گزارش اختصاصی پنجره‌ایرانیان از سیزدهمین نمایشگاه تخصصی دروپنجره تهران؛

قصه تکراری نمایشگاه؛ یکی داستان است پُر آبِ چشم...

  • چهارشنبه 6 مرداد 1400 ساعت 16:13

محل دائمی نمایشگاه‌های‌ بین‌المللی تهران از روز سه‌شنبه 8 تیرماه 1400 میزبان سیزدهمین نمایشگاه تخصصی دروپنجره و صنایع وابسته تهران بود که همانند دوره قبل با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و با حضور شرکت‌های ایرانی و خارجی گشایش یافت. در آیین افتتاح این نمایشگاه‌، حمیدرضا مومنی، مشاور رئیس‌جمهوری و دبیر شورای عالی مناطق آزاد تجاری صنعتی و حسن زمانی، مدیرعامل شرکت سهامی نمایشگاه‌های بین‌المللی ایران حضور داشتند. سیزدهمین نمایشگاه بین‌المللی صنعت دروپنجره تهران، با حضور ده‌ها شرکت ساختمانی، انبوه‌سازان مسکن، شهرک‌ها و مجتمع‌های مسکونی، اداری و تجاری، هتل‌ها، بیمارستان‌ها، مراکز آموزشی و ورزشی و سازمان‌های دولتی برگزار شد. در این نمایشگاه هر آنچه مرتبط با بدنه و نمای ساختمان است، از انواع دروپنجره ساختمانی، صنعتی و بیمارستانی تا تجهیزات ضد سرقت و آتش‌سوزی، سیستم‌های هوشمند و سیستم‌های کنترل ساختمانی و تجهیزات سبک‌سازی و مقاوم‌سازی ساختمان ارائه شد. یکی از ویژگی‌های این نمایشگاه، حضور فعال شرکت‌های دانش‌بنیان و استارت‌آپ‌ها بود که در کنار آنها چند کارگاه علمی، آموزشی و تخصصی نیز برپا شد. این نمایشگاه به دلیل دارا بودن استانداردهای بین‌المللی به عضویت اتحادیه جهانی نمایشگاه‌ها (UFI) درآمده است که افتخار بزرگی برای نمایشگاه‌های کشور و صنعت دروپنجره محسوب می‌شود.

سیزدهمین دوره نمایشگاه بین‌المللی دروپنجره، صنایع و ماشین‌آلات وابسته در فضایی به وسعت ۱۸ هزار مترمربع با حضور ۱۵۰ شرکت برگزار شد که دو شرکت از ترکیه نیز در بین مشارکت‌کنندگان به چشم می‌خورد. همچنین در نمایشگاه صنعت آشپزخانه که هم‌زمان با این نمایشگاه برگزار شد؛ صنعتگران، تولیدکنندگان و فعالان اقتصادی حوزه صنایع و تجهیزات آشپزخانه، حمام، سونا و استخر از شهرهای مختلف کشور حضور داشتند که ضمن تبادل اطلاعات و ارائه نوین‌ترین تولیدات خود، در جریان پیشرفت‌های این بخش قرار گرفتند. هجدهمین نمایشگاه بین‌المللی صنایع و تجهیزات آشپزخانه، حمام، سونا و استخر با حضور ۸۰ شرکت ازجمله یک شرکت چینی، در فضایی به وسعت هشت‌ هزار مترمربع برگزار شد. این نمایشگاه‌ها به‌صورت هم‌زمان از روز سه‌شنبه 8 تیرماه 1400 به مدت چهار روز تا ۱۱ تیرماه از ساعت ۱۰ تا ۱۸ میزبان صنعتگران و علاقه‌مندان بودند.

نمایشگاه دروپنجره تهران امسال سومین دوره برگزاری در تابستان و دومین دوره برگزاری در شرایط کرونایی را تجربه کرد؛ تجربه‌ای که اگرچه بخش عمده آن ناخواسته و همراه با سختی‌های فراوان بود اما تلاش دست‌اندرکاران این رویداد مهم صنعت دروپنجره برای استمرار در برگزاری و جلوگیری از تعطیل شدن نمایشگاه در نوع خود قابل‌ستایش است. در شرایطی که سال گذشته بسیاری از نمایشگاه‌های تخصصی در ایران و بسیاری از کشورهای دنیا به دلیل شرایط حاد کرونایی برگزار نشد و امسال نیز چنین شرایطی کم‌وبیش حکم‌فرماست، سماجت در برگزاری و تلاش برای قطع نشدن این زنجیره نشان از پشتکار مجریان نمایشگاه و پایمردی فعالان این صنعت دارد. صحبت از نحوه برگزاری نمایشگاه که «یکی داستان ست پر آب چشم/...» و کم‌وکاستی‌هایی که دارد اگرچه قصه‌ای تکراری است و بارها درباره آنها صحبت کرده و قلم زده‌ایم، بااین‌حال امسال هم همانند سالیان گذشته به میان غرفه‌های نمایشگاه رفته و با مدیران و غرفه‌داران حاضر در نمایشگاه گفتگو کرده‌ایم که مشروح این گپ‌وگفت‌ها را بی‌کم‌وکاست و همراه با گزارش تصویری خدمت مخاطبان عزیز ارائه می‌کنیم تا بدون واسطه و به‌صورت مستقیم در جریان کم‌وکیف نمایشگاه سیزدهم قرار گیرند.

با ابراز امیدواری نسبت به این‌که هر چه زودتر شاهد برگشت وضعیت کلی جامعه به شرایط طبیعی و عاری از هر نوع بیماری، پاندمی و رکود باشیم، توجه شما را به گزارشی که از سیزدهمین نمایشگاه تخصصی دروپنجره و صنایع وابسته تهران تهیه شده جلب می‌کنیم.

برای دیدن فایل کامل پی دی اف کلیک کنید

نشریه پنجره ایرانیان-سال چهاردهم-شماره 166/مردادماه1400


ثبت نظر

ارسال