در سمینار آموزشی گروتمان ـ آساش مطرح شد؛

معرفی سیستم‌های در و پنجره و نمای آساش

پنجره ایرانیان; مجموعه گروتمان ایران به همراه آساش ترکیه سمینار آموزشی خود را برای دومین سال پیاپی هم‌زمان با ایام برگزاری نمایشگاه تخصصی در و پنجره تهران برگزار کرد.
  • چهارشنبه 19 اردیبهشت 1397 ساعت 12:8

به گزارش خبرنگار پنجره ایرانیان، این سمینار آموزشی 15 بهمن‌ماه 1396 هم‌زمان با سومین روز نمایشگاه در سالن شماره یک نمایشگاه بین‌المللی تهران برگزار شد. سمینار آموزشی گروتمان ـ آساش که برای دومین سال پیاپی برپا می‌شد با استقبال قابل‌توجه علاقه‌مندان و فعالان صنعت در و پنجره روبه‌رو شد. عناوین مطالب آموزشی این سمینار که عبارت بودند از آشنایی با توانمندی‌های آساش در فرآیندهای تولید و نقاط تمایز این شرکت، توسط آقای ضیاء نارین، مدیرفروش منطقه‌ای آساش؛ معرفی سیستم‎‌های نما، کاربردهای هر سیستم، قابلیت‌های آساش در سیستم کرتین‌وال و کامپوزیت پنل، توسط آقای سردار تکای، مدیر طراحی آساش و معرفی سیستم‌های پنجره، کاربردها، مزایا و اصول اجرایی، مشخصات ساخت و قابلیت‌های سیستم آساش توسط مهندس فرخ ظفرفرخی، مدیر بازرگانی گروتمان به حاضران در سمینار ارائه شد.

برای مشاهده فایل کامل پی دی اف کلیک کنید

 

آقای ضیاء نارین، مدیرفروش منطقه‌ای آساش در حالی به‌عنوان اولین سخنران همایش پشت تریبون قرار گرفت که سخنانش توسط مهندس فرخی به زبان فارسی برای حاضران ترجمه می‌شد. نارین ضمن خوشامدگویی به افراد حاضر در سمینار و تشکر از مجموعه گروتمان به خاطر فراهم کردن این فرصت مطالبش را پیرامون توانمندی‌های آساش در فرآیندهای تولید و نقاط تمایز این شرکت ارائه کرد. نارین با اشاره به تاریخچه و پیشینه شرکت آساش گفت: مجموعه آساش فعالیت خود را در سال 1992 آغاز کرد و در سال 1997 در محل فعلی کارخانه در نزدیکی استانبول خطوط تولید پروفیل پی.وی.سی را راه‌اندازی کرد. در ادامه آساش موفق شد خطوط تولید پروفیل آلومینیوم را در سال 1998 راه‌اندازی کند و در سال 2006 خطوط کامپوزیت پانل و در سال 2008 خطوط پانژور و سایه‌بان و در‌های پارکینگی را به مجموعه جدید خود اضافه کند. آساش در سال 2014 در زمینه تولید ورق‌های آلومینیومی سرمایه‌گذاری بزرگی انجام داد و واحد مستقل و بزرگ تحقیق و توسعه آساش نیز در همین سال با حمایت دولت ترکیه راه‌اندازی شد.

مدیرفروش منطقه‌ای آساش در ادامه با نمایش اسلایدهایی از بخش‌های مختلف کارخانه معظم آساش توضیحاتی درباره این واحدها ارائه داد. وی گفت: فضای کلی کارخانه 640 هزار مترمربع است.

 

 

 نارین با اشاره به برنامه دولت ترکیه برای معرفی 500 شرکت برتر صنعتی کشور اظهار کرد: آساش با برنامه‌ریزی و اقداماتی که انجام داده است توانست در سال 2016 رتبه 79 این فهرست را به خود اختصاص دهد و امیدوار است در رتبه‌بندی جدید سال 2017 ارتقاء قابل‌توجهی پیدا کرده باشد. هدف‌گذاری آساش برای سال 2022 قرار گرفتن در میان 25 شرکت اول این فهرست است.

