریم‌های کمرشکنی که این سال‌ها بر همه ما تحمیل شده است نای و نوایی برایمان نگذاشته است برای بیان خاطراتی که از سرمان گذشته است!

شرح این هجران و این خون جگر             این زمان بگذار تا وقت دگر!

درحالی‌که به قول شاعر «ما را به سخت‌جانی خود این گمان نبود!» گَرد خستگی و ملال از قامت پانزده‌سالگی نشریه می‌تکانیم و با دلی خرسند و ضمیری امیدوار به پیشواز شانزدهمین سال فعالیت در عرصه دروپنجره کشور می‌رویم. امید که سال کاری پیش‌رو سالی سرشار از صلح، سلامت، کامیابی و سربلندی برای تمامی هم‌وطنان به‌ویژه صنعتگران و فعالان عرصه دروپنجره کشور باشد.

گلایه از نشیب و فراز کار و مصائب روزگار را به دست فراموشی می‌سپاریم و به عادت مالوف ابراز خوشحالی می‌کنیم از همراهی و همیاری یکان یکان عزیزانی که ظرف یک سال گذشته نیز همدلانه و صمیمانه در کنارمان بودند و حضور مغتنمشان گرمابخش محفلمان بود.

سپاسگزار همکاران گران‌قدری هستیم که در تهیه مطالب، عکس‌ها، گزارش‌ها، آگهی‌ها و به سرانجام رساندن یازده شماره اخیر نشریه باز هم سنگ تمام گذاشتند و بزرگوارانه از سختی‌ها و کم و کسری‌ها گذشتند.

قدردان تمامی صنعتگران، تولیدکنندگان و فعالان صنعت دروپنجره کشور هستیم که باوجود تمامی موانعی که همواره بر سر راه فعالیتشان بوده و مشکلاتی که این روزها بیشتر از همیشه عرصه را بر ایشان تنگ کرده همچنان خستگی‌ناپذیر و با اراده پولادین لباس رزم از تن بدر نیاورده و با شراره‌های جان نازنینشان، آتش اجاق صنعت را روشن نگه‌داشته‌اند.

نشریه پنجره‌ایرانیان بنا به وظیفه ذاتی خود همواره تلاش کرده تا ملجا و ماوایی برای بیان نقطه نظرات و دیدگاه‌های مختلف فعالان صنعت دروپنجره کشور باشد و گامی هرچند کوتاه در مسیر پیشرفت و اعتلای این صنعت بردارد. فعالیت در عرصه نشر به‌ویژه نشر صنعتی نیازمند همگرایی و همفکری خاصی است به‌گونه‌ای که ضمن ارائه مطالب در فضایی فرهنگی و ادبی بازتاب‌دهنده مشکلات و نیازهای تلاشگران عرصه صنعت نیز باشد.

نشریه صنعتی باید همچون پلی مواصلاتی برای نزدیکی دو فضای فرهنگی و صنعتی در جهت ابتیاع دستاوردهای ملموس و تاثیرگذار عمل کند و با استفاده از پتانسیل‌هایی که در این دو فضا وجود دارد به نزدیکی و قرابت هرچه بیشتر آنها نیز کمک کند. بر همین اساس پنجره‌ایرانیان تلاش کرده تا تنها یک جریده تبلیغاتی و آگهی‌نامه صرف نباشد و عریضه‌ای قابل‌توجه در فضای فکری و فرهنگی صنعت کشور نیز ارائه کند.

نشریه پنجره‌ایرانیان تلاش می‌کند در سریع‌ترین زمان ممکن و با کمترین خطا، گزیده‌ای از مهم‌ترین اخبار و گزارشات را از رویدادهای مهم صنعت دروپنجره و ساختمان کشور به اطلاع مخاطبان در گوشه و کنار کشور پهناورمان برساند و در این راه ضمن به‌کارگیری تمامی امکانات لازم از تیمی حرفه‌ای و همکارانی صمیمی نیز بهره می‌برد. بااین‌حال وظیفه خود می‌دانیم از بابت ایرادات و اشکالاتی که احیانا در طول یک سال گذشته در این مجموعه وجود داشته از ساحت مهربان تمامی مخاطبان و مشترکان عزیز عذر خواسته و همین‌جا آمادگی خود را برای دریافت نظرات، انتقادات و پیشنهاداتتان اعلام می‌کنیم.

حضور مستمر بیش از پانزده سال در عرصه نشر و تبلیغات بدون همراهی تمامی عزیزانی که در بالا از آنها نام بردیم میسر نبوده و بی‌شک ادامه مسیر نیز مرهون همراهی و همیاری بیش‌ازپیش این سروران خواهد بود.

امیدواریم برای پیشبرد هرچه بهتر کارها و ارائه خدماتی درخور نام و نشان شما عزیزان و شایسته شان و جایگاه صنعت معظم دروپنجره، ما را در این مسیر تنها نگذارید.

برای پربارتر شدن نشریه همواره پذیرای نقطه نظرات، مقالات و مطالب عزیزان صاحب‌نظر و اهل‌قلم هستیم و چشم و گوشمان همچون همیشه نیوشای نصایح پرمغز و پذیرای رهنمودهای خیرخواهانه شما خواهد بود.

برای دیدن فایل کامل پی دی اف کلیک کنید

نشریه پنجره ایرانیان-سال پانزدهم-شماره 169/آبان 1400


ثبت نظر

ارسال