در سومین جشنواره حامیان حقوق مصرف‌کننده آذربایجان شرقی صورت گرفت؛

تقدیر از هافمن به‌عنوان شرکت برتر حامی حقوق مصرف‌کننده

پنجره ایرانیان; در سومین جشنواره حامیان حقوق مصرف‌کننده آذربایجان شرقی که با حضور جمعی از فعالان عرصه صنعت، خدمات، توزیع و گردشگری در تالار پتروشیمی تبریز برگزار شد، از شرکت هافمن با اهداء تندیس و گواهینامه طلایی تقدیر به عمل آمد.
  • دوشنبه 24 اردیبهشت 1397 ساعت 0:38

به گزارش پنجره‌ایرانیان، سومین همایش اعطای گواهینامه استانی رعایت حقوق مصرف‌کنندگان آذربایجان شرقی با حضور مسئولان ارشد سازمان حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان و همچنین مسئولان استانی روز یکشنبه ۱۳ اسفندماه ۱۳۹۶ در محل مجتمع فرهنگی رفاهی پتروشیمی تبریز برگزار شد.

 به گفته مسئولان برگزارکننده، هدف از برگزاری این همایش، گسترش و نهادینه کردن فرهنگ رعایت حقوق مصرف‌کنندگان، ایجاد و تثبیت و نهادینه کردن ساختار رقابتی سالم و تشویق فعالیت بنگاه‌های اقتصادی در جهت حمایت موثر از حقوق مصرف‌کنندگان و تجلیل از تولیدکنندگان منتخب است. در این همایش از شرکت هافمن و ۴۳ واحد تولیدی و خدماتی منتخب استانی که حقوق مصرف‌کنندگان را رعایت کرده‌اند با ارائه تندیس طلایی، گواهینامه طلایی و تندیس‌های نقره‌ای و برنزی تجلیل شد. فراخوان این همایش از ۶ ماه قبل در استان آذربایجان شرقی اطلاع‌رسانی شد و از بین بیش از ۱۵۰ واحد متقاضی، ۴۴ واحد به‌عنوان واحد نمونه از سوی کمیته فنی انتخاب شدند. قیمت، کیفیت، توزیع، خدمات قبل و پس از فروش، اطلاع‌رسانی و کسب رضایت مشتری از شاخص‌های انتخاب واحدهای نمونه بود.

 

برای مشاهده فایل پی دی اف کلیک کنید

مصرف‌کننده باید منتقد و مطالبه‌گر باشد

سید محمود نوابی، معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و رئیس سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان در سومین جشنواره حامیان حقوق مصرف‌کنندگان استان آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه حوزه تولیدکننده و مصرف‌کننده لازم و ملزوم یکدیگر هستند گفت: مصرف‌کننده باید منتقد و مطالبه گر باشد لذا جشن صنعتگران و کارآفرینان باید همواره برگزار شود و با خصومت دشمنان، امر تولید تداوم یابد.

وی افزود: قرار نیست مصرف‌کننده چشم‌بسته هر چیزی را که در بازار ارائه می‌شود، بخرد. یکی از آفت‌های رعایت نشدن حقوق مصرف‌کننده در کشور ما مشارکت نکردن مردم در نظرخواهی‌ها در خصوص کالاهای تولیدی و همکاری نکردن با سازمان حمایت از حقوق مصرف‌کننده است.

نوابی با تاکید بر قانونی شدن درج قیمت کالا، ادامه داد: مردم در صورت مواجهه با گران‌فروشی، ‌کم‌فروشی، تقلب،‌ احتکار و عرضه کالای قاچاق،‌ درج نشدن قیمت،‌ رعایت نشدن ضوابط توزیع و قیمت‌گذاری باید موضوع را با سامانه ۱۲۴ با سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان در میان بگذارند.