وی افزود: 80 درصد تولیدات آساش به بخش صادرات اختصاص پیدا می‌کند و تنها 20 درصد آن مصرف داخلی دارد. آساش در بخش آلومینیوم یک شرکت خودکفا است یعنی صفر تا صد یک محصول آلومینیومی از بیلت تا محصول نهایی و کلیه فرآیندهای میانی مانند تولید قالب در خود مجموعه آساش انجام می‌گیرد. ظرفیت تولید بیلت آساش در سال 90 هزار تن، اکستروژن 75 هزار تن و آنادایز 40 هزار تن است. ظرفیت تولید ورق یا فویل آلومینیومی آساش 140 هزار تن و ظرفیت خط تولید یو.پی.وی.سی آساش نیز 35 هزار تن در سال است. آساش 26 خط تولید اکستروژن یو پی وی سی دارد که هرکدام می‌توانند به‌صورت مستقل و مجزا و با فرمولاسیون جداگانه کار کنند.

مدیرفروش منطقه‌ای آساش در پایان با اشاره به توانمندی‌های مختلف آساش گفت: یکی از بخش‌هایی که آساش توانمندی و تکنولوژی مناسبی در آن دارد صنعت ریلی است. آساش همچنین در صنایع معماری، هوافضا و دریایی صاحب توانایی است و محصولات مختلفی در این صنایع به بازار عرضه می‌کند.

 

 

سردار تکای، مدیر طراحی آساش سخنران بعدی سمینار بود که سخنرانی خود را با موضوع معرفی سیستم‎‌های نما، کاربردهای هر سیستم، قابلیت‌های آساش در سیستم کرتین‌وال و کامپوزیت پنل ارائه کرد. تکای ضمن خوشامدگویی به حضار و تشکر از برگزارکنندگان سمینار به مطالبی که در سمینار سال گذشته ارائه کرده بود اشاره کرد و گفت: امروز تلاش می‌کنم در تکمیل مطالب گذشته اطلاعات اولیه مختصری در زمینه سیستم‎‌های نما ارائه دهم که در پیشبرد پروژه‌هایتان به شما کمک کند.

مدیر طراحی آساش افزود: مجموعه آساش، دیتا بیس و برنامه راهبردی اولیه خود را در 11 بند تنظیم و تدوین کرده است. آساش برای ورود به یک پروژه سیستم‎‌های نما، 4 بخش در نظر گرفته است. اولین مرحله انتخاب نوع سیستمی است که می‌خواهیم با آن سیستم، پروژه را انجام دهیم. آساش در این مورد سیستم‌های مختلف و متنوعی دارد که بنا به سلیقه مشتری و نیاز پروژه، یک یا چند سیستم برای انجام آن پروژه انتخاب می‌شود. بعد از انتخاب سیستم اصلی موارد مهم دیگری مانند نوع سیستم‌های تخلیه آب (شیار تخلیه) و هوادهی وجود دارد که باید به آنها نیز دقت شود.

وی گفت: موضوع بعدی نحوه فیکس کردن، اتصال و براکت‌گذاری مولیون است که برای اجرای بی‌نقص یک پروژه بسیار مهم و حساس است. پر کردن فضای خالی بین نمای کرتین وال و بدنه ساختمان جهت عایق صوتی، دودبندی و انتقال صوت و ... نیز از دیگر مباحث مهمی است که باید به آن توجه ویژه شود.

تکای در ادامه گفت: بحث باد از دیگر موارد مهمی است که توجه به آن در انجام درست یک پروژه بسیار مهم است و محاسبات مربوط به آن باید با توجه به نوع سیستم نما، ابعاد و موقعیت ساختمان، شرایط جوی و جغرافیایی پروژه و... انجام گیرد. جداولی در این زمینه تهیه شده است که ارقام و تناسبات آن با توجه به فشارهای متفاوت باد و متریال‌های مختلف قابل‌استفاده هستند و در همین راستا نمودارها و نحوه استخراج دیتا زا آنها آموزش داده شد.

مدیر طراحی آساش در خصوص سیستم‌های ترکیبی کرتین وال با ورق یا سایر مصالح مشابه، مستندات و نمودارهایی ارائه و اظهار کرد: سیستم‌هایی که در آنها شیشه به کار رفته است باید هم وزن شیشه و هم وزن ورق و پروفیل محاسبه شود. ضخامت و ابعاد شیشه نیز از دیگر پارامترهایی است که در محاسبات ما باید لحاظ شود. برای این کار نیز جدول‌هایی تهیه شده و در نرم‌افزار موجود است. نکته‌ای که در اینجا لازم است گفته شود این است که در محاسبه فشار باد باید هم فشار باد و هم مکش را محاسبه و با یکدیگر جمع کنیم.

