اعزام جمعی از فعالان صنعت در و پنجره ایران به استانبول از سوی نوید تجارت آرسام؛

بازدید از کارخانه عظیم و فوق پیشرفته کاله کیلیت

13پنجره ایرانیان; آبان 1396 گروهی از فعالان صنعت در و پنجره کشورمان برای بازدید از کارخانه جدیدالتاسیس کاله کیلیت، عازم استانبول شدند.
  • چهارشنبه 25 بهمن 1396 ساعت 21:42

این سفر از سوی شرکت نوید تجارت آرسام، دفتر مشترک‌المنافع کاله در ایران، و با هدف آشنایی این گروه با توانمندی‌های منحصربفرد کاله ترتیب یافته بود.کاله کیلیت اخیرا کارخانه جدید خود را به وسعت 380 هزار مترمربع افتتاح کرده است که 110 هزار متر آن در قالب سالن‏‌های سرپوشیده است. با شروع به کار این کارخانه روند تولید محصولات کاله به طور کامل اتوماتیک شده و حجم تولیدات آن افزایش چشمگیری پیدا کرده است. البته باید توجه داشت که تنها 50 درصد از ظرفیت تولید این کارخانه فعال شده است، با این حال کاله هم‌اکنون به تنهایی 50 درصد از مجموع درآمدهای حاصل از صادرات یراق‌آلات ترکیه را با صادرات به بیش از 100 کشور جهان، دارا می‌باشد.

برای مشاهده فایل پی دی اف کلیک کنید

 

مهمانان ایرانی کاله روز نخست اقامت خود در استانبول را به استراحت پرداختند و در دومین روز راهی سمیناری شدند که از سوی کاله کیلیت برگزار شده بود. سخنران این سمینار Ersan Sarialtun، کارشناس فروش و صادرات کاله بود. وی در سخنان خود مباحث مختلفی را پیرامون شرکت کاله، محصولات، فروش، صادرات، خدمات پس از فروش و مسائل گوناگون این شرکت مطرح کرد. در پرسش و پاسخی که در جریان سمینار برگزار شد حاضران مشکلات خود و مسائلی درباره یراق‌آلات کاله را مطرح کرده و مسئولان کاله با ارائه پاسخ‌هایی ابهامات حاضران را مرتفع ساختند.

پس از اتمام سمینار، گروه به همراه مسئولان کاله به سمت کارخانه تازه تاسیس که در فاصله 200 کیلومتری استانبول قرار دارد حرکت کردند. هم‌زمان با ورود گروه به کارخانه تدابیر خاصی اندیشیده شده بود تا مهمانان با حفظ امنیت برای آشنایی با کارخانه بزرگ کاله فرصت کافی داشته باشند و مشکلی به وجود نیاید. در این بازدید که قریب به سه ساعت به طول انجامید گروه از تمامی بخش‌های کارخانه کاله دیدن کرد.

مدیرتولید کاله کیلیت گروه را در بازدید از نقاط مختلف بزرگترین تولیدکننده یراق‌آلات اروپا همراهی می‌کرد و توضیحات لازم را ارائه می‌داد که توسط مهندس برزگر، مدیر فروش شرکت نوید تجارت آرسام، برای حاضران ترجمه می‌شد.

معرفی اجمالی بخش‌های تولید کارخانه

نخستین بخشی که مورد بازدید قرار گرفت در واقع قلب تپنده این کارخانه بود که در آن انواع قفل، کلید و سیلندر تولید می‌شود. در این بخش ماشین‌آلات و دستگاه‌های CNC مستقر است. روند تولید بدین صورت است که مواد اولیه در قالب‌های سفارشی ریخته شده و مدل‌های مختلف سیلندر تولید می‌شوند. در مرحله بعد دستگاهی وجود دارد که بسیار منحصربه‌فرد است و کار سوراخ‌کاری و ماشین‌کاری روی سطح مقطع سیلندرها را انجام می‌دهد. این دستگاه حساسیت و دقت بسیار بالایی دارد (با خطای یک در هزار) تا محصول نهایی از کیفیت لازم برخوردار باشد. درنهایت سیلندرهای کلیدی و سیلندرهای کشویی و سرویسی تولید می‌شوند. در ادامه واحدی قرار دارد که ساچمه‌های داخل سیلندر را تولید و جای‌گذاری می‌کنند. در بخش بعدی فرایند تکمیل‌کننده سیلندر قرار دارد که بخش‌های مختلفی را که در این خطوط تولید و آماده شده است مونتاژ کرده و سیلندر نهایی را به ما تحویل می‌دهد. در طراحی این سیلندرها شش متغیر امنیتی به‌کار رفته است به‌گونه‌ای که هر سیلندر تنها توسط یک کلید باز شود.

