گزارش اختصاصی پنجره‌ایرانیان از بیستمین نمایشگاه بین‌المللی صنعت ساختمان تهران؛

خوان بیستم، غول کرونا و اژدهای رکود

  • سه شنبه 1 مهر 1399 ساعت 11:57

پنجره‌ایرانیان؛ بیستمین دوره نمایشگاه بین‌المللی صنعت ساختمان و نهمین نمایشگاه بین‌المللی آسانسور تهران در حالی برگزار شد که غول بی شاخ و دم کرونا همچنان بلای جان صنعت و اقتصاد کشور ما و بخش وسیعی از کشورهای دنیاست. هرچند بر رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی در این نمایشگاه تاکید شد و مسئولان امر نیز تلاش کردند تا شرایط ایمنی برای حضور اقشار مختلف و فعالان صنعت معظم ساختمان فراهم کنند اما با همه این‌ها، بیستمین نمایشگاه بین‌المللی صنعت ساختمان تهران آن چیزی نبود که همگان انتظار داشتند. البته سال‌های متمادی است که دیگر شاهد نمایشگاه‌های تاثیرگذار و پررونقی در شاخه‌های مختلف صنعتی و بازرگانی کشور نیستیم و صنعت مادر ساختمان نیز که چندین سال است درگیر اژدهای رکود و گرفتار سکوت و سکون دامنه‌داری شده است از این قاعده مستثنا نیست.

بعد از تاخیر و تعویقی چندهفته‌ای، سرانجام بیستمین نمایشگاه بین‌المللی صنعت ساختمان و نهمین نمایشگاه بین‌المللی آسانسور، پله‌برقی، بالابرها، نقاله‌ها، قطعات و تجهیزات جانبی با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی، از تاریخ 20 تا 23 شهریورماه توسط اتاق تعاون در آخرین روز هفته تعاون با حضور وزیر راه و شهرسازی، سرپرست وزارت صمت، رئیس اتاق تعاون ایران و جمعی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی افتتاح شد. این نمایشگاه با هدف ارائه دستاوردها و فناوری‌های جدید حوزه صنعت ساختمان و صنعت آسانسور و حضور اکثر فعالان، متخصصان و تولیدکنندگان حوزه صنعت ساختمان آغاز به کار کرد.

تحقق شعار «جهش تولید» و معرفی فرصت‌ها، توانمندی‌ها و پتانسیل‌های موجود در صنعت ساختمان، لزوم رونق اقتصادی و توسعه‌ کسب‌وکار در شرایط رکود حاکم بر بخش مسکن، استفاده از ظرفیت‌ها، دانش و توان داخلی در برآوردن نیازهای داخلی در شرایط سخت تحریم و اتکا به دانش بومی‌سازی شده با معرفی آخرین دستاوردهای داخلی از مهم‌ترین اهداف برگزاری بیستمین نمایشگاه صنعت ساختمان بود.

برای دیدن فایل کامل پی دی اف کلیک کنید

نشریه پنجره ایرانیان-سال سیزدهم-شماره 156/مهر 99

 


ثبت نظر

ارسال