تکای در ادامه به نحوه اتصال مولیون و ترنزوم و نحوه کاربرد و مزایای و معایب هر یک در سیستم‌های آساش اشاره کرد؛درواقع باید با توجه به شرایط پروژه، بارهای وارده، الزامات طراحی و محاسبه سیستم‌ها از یکی از این دو روش استفاده کرد.

تکای در پایان به نحوه آزمون و تست سیستم‌های آساش اشاره کرد و گفت: تمامی سیستم‌های آساش در آزمایشگاه مجهز و استاندارد آساش واقع در مرکز تحقیق و توسعه، انواع مختلف تست و آزمون‌های لازم را برای دریافت استاندارد ایمنی و کیفیت می‌گذرانند. ازجمله تست‌های مهم ما تست زلزله است که تمامی سیستم‌ها در یک شرایط کاملا استاندارد نسبت به مقاومت در مقابل لرزش‌های حاصل از زلزله سنجیده می‌شوند. سایر تست‌هایی که مورد سنجش قرار می گیرند عبارتند از میزان آببندی، فشار بادهای وارده، تست عایق صوتی، تست ضربه، آمایش های امنیتی و ... می‌باشند.

در نهایت تکاری به محصولات جدید آساش که در 2018 عرضه آنها آغاز شده اشاره کرد؛ این محصولا که با برند rescara Elit در چندین بخش معرفی شده‌اند به اختصار عبارتند از:

  • سیستم هندریل دفتی RB90- RB120
  • سیستم کشویی SKY FEEL که یک سیستم کشویی دفنی نامحدود با ابعاد بزرگ (بازشوهایی با عرض 3 یا ارتفاع 6 متری)
  • سیستم بازشو دوجهت مخفی رو به داخل R50TT که یک سیستم پیشرفته و مدرن بود و بر خلاف سیستم‌های نیم لامل که از لحاظ تحمل فشار باد ضعیف می‌باشند این سیستم قوی‌تر بوده (تا 900 پاسکال) و از لحاظ نحوه اجرا نیز ساده‌تر از نیم لامل می‌باشد.

 

  • همچنین به سیستم کشویی پاورفیل که در آینده عرضه خواهد شد اشاره و در خصوص مقایسه‌ها و کاربردهای آن نسبت به لیفت اند اسلاید توضیحاتی ارائه شد. همچنین اشاره شد که این سیستم در دو حالت نرمال و دفنی تولید و عرضه خواهد شد. برآوردها بر این است که این سیستم تا اواخر 2018 عرضه شود.

 

آخرین سخنران سمینار، مهندس فرخ ظفرفرخی، مدیر بازرگانی گروتمان بود که مطالبش را پیرامون معرفی سیستم‌های پنجره، کاربردها، مزایا و اصول اجرایی، مشخصات ساخت و قابلیت‌های سیستم آساش به حاضران ارائه کرد. ظفرفرخی در آغاز با اشاره به آزمونی که میان چند پروفیل شامل پروفیل استاندارد ایرانی، استاندارد ترک و آساش انجام داده است، گفت: ما در این آزمون برای مقایسه این پروفیل‌ها یک پنجره سری 60، یک در سری 60 و یک سیستم لیفت اند اسلاید از هرکدام از این پروفیل‌ها را در نرم‌افزار طراحی و موارد مختلف را در شرایط برابر تولید و نصب بررسی کردیم. در این مطالعه مواردی مانند وزن پروفیل خالص مصرفی، سطح کلی شیشه، وزن گسگت، قیمت، هزینه‌های تولید و... مورد بررسی قرار گرفت.