بخش بعدی، یکی از واحدهای مهم کاله کیلیت، یعنی بخش آزمایشگاه تایید کیفیت محصول است که تمامی محصولات را مطابق با آخرین استانداردها و موارد تعیین‌شده از قبیل تست دوام عملکرد، تست آبکاری، تست کارایی و... به‌صورت تمام‌اتوماتیک مورد آزمایش قرار داده و پس از تایید نهایی مجوز خروج محصول صادر می‌شود. به‌عنوان‌مثال قفل‌ها به‌وسیله بازوهای مکانیکی خودکار در مرحله اول 30 هزار و مرحله دوم 50 هزار بار باز و بسته شده تا مطمئن شوند که همه موارد ازلحاظ استانداردهای کاله در تولید محصول رعایت شده است. قفل و دستگیره‌های روی در نیز به همین صورت و به تعداد 100 هزار بار باز و بسته می‌شوند تا ازنظر استحکام و دوام عملکرد مورد ارزیابی قرار گیرند. در این بخش نزدیک به 700 نفر مشغول به کار هستند که تعداد 1700 مدل مختلف انواع قفل و کلید را تولید و روانه سراسر دنیا می‌کنند.

در بخش بعدی، آزمایشگاه مواد اولیه واقع است و افرادی به‌صورت مداوم این موارد را بررسی می‌کنند. قسمت تولید کلیدها در این بخش قرار دارد و تمامی کلیدهای مربوط به قفل‌ها در این قسمت تولید می‌شود. راندمان کاری این بخش تولید 12 هزار عدد کلید در یک شیفت کاری 7 و نیم‌ساعته است. ظرفیت تولید مغزی 90 هزار و سیلندر 45 هزار عدد است. همان‌طور که اشاره شد شش متغیر امنیتی در تولید هر سیلندر وجود دارد که باعث می‌شود هر سیلندر توسط یک کلید باز شود. این کار به‌وسیله دستگاهی انجام می‌شود که نحوه قرارگیری ساچمه‌ها و فنرها را بر اساس فرمول‌های خاص کدگذاری مشخص می‌کند. البته بخشی از این کار و نحوه کدگذاری به دلایل امنیتی قابل توضیح نیست و جزئیات آن برای کاله محفوظ است.

در بخش بعدی دستگاه‌های تولید اسپانیولت و قفل‌ درهای ضد سرقت قرار دارد. این دستگاه صفحات فلزی را که در اسپانیولت‌ها و قفل‌ درهای ضد سرقت به کار می‌رود، تولید می‌کند. در انبار این بخش مواد اولیه مربوط به صفحات فلزی نگهداری می‌شود. روزانه 36 تن مواد اولیه در بخش‌های مختلف کاله مصرف می‌شود که همه این مواد اولیه از این انبار به کارخانه تزریق می‌شود. تمامی این مواد اولیه ساخت و تولید ترکیه است.

گنجینه قالب‌های کاله نیز در این بخش قرار دارد. در این بخش تمامی قالب‌های مورد استفاده در بخش‌های مختلف کاله انبار و نگهداری می‌شود. در سمت چپ این بخش، دستگاه فوق پیشرفته برش لیزر وجود دارد. این دستگاه دقت بسیار بالایی دارد و به دلیل قدرت فوق‌العاده زیادی که اشعه لیزر آن دارد یک‌بار نگاه کردن به آن باعث نابینایی مطلق فرد می‌شود به همین دلیل امکان بازدید از این بخش عملا وجود ندارد.

