بازدید اختصاصی پنجره‌ایرانیان از کارخانه کوثر پروفیل اراک؛

کوثر پروفیل؛ نوآوری در صنعتی دیرپا

مدیریت و گروه خبری نشریه پنجره‌ایرانیان، هم‌زمان با برگزاری نمایشگاه صنعت آلومینیوم اراک که مهرماه 95 در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی اراک جریان داشت، به شهرک صنعتی خیرآباد اراک رفت تا بازدیدی از مجموعه کوثر پروفیل داشته باشد.
  • یکشنبه 20 فروردین 1396 ساعت 19:15

در این بازدید که با همراهی صمیمانه مهندس محسن رسولی مدیرعامل خوش‌فکر و توانمند کوثر پروفیل اراک و مهندسان و کارشناسان مجموعه انجام شد، از بخش‌های مختلف کارخانه دیدن به عمل آمد و توضیحات جانبی نیز ارائه شد که در ادامه ضمن دعوت از شما برای دیدن تصاویر این بازدید، توجه شما را به ماحصل این صحبت‌ها جلب می ‏کنیم:

برای مشاهده فایل پی دی اف کلیک کنید.

شرکت کوثر پروفیل اراک بیش از هفت سال است که با احداث کارخانه‌ای در شهرک صنعتی شماره دو اراک، قطب آلومینیوم کشور، به تولید انواع محصولات آلومینیومی مشغول است. کوثر پروفیل بر پایه 20 سال تجربه مدیران خود در سال 1388 تاسیس و راه‌اندازی شده است. این شرکت باتوجه به نیاز بازار، از سال 1394 واحد مهندسی خود را در کارخانه راه‌اندازی کرد و با تلاش تمامی نیروهای کارخانه و پشت سر گذاشتن مشکلات زیادی توانسته جایگاه قابل‌ملاحظه‌ای در این صنعت به دست آورد.

این شرکت با بهره‌‏گیری از کارشناسانی مجرب و‌ بهره‏‌گیری از دانش و فناوری روز، توانسته است نامی در عرصه‌ آلومینیوم کشور برای خود به هم زند. جای شگفتی نخواهد بود که‌ مدیران‌ سختکوش و موفق ‌این مجموعه، به پشتوانه‌ توانمندی‏‌های‌ خود‌ داعیه‌‏‌ رقابت‌ با حریفان خارجی در داخل کشور‌ و حتی آن‌سوی مرزها را داشته باشند.

کارخانه کوثر پروفیل اراک در شهرک صنعتی شماره دو اراک (خیرآباد) قرار دارد. این کارخانه در زمینی به مساحت 3500 مترمربع ساخته و راه‌اندازی شده است و هم اینک 28 نفر در مجموعه مشغول به کار هستند. مجموعه کوثر پروفیل، همچنین در حال اجرای طرح توسعه خود در همین مکان، یعنی شهرک صنعتی شماره دو اراک است.

شرکت کوثر پروفیل اراک یک سرمایه‌گذاری بسیار خوب در قسمت پنجره‌های دوجداره آلومینیومی انجام داده است که در آینده بسیار نزدیک کشور را از واردات پنجره‌های دوجداره بی‌نیاز می‌کند. ضمنا این مجموعه تولیدکننده زیرسازی نمای خشک، آلوکوتا، زیرسازی نمای آلومینیوم کامپوزیت و محصولات صنعتی از قبیل قطعات خودرو است.

به دلیل استفاده از مواد اولیه استاندارد (بیلت 6063 شرکت ایرالکو) در تولیدات محصولات شرکت کوثر پروفیل، تمامی محصولات این شرکت دارای استاندارهای اولیه هستند‏. ضمنا تمام محصولات شرکت دارای سختی بین 12 تا 14 هستند که این امر خود نشان از کیفیت بالای محصولات تولیدی شرکت کوثر پروفیل دارد. تمامی محصولات تولیدشده در کارخانه کوثر پروفیل اراک دارای استاندارهای رایج در صنعت آلومینیوم هستند و با استانداردهای بین‌المللی نیز مطابقت دارند. گفتنی است که این شرکت، محصولات خود را به مدت پنج سال گارانتی می‌کند. شرکت کوثر علاوه بر نظارت بر سازندگان پنجره، بر فعالیت همکارانی که از پروفیل‏‌های کرتین وال این شرکت استفاده می‏‌کنند نیز نظارت می‌کند.

شرکت کوثر پروفیل اراک با یک مجموعه بسیار خوب در راه‌اندازی تعدادی از کارخانجات معتبر ترکیه به‌عنوان مشاور حضور داشته است و این مجموعه با کارخانه کوثر پروفیل قرارداد همکاری، به‌شرط انتقال دانش، منعقد کرده است. طبق گفته مدیرعامل مجموعه، شرکت کوثر پروفیل اراک کامل‌ترین سیستم کرتین وال را در ایران تولید می‌کند، به‌نحوی‌که قابل‌رقابت با محصولات وارداتی به کشور ‏است. البته این مهم با لحاظ کردن استانداردهای روز دنیا انجام می‌‏گیرد. به‌طورکلی محصولات تولیدشده در کارخانه کوثر با پروفیل‏‌های وارداتی از کارخانجات کشورهای همسایه برابری کرده و از برخی کارخانجات نیز بهتر ‏است. این مجموعه موفق شده است پروفیل کرتین‏ وال را برای اولین بار با عرض 20 سانتیمتر و JX 1015 cm4، تولید و عرضه کند. بر همین اساس و طبق گفته مدیران این مجموعه، کارخانه کوثر توان برآورده ساختن نیاز پروژه‏‌های بزرگ کشور را داراست و می‌‏تواند انتظارات مهندسان ساختمان را به بهترین شکل ممکن برآورده ساخته و کشور را از واردات کالاهای غیرضروری بی‌نیاز کند.

کارشناسان شرکت کوثر پروفیل اراک در حال مطالعه روی جدیدترین سیستم‏‌های در و پنجره هستند و این کار را با وسواس فراوانی انجام می‌‏دهند. انتظار می‌رود با کمک دیگر تولیدکنندگان این اتفاق بیفتد چراکه در کشور علاوه بر توانایی‏‌های تولیدی، منابع بسیار خوبی نیز وجود دارد و لزومی جهت خارج شدن ارز برای پروفیل‌‏های آلومینیومی در صنعت ساختمان وجود ندارد. این کارخانه در حال برنامه‏‌ریزی برای صادرات است و فعالیتش را طبق برنامه‏‌ای مدون پیش می‌برد. انتظار می‌رود سال آینده نیز این اتفاق بیفتد و محصولات باکیفیت کوثر پروفیل اراک در بازارهای کشورهای منطقه عرضه شود.

 نشریه پنجره ایرانیان-سال دهم-شماره 112-بهمن95

 

 

 

 

 


ثبت نظر

ارسال