 

 

مدیر بازرگانی گروتمان افزود: همان‌طور که در تصاویر می‌بینید جداول مربوط به مباحث مختلف بررسی‌شده با ثبت اعداد و ارقام و طبق مقایسه‌های ارائه شده نشان داده شد که پروفیل های استاندارد داخلی و وارداتی از بسیاری جهات مانند وزن پروفیل، میزان مصرف اکسسوری‌های آب‌بندی و هوابندی و سطح شیشه مشابه هستند اما پروفیل‌های وارداتی غیر استانداردی هم بوده که دارای ضعف‌های مشهودی در این مواد بوده‌اند. در واقع هدف از این مقایسه، بررسی تطبیقی و ملاحظات در انتخاب پروفیل استاندارد از پروفیل‌های متفرقه داخلی و وارداتی است. با توجه به اینکه عموما در بازار ایران، مشتریان برای مقایسه سیستم‌ها صرفا به معیار کشور سازنده توجه دارند، این مقایسه درک این موضوع و تفکیک آنها را شفاف‌تر خواهد کرد و فروشنده و مصرف‌کننده صرف وارداتی یا تولید داخل اقدام به تفکیک نخواهد کرد. همچنین این جدول گویای مزایا و برتری‌های نسبی و در مواردی قابل‌توجه سیستم‌های آساش نسبت به سایر گزینه‌ها است.

وی گفت: همان‌طور که می‌دانید عوامل زیادی در میزان کارایی و کیفیت مطلوب یک پنجره موثر است که پرداختن به همه آنها از حوصله بحث خارج است اما در اینجا به چند مورد خاص اشاره مختصری می‌شود. ازجمله پارامترهایی که برای خریدار مهم است عایق بودن (صوتی، حرارتی و گردوغبار)، آب‌بندی و درزبندی نسبت به فشار آب و باد است که میزان اهمیت آن نزد مشتریان متفاوت است.

ظفر فرخی در ادامه به تاثیر یراق‌آلات، گسگت‌ها و نحوه مونتاژ در میزان عایق بودن پنجره‌ها اشاره کرد و گفت: استفاده از یراق‌آلات مناسب به جهت تاثیری که در آب‌بندی و درزبندی دارد در میزان عایق بودن پنجره بسیار تعیین‌کننده است. گسگت‌ها دو نوع هستند؛ گسگت‌های آب‌بندی و هوابندی و گسگت‌های عایق که هرکدام تاثیر ویژه‌ای در عملکرد پنجره دارند. طراحی پروفیل با پارامترهایی مانند ضخامت دیواره، تعداد حفره‌ها، اتصالات گوشه و... از دیگر عوامل مهم در میزان عایق بودن پنجره است که باید به آن توجه شود.

مدیر بازرگانی گروتمان در پایان به سیستم‌های مختلف موجود در بازار اشاره کرد و گفت: در حال حاضر 6 سیستم در بازار وجود دارد. سیستم‌های لولایی، کشویی، لیفت ‌اند اسلاید و بازشو مخفی که در بازار مرسوم هستند.

در پایان همایش کارشناس مجموعه گروتمان به توانمندی‌های و قابلیت‌های این مجموعه در ارائه سرویس و خدمات فنی و مالی و استراتژی‌های سازمانی این مجموعه و منافع مشترک این سازمان و همکاران وفادار پرداخت. آنچه در این توضیحات بیش از هر چیز نمایان بود دپوی قوی این مجموع مشتمل بر 200 تن محصول متنوع (که قبلا توسط نشریه پنجره ایران نیز مشاهده و گزارش شده بود) خدمات فنی و محاسباتی این مجموعه و خدمات متنوع و تسهیلات مالی این مجموعه بود.

نهایتا با معرفی سیستم‌های موجود انبار ایران از لحاظ قابلیت‌ها، کاربردها، توانمندی‌های عایق صوتی و حرارتی، تحمل فشار باد و قابلیت‌های اختصاصی هر سیستم شامل موارد زیر این همایش کار خود را پایان داد.

  • پکیج سیستم‌های لولایی انبار ایران مشتمل بر سری‌های RWT55-RWT64-RW55
  • پکیج سیستم‌های کشویی انبار ایران مشتمل بر سری‌های TST58-RST83
  • سیستم‌های لیفت اند اسلاید انبار ایران مشتمل بر سری RST116 در سیستم‌های مونوریل، دوریل و سه‌ریل
  • سیستم کشویی انبار ایران مشتمل بر سری RWT67
  • پکیج سیستم‌های کشویی انبار ایران مشتمل بر سری‌های TST58-RST83
  • پکیج سیستم‌های کرتین وال انبار ایران مشتمل بر سری‌های R50-RT50-E50

 

پس از اتمام سخنرانی‌ها، این همایش با انجام پذیرایی از مهمانان به پایان رسید.

نشریه پنجره ایرانیان-سال یازدهم-شماره 127-اردیبهشت 97


ثبت نظر

ارسال