کاله در یکی دو سال گذشته سیلندری را به بازار عرضه کرد که توانایی آژیر کشیدن دارد. این محصول به‌گونه‌ای طراحی شده است که با وارد شدن اولین فشار اضافه و خارج از قاعده به قفل، به‌صورت خودکار شروع به بوق زدن می‌کند. این محصول به فنر، ساچمه و پین‌های بسیار دقیق و حساسی نیاز دارد که بتواند با کوچک‌ترین مورد مشکوک به سیستم الکتریکی قفل پیام داده تا آلارم دستگاه فعال شود. این قطعات حساس توسط همین دستگاه برش لیزری تولید می‌شوند.

در بخش بعدی مونتاژ قفل انجام می‌شود. در این بخش قطعات تولیدشده در بخش‌های مختلف کارخانه بر روی‌هم مونتاژ شده و محصول نهایی تهیه می‌شود.

در کنار این بخش، کارگاهی قرار دارد که در آن استادکاران قالب‌ها را تعمیر و بازبینی می‌کنند به دلیل این‌که قالب‌ها پس از مدتی استفاده، ایراداتی پیدا می‌کنند و باید مرتبا نوسازی شوند تا کیفیت نهایی محصول تغییر نکند. با توجه به توانمندی‌هایی که در صنعت فولاد ترکیه وجود دارد تمامی قالب‌ها با تکنولوژی و به دست متخصصان داخلی ترکیه ساخته شده است. روند کار هم به این صورت است که ابتدا پس از احساس نیاز و گزارشی که تیم فروش به کارخانه ارائه می‌دهد، بخش تحقیق و توسعه یک سیستم را طراحی می‌کند. سیستم طراحی‌شده به این بخش می‌آید تا قالب اولیه ایجاد شود و پس‌از انجام تست‌ها و رفع ایرادات، قالب ثانویه تولید و نهایی می‌شود تا آن قالب در خط تولید قرارگرفته و به تولید محصول نهایی منجر شود. گفتنی است، همه این مراحل و از صفر تا صد تولید محصول در داخل مجموعه کاله انجام می‌شود.

در ابتدای خط تولید یراق‌آلات در و پنجره، مواد به‌صورت تسمه‌ای وارد می‌شود. در طول خط و در هر بخش عملیات مختلفی روی این مواد و قطعات انجام می‌شود تا به یراق‌آلاتی تبدیل شود که به شکل محصول نهایی به دست مصرف‌کننده می‌رسد. در این بخش نیز بحث کنترل کیفیت، آزمایشگاه مواد و تست‌های مختلف به‌صورت مرتب و در هر شیفت انجام می‌شود تا استانداردهای کاله به شکل کامل رعایت شده و محصول نهایی باکیفیتی به بازار عرضه شود. درصورتی‌که محصول مورد آزمون یک شیفت نتواند از تست‌های مورد نظر عبور کند تمامی محصول تولیدشده در آن شیفت از خط تولید و بسته‌بندی خارج‌شده و به بازار عرضه نمی‌شود. ظرفیت تولید این بخش 25 هزار سِت در روز است که در سه شیفت کاری تولید و به بازار عرضه می‌شود.

پس از بازدید گروه از بخش‌های مختلف کارخانه برای برخی از دوستان سوالاتی به وجود آمده بود که مدیران و مسئولان کاله با روی باز به سوالات و ابهامات این دوستان پاسخ دادند. بخش پایانی بازدید از کارخانه کاله گرفتن عکس یادگاری دسته‌جمعی در فضای کارخانه بود و پس‌ازآن، گروه ضمن خداحافظی از کارکنان کارخانه برای صرف شام و استراحت به سمت هتل محل اسکان حرکت کردند.

روز بعد به استراحت پرداختند و با هماهنگی‌هایی که انجام شده بود برای بازدید و گشت‌وگذار به یک مرکز خرید بزرگ و مدرن در شهر استانبول رفتند. خرید و گشت‌وگذار دسته‌جمعی در مرکز خرید، آخرین برگ سفرنامه گروه در ترکیه بود که به همت و همراهی مجموعه کاله و شرکت نوید تجارت آرسام، دفتر مشترک‌المنافع کاله در ایران تدارک دیده‌شده بود. صبح روز سوم، گروه با تحویل دادن اتاق‌ها و ترک هتل به فرودگاه آتاتورک برگشتند تا با پرواز ساعت 10 صبح، ترکیه و شهر زیبای استانبول را به مقصد تهران ترک کنند.

