نشست خبری انجمن صنفی تولیدکنندگان دروپنجره ایران با اصحاب رسانه

نشست خبری انجمن صنفی تولیدکنندگان دروپنجره ایران روز سه‌شنبه 29 بهمن‌ماه 1398 با حضور اعضاء هیات مدیره انجمن و جمعی از اصحاب رسانه و نشریات در دفتر مرکزی انجمن برگزار شد.
  • چهارشنبه 6 فروردین 1399 ساعت 11:50

 در این نشست که به‌منظور معرفی انجمن، تبیین عملکرد سال گذشته و ارائه برنامه‌های آتی آن برگزار شده بود، آقایان سیدرضا اخوان دستمالچی رئیس هیات مدیره، وحید جلالی‌پور دبیر و نایب‌رئیس هیات مدیره، اکبر معتضدی خزانه‌دار هیات مدیره، حمیدرضا سیدی‌فر عضو هیات مدیره، علی شهابی عضو هیات مدیره، رضا کاظمی عضو هیات مدیره و خانم درّین طه عضو هیات مدیره حضور داشتند. در این جلسه آقایان کاظمی، شهابی، سیدی‎فر و جلالی‌پور درباره موضوعات مهم صنعت و فعالیت‎های انجمن در این زمینه‌ها سخنانی ایراد کرده و به پرسش‌های خبرنگاران پاسخ دادند. در ادامه توجه شما را به اهم این مطالب جلب می‌کنیم:

یکی از سخنرانان این جلسه آقای رضا کاظمی بود که پیرامون مبحث قیمت تمام‌شده توضیحات مبسوطی ارائه داد. وی در بخشی از سخنان خود گفت: «محاسبه قیمت تمام‌شده بر اساس همه عوامل تولید منهای مواد اولیه، یکی از موضوعات مهمی بوده که از همان اوایل شروع به کار انجمن همواره مورد بحث دوستان و همکاران بوده و جلسات بسیار زیادی در انجمن و با حضور شرکت‌‏های تامین‌کننده مواد اولیه و غیره برگزار شده است، اما تابه‌حال به نتایج مثبتی نرسیده چراکه محاسبه قیمت تابعی از یک معادله چند مجهولی است که خیلی از مجهولات آن به‌محض معلوم شدن، تابع تغییرات غیرقابل پیش‌‏بینی می‌‏شود که اصل محاسبه را زیر سوال می‌‏برد. اما دوستان ما در انجمن با به‌کارگیری تجربیات و پتانسیل‏‌ها و ظرفیت حداکثری اعضا اقدام به جمع‏‌آوری متغیرها و توابع محاسباتی برای شرایط مختلف با ظرفیت‏‌های مختلف در شرکت‏‌های عضو و غیرعضو کرده و به یک جمع‌‏بندی نسبتا دقیق و قابل استناد رسیده‌اند که می‌‏توان آن را در اختیار صنعت یا حتی عموم گذاشت. ما این عملیات را صرفا جهت سادگی و بررسی همه‌جانبه در رابطه با دروپنجره با ساختار پروفیل یوپی‌وی‌سی محاسبه کردیم که همین شیوه را می‌‏توان برای دروپنجره‏‌های چوبی و آلومینیومی یا کامپوزیت نیز بررسی کرد. این 39 ردیف در قالب یک ماتریس قابلیت جاگذاری اعدادی است که نرخ آن بر اساس جداول هزینه‏‌های اعلامی رسمی کشور قابلیت جای‌گزاری دارد.»

برای دیدن فایل کامل پی دی اف کلیک کنید

نشریه پنجره ایرانیان-سال سیزدهم-شماره 149-150/اسفند 98 و فروردین 99

 


ثبت نظر

ارسال