رئیس سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان یادآوری کرد: این سازمان در حوزه جمع‌آوری کالاهای قاچاق در سطح عرضه عملکرد خوبی دارد و به‌عنوان اولویت اول در کل کشور اجرا می‌شود. این کار موجب می‌شود تا کالای بی‌هویت دست مصرف‌کننده نرسد و زمینه برای ورود تولید داخلی فراهم شود.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به برگزاری هفدهمین همایش روز ملی حمایت از مصرف‌کنندگان اظهار کرد: این همایش در حوزه متقاضیان ۲۵ برابر و در حوزه منتخبان ۲۲ برابر رشد نشان می‌دهد. متاسفانه در سال‌های اخیر ماده ۶ قانون حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان مورد غفلت واقع شده بود. امسال با دستور وزیر صنعت، معدن و تجارت و همکاری استانداران، دستگاه‌های دولتی و غیردولتی برتر کشور در ۲ حوزه شفافیت اطلاعات و فرآیند انجام کار رتبه‌بندی و به مردم معرفی می‌شوند. در کشور ما قانون به حدی کافی وجود دارد، اما مشکل ما در نحوه اجرای آن است.

رئیس سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان با بیان اینکه درج قیمت کالا و صدور فاکتور رسمی ازجمله حقوق مصرف‌کننده است، گفت: اصطلاح «جنس فروخته‌شده پس گرفته نمی‌شود»، توهین به مردم و مشتری است و باید بنگاه‌های اقتصادی برتر از شعار جنس فروخته‌شده پس گرفته می‌شود استفاده کنند. برخی تبلیغات اغواکننده از آفت‌های موجود در بازار عرضه کالاها است که باید جلوی آن گرفته شود. سال گذشته بیش از ۵ هزار و ۳۸۷ مورد پرونده شکایت به ارزش ۱۹۰ میلیارد ریال، علاوه بر پرونده‌های ارسال‌شده به تعزیرات، بدون ارسال پرونده به تعزیرات رضایت شاکی جلب شده است.

نوابی با انتقاد از گران شدن کالا در ماه‌های محرم، رمضان، بازگشایی مدارس و عید و برخی مناسبت‌های دیگر افزود: کاسب در جمهوری اسلامی حبیب‌الله است و باید حقوق مصرف‌کننده را رعایت کند.

تکیه اقتصادی کشور، بر تولیدات داخل است

سید محمدعلی آل هاشم، نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان شرقی در سومین جشنواره حامیان حقوق مصرف‌کنندگان استان با تاکید بر اینکه باید تلاش کنیم تا هم از تولیدکننده و هم از مصرف‌کننده حمایت کنیم گفت: اگر تولید ازنظر کیفیت بهبودیافته و ایده‌آل باشد از هر دو عامل حمایت کرده‌ایم و فرهنگ استفاده از تولید داخلی در کشور رونق خواهد گرفت.

حجت‌الاسلام آل هاشم افزود: متاسفانه برخی تولیدات داخلی کیفیت ندارند و در مصرف هم مشکل داریم لذا زمانی می‌توانیم از تولید داخلی حمایت کنیم که کیفیت مناسبی داشته باشند لذا در این راستا سرمایه‌گذاری کشورهای خارجی در کشورمان نیز هیچ‌گونه ایرادی نخواهد داشت.

وی لزوم تکیه اقتصادی کشور بر تولید داخل را مورد تاکید قرار داد و اضافه کرد: تولیدکنندگان داخلی، مورد اعتماد نظام هستند و می‌توانند به بهبود وضعیت اقتصادی کشور کمک کنند.

تداوم فعالیت واحدهای تولیدی با رعایت حقوق مصرف‌کنندگان میسر است

مجید خدابخش، استاندار آذربایجان شرقی در سومین جشنواره تجلیل از حامیان حقوق مصرف‌کنندگان با بیان این‌که تولیدکنندگان با تولید کیفی و قیمت مناسب حامی مصرف‌کنندگان شوند، اظهار کرد: اگر تولیدکننده‌ای در تولید محصولات خود شاخص‌های لازم را برای کیفیت رعایت نکند، تداوم فعالیت آن واحد امکان‌پذیر نخواهد بود.