لازم به ذکر است که اندکی پس از بازگشت این گروه به ایران، گروه دوم بازدیدکنندگان برای دیدن کارخانه کاله کیلیت راهی استانبول شدند.

 

گفتگو با شماری از بازدیدکنندگان مجوعه عظیم کاله در استانبول

جهانی بیندیش و منطقه‌ای عمل کن

با شماری از همکارانی که در این سفر حضور داشتند گفت‌وگوی کوتاهی انجام دادیم تا نظرشان را پیرامون سفر به استانبول و بازدید از کارخانه تازه تاسیس کاله جویا شویم. سوالات زیر به‌صورت مشترک از همه این عزیزان پرسیده شد:

  1. در ابتدا ضمن معرفی شرکت، زمینه کاری و مدت‌زمان فعالیتتان را بیان کنید؟
  2. مدت‌زمان و دلیل همکاری‌تان با مجموعه کاله را بیان کنید؟
  3. در سفر به ترکیه و بازدید از کارخانه کاله، این مجموعه را چگونه دیدید و به نظر شما جالب‌ترین بخش کارخانه چه بخشی بود؟
  4. مهم‌ترین دستاورد شما از سفر به استانبول و بازدید مجموعه کاله چیست؟

کاله نشان امنیت و کیفیت بالاست

میر یاور سید شکری ـ گروه صنعتی آذر سبلان

  1. گروه صنعتی آذر سبلان علاوه بر تولید در و پنجره و شیشه دوجداره نمایندگی پروفیل هافمن و یراق‌آلات کاله را در استان اردبیل در اختیار دارد.
  2. گروه صنعتی آذر سبلان مدت 4 سال است با کاله همکاری دارد. دلیل این‌که محصولات کاله را انتخاب کردیم کیفیت بالا، دپوی قوی و گارانتی 10 ساله محصولات کاله است. مجموعه کاله و مدیریت آن در ایران به تعهداتی که به ما می‌دهند بسیار پایبند هستند. کاله نشان امنیت و کیفیت بالاست و هر مشتری که محصولات کاله را استفاده کرده از آن کاملا راضی بوده است.
  3. سفر ما به ترکیه و دیدن کارخانه بزرگ و مدرن کاله باعث شد تا نسبت به این مجموعه و محصولات آن شناخت بیشتری پیدا کنیم. مدتی بود که برخی رقیبان در بازار شایعه کرده بودند که برخی محصولات کاله در چین تولید می‌شود به‌گونه‌ای که باعث بدبینی ما هم شده بود ولی خوشبختانه در این سفر با دیدن روند تولید و بخش‌های مختلف کارخانه ‌این شایعه رنگ باخت و ما به این مجموعه اعتماد بیشتری پیدا کردیم.
  4. ضرب‌المثل معروفی است که می‌گوید: «شنیدن کی بود مانند دیدن». ما در این سفر با دیدن خط تولید مدرن، تکنولوژی به‌روز و ماشین‌آلات پیشرفته کاله اطلاعات فنی خوبی پیدا کردیم به‌گونه‌ای که از این به بعد راحت‌تر می‌توانیم جواب سوالات مشتریانمان را بدهیم و ابهاماتشان را برطرف کنیم.

