با حمایت هافمن برگزار شد؛

همایش انبوه‌سازان اصفهان با حضور شهردار کلانشهر

پنجره‌ ایرانیان: مجمع عمومی انجمن صنفی انبوه‌سازان مسکن استان اصفهان با حمایت هافمن و حضور شهردار کلانشهر اصفهان برگزار شد. این همایش به‌منظور انتخاب اعضای هیات رئیسه و روزنامه رسمی و همچنین تعیین ترازنامه مالی انجمن انبوه‌سازان برای یک سال آینده، چهارشنبه 3 آذرماه 95 در تالار شهروند اصفهان برگزار شد.
  • سه شنبه 24 اسفند 1395 ساعت 14:28

در ابتدای این جلسه پس از قرائت آیاتی از کلام‌الله مجید و پخش سرود ملی، آقای جعفرپیشه، نایب‌رئیس انجمن صنفی انبوه‌سازان مسکن اصفهان به‌عنوان رئیس جلسه مجمع عمومی در جایگاه قرار گرفت. در ادامه، به‌منظور رسمیت یافتن جلسه، اعضای هیئت‌رئیسه مجمع عمومی از میان حاضرین انتخاب و برای اجرای دستور جلسه در جایگاه خود مستقر شدند.

سخنران بعدی جلسه آقای تمنا، دبیر انجمن بود که گزارشی از وضعیت انجمن در سال گذشته ارائه داد. وی گفت: تعامل با شورای کلانشهر اصفهان و حضور در چندین جلسه شورا و گروه عمران شورا ازجمله کارهایی بود که انجمن در سال گذشته انجام داد. شش جلسه مختلف با شهردار و معاونت‌های مختلف شهرداری اصفهان برگزار شد و ارائه مطالبات و درخواست‌های انجمن از شهرداری ازجمله مباحث مطرح‌شده در این جلسات بود. حل مشکل پارکینگ مجتمع‌های تجاری نیز ازجمله مواردی بود که با همکاری و تعامل با شهرداری صورت گرفت.

برای مشاهده فایل پی دی اف کلیک کنید.

تمنا افزود: در سال گذشته، دو نشست عمومی با اعضای انجمن برگزار شد؛ اولین جلسه در خصوص بررسی قانون جدید مالیاتی با حضور آقای دکتر نیل‌چی در محل دائمی نمایشگاه‌ها برگزار شد و جلسه دوم در موردبررسی راه‌های خروج از رکود بخش مسکن با حضور آقای ادیب در تالار شهروند صورت گرفت.

نایب‌رئیس انجمن انبوه‌سازان اصفهان در پایان، اظهار کرد: برگزاری 5 جلسه با مدیران بانک مسکن و جلسات متعدد با مدیران مسکن و شهرسازی ازجمله کارهای اجراشده انجمن در سال گذشته بود. بحث مسکن مهر نیز ازجمله مسائل مهمی بود که سال گذشته جلسات متعددی در این خصوص با مراجع مختلف و با حضور اعضا در شهرهای مختلف انجام گرفت. در حال حاضر بسیاری از پروژه‌های مسکن مهر در استان اصفهان به بهره‌برداری رسیده‌اند و پروژه‌های مسکن مهر استان اصفهان از این لحاظ از سایر استان‌ها بسیار جلوتر است.

دستور بعدی جلسه گزارش مهندس رحمانی، خزانه‌دار انجمن بود که به اطلاع حاضرین رسید. در ادامه آقایان اباذری و برادران، بازرسان انجمن، گزارش‌های سال گذشته انجمن را قرائت کردند.

دیگر سخنران همایش، مهندس مشیرفر، مدیر فروش هافمن بود که پشت تریبون قرار گرفت و با سرودن این شعر صحبت‌هایش را شروع کرد:

جهان‌آفرین را جهانی نبود/ جهان را اگر اصفهانی نبود

خوشا بر اصفهان و صفای آن/ که بوی مشک می‌دهد هوای آن

وی در ابتدا به معرفی هافمن ، تولیدکننده پروفیل یو.پی.وی.سی پرداخت و گفت: هافمن اولین تولیدکننده پروفیل سری 70 پنج کانال و پروفیل لاستیک‏‌دار در کشور و اولین حامی انبوه‌سازان و بزرگ‌ترین تامین‏ کننده پروژه‌های بزرگ در کشور است. شرکت هافمن از ابتدای شروع فعالیت‌هایش در سال 1392 تاکنون با انبوه‌سازان سراسر کشور ارتباط تنگاتنگی داشته و همواره در راستای استحکام و تداوم این همکاری‌ها قدم‌های خوبی برداشته است. هافمن از اولین تولیدکنندگان پروفیل یو.پی.وی.سی در کشور است که با مراکز تحقیقاتی و دانشگاهی، پروژه‌های مشترکی در زمینه «ناب سازی مصرف انرژی» و سایر مباحث صنعتی و بازرگانی برگزار کرده است.

مشیرفر با اشاره به پیشینه صنعت یو.پی.وی.سی در دنیا، گفت: در سال 1996 دانشمندی به نام «والدور سومن» که روی قطعات پلاستیکی کار می‌کرد، به فرمول شیمیایی پی.وی.سی دست پیدا کرد. در ادامه با اضافه کردن مواد دیگری به آن فرمول به ماده با استحکام بیشتری دست یافتند که امروزه در صنایع در و پنجره کاربرد فراوانی دارد.