وی با اشاره به این‌که در کشور ما با پایان سال افزایش قیمت‌های ناخواسته به تولیدکنندگان تحمیل می‌شود، گفت: این هنر تولیدکننده است که در این تغییرات بتواند رقابت کند و در قبال محصولات وارداتی محصولات استاندارد تولید و صادر کند. آذربایجان شرقی در صادرات غیرنفتی جایگاه نخست را در بین استان‌ها به خود اختصاص داده است. ابتکار و خلاقیت تولیدکنندگان ما نشان از هنرمندی آن‌هاست، چراکه در غیر این صورت نمی‌توانند فعالیت‌های خود را باوجود مشکلات متعدد و متنوع جامعه تداوم دهند.

 استاندار آذربایجان شرقی با تاکید بر این‌که در این جشنواره شرکت واحدهای تولیدی اقدام بسیار ارزشمندی است که خود را مورد ارزیابی قرار می‌دهد، بیان کرد: تولیدکنندگان استان باوجود مشکلات متعدد به نقطه‌ای از بلوغ رسیده‌اند که برای ارزیابی خود اعلام آمادگی می‌کنند و این نشانگر رعایت و احترام به حقوق مصرف‌کنندگان است. در سال‌های ۹۴، ۹۵ و ۹۶ انتخاب واحدهای نمونه صورت گرفت که اقدام بسیار ارزشمندی است. در این جشنواره نیز ۱۲۵ واحد متقاضی برتر هستند چراکه با اعلام آمادگی خود را مورد ارزیابی قرار دادند. طی بازدید اخیر خود از برخی واحدهای تولیدی استان، افتخار کردم که چنین انسان‌های شریف و دلسوزی در شرایط سخت تحریم‌ها، نوسانات ارز و مشکلات متنوع دیگر توانسته‌اند استانداردها را در تولید محصولات رعایت کنند. وی در پایان ابراز امیدواری کرد؛ امیدوارم روزی برسد که ۵۰ درصد از واحدهای تولیدی آذربایجان شرقی تمامی استانداردها را در تولید محصولات خود رعایت کنند.

مصوبات ستاد ملی تنظیم بازار به نحو احسن رعایت می‌شود

حسین نجاتی، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان آذربایجان شرقی در سومین جشنواره تجلیل از حامیان حقوق مصرف‌کنندگان با بیان این‌که ۴۴ واحد صنعتی، تولیدی، خدماتی موفق به اخذ تندیس طلایی و گواهینامه طلایی، نقره‌ای و برنزی شده‌اند، اظهار کرد: هرسال از سوی وزارت صنعت سه همایش ملی توسعه صادرات، صنعت و معدن و حمایت از حقوق مصرف‌کننده برگزار می‌شود که مفتخریم هر سه این همایش‌ها همه‌ساله به شکل مطلوب در آذربایجان شرقی در حال برگزاری است و مراسم امروز نیز شاهد این موضوع است.

نجاتی افزود: واحدهای صنعتی استان در اکثر این همایش‌ها هشت یا هفت عنوان برتر را به خود اختصاص می‌دهند که این افتخار بزرگی برای استان به شمار می‌رود.

وی با تاکید بر این‌که مصوبات ستاد ملی تنظیم بازار در آذربایجان شرقی به نحو احسن رعایت می‌شود، گفت: طبق مصوبات ابلاغ‌شده، قانون در استان ما اجرا می‌شود و تمامی واحدها موظف به رعایت مصوبات ابلاغ‌شده هستند درحالی‌که در استان‌های دیگر مصوبات تنظیم بازار رعایت نمی‌شود این موضوع برای استان ما حاشیه و مشکل ایجاد می‌کند چراکه واحدهای تولیدی از ما انتظار دارند تا بازار را آرام نگه‌داریم.

در پایان این مراسم از ۴۴ واحد تولیدی برتر استان و چهار شرکت برتر در سطح ملی با اهدای تندیس طلایی و گواهینامه طلایی، نقره‌ای و برنزی تجلیل شد. مهندس محمد حمیدیه، مدیرعامل شرکت هافمن، تولیدکننده برتر مقاطع مختلف پروفیل یو.پی.وی.سی در و پنجره نیز در این همایش موفق به کسب تندیس و گواهینامه طلایی از دست معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت شد.

نشریه پنجره ایرانیان-سال یازدهم-شماره 127-اردیبهشت 97


ثبت نظر

ارسال