کاله، جهانی می‌اندیشد و منطقه‌ای عمل می‌کند

فرزاد خسروی ـ کارگاه صنعتی پارس

  1. کارگاه صنعتی پارس مدت 35 سال در زمینه تولید در و پنجره آلومینیوم در گیلان فعالیت داشته و قریب 10 سال نیز به ساخت و تولید در و پنجره یو.پی.وی.سی اشتغال دارد.
  2. کارگاه ما مدت 5 سال با مجموعه کاله همکاری دارد. دلیل انتخاب کاله کامل بودن سبد کالایی این مجموعه است و این‌که نسبت به کیفیت بالایی که دارد از قیمت مناسبی نیز برخوردار است. علاوه بر این، مدیران کاله در ایران فقط به فکر فروش نیستند و همیشه در کنار ما هستند و نسبت به تعهداتشان احساس وظیفه خوبی دارند.
  3. دیدن مجموعه کاله و سطح بالای تکنولوژی آن بیشتر از حد انتظار من بود. کاله مجموعه‌ای روبه‌جلو و مدرن است که باوجود داشتن پرسنل زیاد، فقط 30 درصد کارها با دست انجام می‌شود و بیشتر کارها به‌صورت رباتیک و خودکار است. موضوعی که در مجموعه کاله برای من بیشتر جالب‌توجه بود برنامه‌ریزی دقیق و نظم فوق‌العاده‌ای بود که باعث می‌شد کمترین اتلاف زمانی را داشته باشند.
  4. دیدن کارخانه‌ای به آن بزرگی باعث شد دیدگاه من نسبت به صنعت به‌ویژه صنعت قفل و کلید و یراق تغییر کند و علاقه بیشتری به نوآوری پیدا کنم. تفکر حاکم بر کاله این است که «جهانی بیندیش و منطقه‌ای عمل کن». این نوع نگاه که در مجموعه کاله به‌خوبی نهادینه شده است باعث شده مجموعه‌ای در حد و اندازه‌های جهانی شکل بگیرد.

کاله مجموعه بزرگی در استاندارد جهانی است

طاها باقری ـ در و پنجره دریچه

  1. گروه تولیدی دریچه از سال 84 درزمینه تولید در و پنجره دوجداره در رشت فعالیت می‌کند.
  2. گروه تولیدی دریچه مدت 4 سال است به خاطر خدمات مناسب و دپوی قوی با مجموعه کاله همکاری می‌کند.
  3. البته ما به دلیل این‌که سال‌های زیادی است از محصولات کاله استفاده می‌کنیم از قبل چیزهایی درباره بزرگ و مدرن بودن کارخانه کاله شنیده بودیم ولی دیدن آن یک حال و هوای دیگری داشت. کاله مجموعه بزرگی در استاندارد جهانی است که سطح تکنولوژی بالایی دارد. همه بخش‌های کارخانه جدید کاله خوب بود ولی بخش آبکاری کاله ازجمله بخش‌هایی بود که برای من خیلی جالب بود.
  4. سفر به ترکیه و دیدن کارخانه بزرگ کاله برای من خیلی مفید بود و مطمئنا بر فعالیت من تاثیر زیادی خواهد داشت. آگاهی از روند تولید و شناخت از نزدیک برخی از مسائل باعث می‌شود تا از این به بعد، محصولات کاله را به شکل بهتری برای مشتریان توضیح دهم. دیدن محصولات آینده بازار که کاله در سال 2018 آنها را عرضه می‌کند نکات مثبت زیادی برای من داشت.

کاله ترکیبی از تکنولوژی، نظم، ماشین‌آلات مدرن و آزمایشگاه قوی است

ایوب نادری ـ پرشین پنجره

  1. مجموعه پرشین پنجره مدت 10 سال در زمینه تولید در و پنجره آلومینیوم و یو.پی.وی.سی در اصفهان فعالیت می‌کند.
  2. ما از زمان شروع فعالیتمان با محصولات کاله آشنا بودیم و در این 10 سال همواره از برند کاله استفاده می‌کردیم. کاله یک برند قدیمی است که نشان آن روی قفل‌های قدیمی هم وجود دارد و این مسئله باعث شد تا ما با اطمینان بیشتری از این برند استفاده کنیم. ضمن این‌که محصولات کاله دارای کیفیت خوب و قیمت بسیار مناسبی نسبت به دیگر محصولات بازار هستند. وجود اعتماد متقابل و خدمات مناسبی که مدیریت کاله در این سال‌ها به ما عرضه کرده باعث تداوم این همکاری شده است.
  3. متاسفانه مدتی بود در بازار ایران شایعاتی از سوی برخی رقبا منتشر می‌شد که ما در این سفر به چشم خودمان دیدیم که به‌هیچ‌وجه این‌طور نیست و همه محصولات کاله در کارخانه بزرگ و مدرن کاله در استانبول تولید و به بازار عرضه می‌شود. نقطه قوت کاله تکنولوژی پیشرفته، نظم و انضباط کاری، ماشین‌آلات مدرن و آزمایشگاه قوی است که باعث شده محصولات این کارخانه به کشوری مثل آلمان هم صادر شود.
  4. این سفر و آشنایی با روند تولید محصولات کاله، به بخش فروش ما اعتمادبه‌نفس بیشتری می‌دهد. با اطلاعات مفیدی که در طول این سفر به دست آوردیم از این به بعد می‌توانیم به مشتریانمان توضیحات بیشتری بدهیم و ابهاماتشان را بهتر برطرف کنیم. من در این سفر با تعدادی از همکارانم آشنا شدم که دیدگاه‌های نزدیکی با من دارند و به کیفیت بیشتر بها می‌دهند. پیدا کردن چندین شرکت با چنین دیدگاهی برای من یک دستاورد بسیار ارزنده است که می‌تواند در کارهای آینده‌ام به من کمک زیادی کند.