مدیر فروش هافمن در ادامه با نمایش اسلاید زیبایی از حاضران درباره آن تصویر سوالی پرسید که تعدادی از حضار آن تصویر را شناختند. تصویر نشان داده‌شده، نگاره تاریخی منقوش بر کاشی‌کاری‌های سردر بازار قیصریه اصفهان بود که به‌عنوان نماد مخصوص اصفهان انتخاب شده است. این نگاره تاریخی، نقش تصویر فرد تیراندازی را با سر انسان و تنه شیر و دم اژدها نشان می‌دهد. دلیل انتخاب آذرماه (برج قوس) برای اصفهان این بود که بر اساس مستندات تاریخی، طالعِ بنیان‌گذاری شهر اصفهان در ماه آذر (قوس) دیده شده است. بر اساس اسناد تاریخی در بسیاری از متون کهن، خشت اول شهر اصفهان را در ماه آذر گذاشتند و برج قوس را طالع اصفهان انتخاب کردند. هم‌زمانی این جلسه با شروع ماه آذر موضوعی بود که نکته‌سنجی مهندس مشیری فر را در انتخاب این نگاره نشان می‌دهد.

مشیر فر با نشان دادن اسلاید جدولی که مزیت‌های پنجره یو.پی.وی.سی در مقایسه با سایر متریال‌های در و پنجره را بررسی می‌کرد، اظهار کرد: همانطور که در این جدول مشاهده می‌کنید مزیت‌ها و پارامترهایی که پنجره یو.پی.وی.سی را نسبت به سایر مواد در رده بسیار بالاتری قرار می‌دهد با آمار و ارقام دقیق نشان داده شده است. طبق آماری که ما داریم متاسفانه میزان استفاده از این متریال در استان اصفهان نسبت به سایر استان‌ها به دلایلی که هم به ما و هم به مونتاژکاران برمی‌گردد بسیار پایین‌تر است.

وی با اشاره به مبحث «ناب سازی مصرف انرژی» که هافمن بنیان‌گذار آن در کشور است و آمارهای ارائه‌شده درباره میزان سرانه مصرف مواد مختلف در کشور، گفت: متاسفانه کشور ما در زمینه مصرف انرژی، جز پرمصرف‌ترین‌هاست. سرانه مصرف کشور ما در مقایسه با میانگین جهانی به این شکل است که بنزین 6 برابر، گاز 4 برابر، برق 3 برابر و شدت مصرف انرژی 4 برابر میانگین دنیا است. نگاهی به این آمار به‌خوبی نشان‌دهنده عمق فاجعه است و توضیح زیادی نیاز ندارد. فرهنگ‌سازی در راستای بهره‌وری و استفاده درست از منابع انرژی و ترغیب مردم به استفاده از پنجره دوجداره یو.پی.وی.سی به‌عنوان یکی از راه‌کارها، ازجمله مسائل مهمی است که هافمن در برنامه ناب سازی انرژی به دنبال آن است.

مشیرفر در ادامه با اشاره به میزان استقبال نسبتا کم اصفهانی‌ها از صنعت یو.پی.وی.سی، بیان کرد: اصفهان همواره جز استان‌های پیشرو در استفاده از صنایع و فناوری‌های نوین بوده ولی در زمینه استفاده از در و پنجره یو.پی.وی.سی نسبت به میانگین کشوری درصد پایین‌تری دارند که این موضوع نشان‌دهنده کم‌کاری ما در این زمینه است و باید با همکاری و همفکری این نقیصه را جبران کنیم.

مدیرفروش هافمن افزود: مجموعه هافمن با همکاری گروه آمار دانشگاه شهید بهشتی روی این موضوع تحقیقاتی انجام داد و به نتایجی رسید که مهم‌ترین عوامل این موضوع را به‌اختصار خدمتتان عرض می‌کنم. اصفهان دارای شرایط اقلیمی و آب‌وهوایی خاصی است که این موضوع در میزان استقبال از مواد مختلف تاثیر زیادی دارد. اصفهانی‌ها در هنگام خرید بر روی کیفیت محصول دقت خاصی دارند و بدون مشورت و بررسی کامل اقدام به خرید نمی‌کنند. تولیدکنندگان پروفیل و در و پنجره یو.پی.وی.سی اطلاع‌رسانی و آگاهی بخشی درست و به موقعی درباره محصولاتشان انجام نداده‌اند.

مشیرفر در پایان ضمن تشکر از تولیدکنندگان در و پنجره‌ که در جلسه حضور داشتند، به برتری کیفی پروفیل ایرانی نسبت به پروفیل‌های ترک اشاره کرد و گفت: از تمامی عزیزان خواهش می‌کنم ضمن این‌که مردم را با در و پنجره یو.پی.وی.سی و مزایای آن آشنا می‌کنید از آنها بخواهید که از اجناس تولید داخل در کارهای خود استفاده کنند تا صنعت کشور دچار رکود نشود و کارگر و صنعتگر ایرانی بتواند کالای خوب ایرانی تولید کند.

مهدی جمالی‏ نژاد، شهردار کلانشهر اصفهان از دیگر سخنرانان این همایش بود که سخنانی پیرامون مسائل و معضلات صنعت مسکن و انبوه‌سازی ایراد کردند. در این مجمع علاوه بر اعضای انجمن صنفی انبوه سازان مسکن استان اصفهان، جمعی از اعضای شورای شهر اسلامی اصفهان و رییس نظام مهندسی ساختمان اصفهان و مدیران شهرداری اصفهان نیز حضور داشتند.

گفتنی است نمایشگاهی از محصولات و فعالیت‌های هافمن و چند شرکت معتبر فعال در صنعت ساختمان در حاشیه این همایش برپا شده بود که حاضران به ‌اتفاق شهردار، اعضای شورای شهر، نظام مهندسی و همچنین مدیران ‌هافمن از این نمایشگاه دیدن کردند.

 

نشریه پنجره ایرانیان-سال دهم-شماره 111-دی95


ثبت نظر

ارسال