 

کاله سرمایه‌گذاری بزرگی برای تکمیل سبد کالایش انجام داده است

نادر پارسا ـ آلوم پلاست نادر

  1. شرکت آلوم پلاست نادر با سابقه 28 ساله در زمینه تولید در و پنجره دوجداره در لاهیجان فعالیت می‌کند.
  2. ما از 25 سال پیش در محصولات آهنی‌مان از قفل و کلید و یراق کاله استفاده می‌کردیم و تا به امروز نیز به خاطر کیفیت بالا، قیمت مناسب و خدمات پس از فروش مجموعه کاله همکاری‌مان را ادامه داده و همچنان از محصولات این شرکت استفاده می‌کنیم.
  3. در این سفر مشاهده کردیم که کاله سرمایه‌گذاری بزرگی انجام داده است و سعی دارد با استفاده از آخرین تکنولوژی و ماشین‌آلات مدرن سبد کالایی محصولاتش را کامل کند. البته ما از قبل ذهنیت خوبی از کاله داشتیم و به دلیل کیفیت بالای محصولاتش می‌دانستیم که مجموعه بزرگ و مدرنی است ولی در این سفر از نزدیک سطح بالای تکنولوژی و خط تولید پیشرفته کاله را دیدم و با بخش‌های مختلف آن آشنا شدیم. همچنین دروغ بودن برخی شایعات برای ما روشن شد، چون از نزدیک خطوط تولید تمامی محصولات و یراق‌آلات را دیدیم.
  4. این بازدید باعث شد دید ما نسبت به صنعت و تکنولوژی بسیار تغییر کند و انتظار بیشتری برای بالا بردن کیفیت محصولات داشته باشیم. با توجه به ظرفیت و توانمندی که در کارخانه کاله وجود دارد، کاله باید سبد کالایی‌اش را کامل‌تر کند و یراق‌آلات یو.پی.وی.سی و آلومینیوم را تکمیل کند. با توجه به کیفیت مطلوبی که محصولات کاله دارد قیمت رقابتی‌تری ارائه کند تا سهم بیشتری از بازار را کسب کند.

کاله از جمله برندهای باسابقه و خوش‌نام در یراق‌آلات است

امیر بیک محمدی ـ ایده‌آل کار پارسیان

  1. شرکت ایده‌آل کار پارسیان در زمینه تولید در و پنجره دو و چند جداره فعالیت می‌کند و نمایندگی پخش چند پروفیل و یراق‌آلات کاله را در اختیار دارد.
  2. شرکت ما مدت سه سال است با مجموعه کاله همکاری می‌کند. کاله از جمله برندهای باسابقه و خوش‌نام در یراق‌آلات است که به خاطر کیفیت بالای محصولات و خدمات و تعهدات خوبی که نسبت به مشتریانش دارد باعث شده همکاری ما همچنان تداوم داشته باشد.
  3. سفر ما به ترکیه و بازدید از کارخانه جدید کاله برای من بسیار جالب بود و سطح تکنولوژی که در آنجا دیدم بیشتر از حد انتظارم بود. کاله مجموعه قدیمی و استخوان‌داری است که با به‌کارگیری تکنولوژی روز و ماشین‌آلات جدید تلاش دارد محصولاتش را به‌روزتر کند. با دیدن خطوط تولید متنوع و ماشین‌آلات پیشرفته که تمامی محصولات و یراق‌آلات کاله را در بهترین سطح فنی تولید می‌کردند دروغ شایعه تولید چین بودن محصولات کاله برای ما مسجل شد. مجموعه‌ای که محصولاتش را به بیش از 100 کشور دنیا صادر می‌کند مسلما باید از سطح فنی بالایی برخوردار باشد که کاله از این منظر بی‌همتاست.
  4. مشاهده مجموعه کاله سطح دانش فنی ما را بسیار بالا برد و باعث اعتبار مضاعف این مجموعه شد. ما با شناخت و آگاهی که با دیدن خطوط تولید و دستگاه‌ها و ماشین‌آلات پیشرفته کاله به دست آوردیم راحت‌تر می‌توانیم مشتریانمان را توجیه کنیم. در همین مدت کوتاه پس از سفر با توجه به مذاکراتی که با برخی همکاران و کارگاه‌های شهرمان داشتیم توانستیم تعدادی را جذب و برای استفاده از محصولات کاله متقاعد کنیم ضمن این‌که خودمان هم تصمیم گرفتیم میزان خریدمان را تا دو برابر افزایش دهیم.

این سفر نگرشم را نسبت به مجموعه کاله تغییر داد

میلاد افشار منش ـ پنجره هلیل

  1. شرکت پنجره هلیل مدت 8 سال است در زمینه تولید در و پنجره و شیشه دوجداره در جیرفت کرمان فعالیت می‌کند.
  2. پنجره هلیل سابقه همکاری 4 ساله با مجموعه کاله دارد. واقعیت این است که ما یراق‌آلات زیادی را تجربه کردیم تا به این نتیجه رسیدیم که یراق کاله را برای همکاری انتخاب کنیم. کاله مدیریت قوی و خوبی داشته و نسبت به تعهدات خود با حسن نیت برخورد کرده و در برابر مسائل و مشکلات ما پاسخگو است. یراق‌آلات کاله علاوه بر این‌که کیفیت بسیار بالا و قیمت مناسبی دارد کار کردن با آن برای نیروی بخش تولید ما بسیار راحت‌تر است و از این یراق رضایت کامل دارند.
  3. کارخانه جدید کاله در سطح فنی و تکنولوژی بسیار بالایی فعالیت می‌کند و صفر تا صد تمام محصولاتشان را در داخل مجموعه انجام می‌دهند. پرسنل زیادی در این مجموعه با نظم مثال‌زدنی مشغول فعالیت هستند که برای ما بسیار جالب بود. به‌شخصه انتظار چنین محصولات بی‌نقصی را نداشتم چراکه حجم تولید محصول در کارخانه بسیار بالا بود ولی استفاده از مواد اولیه مرغوب و ماشین‌آلات مدرن و رباتیک باعث شده تولید بی‌نقص و بدون خطایی داشته باشند. در بخش آبکاری مجموعه کاله از سطح تکنولوژی بالا و ماشین‌آلات رباتیکی استفاده می‌شد که برای من خیلی جالب‌توجه بود همچنین بخش قفل و سیلندرها که با دقت و حساسیت زیادی اجزای بسیار کوچک قفل‌ها را تولید می‌کردند.
  4. این سفر و بازدید کارخانه عظیم کاله دید من را نسبت به این مجموعه بسیار تغییر داد. تا قبل از این سفر من محصولات کاله را برای خودم می‌فروختم ولی ازاین‌پس محصولات کاله را به خاطر کاله و مشتریان می‌فروشم! کاله مجموعه‌ای در اندازه و استاندارد جهانی است که احترام به مشتری را سرلوحه کارش قرار داده و با داشتن آزمایشگاهی مجهز محصولات بی‌عیب و نقصی به مشتریان عرضه می‌کند.

ارتباط ما با کاله یک رابطه صمیمی است

ناصر زارعی ـ درساوین

  1. مجموعه درساوین از سال 89 در زمینه تولید در و پنجره دوجداره در قم فعالیت می‌کند.
  2. مجموعه ما مدت 2 سال است با کاله آشنا شده و همکاری می‌کند. شروع همکاری ما با لولاهای رگلاژی کاله بود که با توجه به کیفیت خوب و قیمت مناسب محصولات کاله این همکاری همچنان ادامه دارد.
  3. مجموعه بزرگ کاله اولین مجموعه‌ای است که چنین سفری را برای مشتریان و همکارانش در ایران تدارک دیده و اجازه داده تا از تمامی بخش‌های تولید و روند ساخت محصولاتش بازدید کنند. بخش‌های تولید توپی و متغیرهای ایمنی سیلندر که باعث می‌شود هر قفل فقط با یک کلید باز شود برای من خیلی جالب بود. بخش آبکاری و استفاده از ماشین‌آلات خودکار و رباتیک از جمله بخش‌های خوب کارخانه بود. آزمایشگاه مجهز کاله و آزمون‌های خوبی که روی محصولات انجام می‌دادند بسیار عالی بود چراکه باعث می‌شود محصولی باکیفیت و بدون نقص به بازار عرضه شود.
  4. این سفر برای ما خیلی مفید بود و شناختی که از روند تولید محصولات پیداکرده‌ایم به ما کمک می‌کند تا در آینده بتوانیم برای مشتریانمان درباره یراق‌آلات بهتر توضیح دهیم. دیدن خطوط تولید محصولات و بخش‌های مختلف کارخانه خیالمان را از بابت برخی شایعه‌ها راحت کرد و ازاین‌پس با استناد به مشاهدات خودمان می‌توانیم جواب این موارد را بدهیم. از این به بعد ارتباط ما با کاله بسیار صمیمی‌تر و به قول خودمان دلی شده است و این سفر در تحکیم این روابط نقش موثری داشت.

جای خالی مجموعه‌ای مانند کاله در کشور احساس می‌شود

مجید حق‌پرست ـ ایرمان صنعت

  1. شرکت ایرمان صنعت از سال 86 در زمینه تولید در و پنجره و شیشه دوجداره گرید A+ در قائم‌شهر فعالیت می‌کند.
  2. شرکت ما مدت 6 سال است با مجموعه کاله همکاری دارد. محصولات کاله به دلیل کیفیت بالایی که دارند در مقابل زنگ‌زدگی که در مناطق شمالی کشور مشکل‌ساز هستند خوب جواب می‌دهند؛ به همین دلیل همکاری ما با کاله تاکنون ادامه داشته است.
  3. کارخانه جدید کاله در استانبول با برخورداری از تکنولوژی روز دنیا در سطح بالایی از کیفیت فعالیت می‌کند. با دیدن این کارخانه به این فکر کردم که جای خالی چنین مجموعه‌ای در ایران به‌شدت احساس می‌شود. بخش آبکاری کارخانه کاله که با استفاده از ماشین‌آلات تمام‌اتوماتیک و به‌صورت رباتیک انجام می‌شد از جمله بخش‌های دیدنی این مجموعه بود.
  4. سفر به ترکیه و بازدید مجموعه کاله تجربه فنی بسیار گران‌قدری برای همه ما بود. مشاهده روند تولید و آگاهی از جزئیات کار به ما کمک می‌کند تا جواب سوالات مشتریان را راحت‌تر بدهیم. از مجموعه کاله در ایران و ترکیه که چنین فرصتی را برای ما به وجود آوردند تشکر می‌کنم.

استاندارد سخت‌گیرانه کاله عامل موفقیت آن است

رضا عباسی ـ گروه تولیدی عباسی

  1. گروه تولیدی عباسی با سابقه‌ای 10 ساله در زمینه تولید در و پنجره دوجداره در کشور فعالیت می‌کند.
  2. مجموعه ما مدت سه سال است با کاله همکاری می‌کند. کیفیت بالای محصولات، گارانتی مناسب و ارسال به‌موقع سفارشات ازجمله دلایل ما برای ادامه همکاری با مجموعه کاله است.
  3. کارخانه تازه تاسیس کاله در استانبول ترکیه بسیار بزرگ و پیشرفته و بالاتر از حد انتظار ما بود. استفاده از مواد اولیه درجه‌یک و استاندارد سختگیرانه‌ای که به چشم خودمان دیدیم باعث شده تا چنین محصول باکیفیتی روانه بازار کنند. بخش آبکاری کاله و کنترل کیفی و استاندارد بالای این بخش برای ما بسیار جالب بود.
  4. چون از قبل هیچ آشنایی با روند تولید یراق‌آلات نداشتم این سفر برای من بسیار مفید و خاطره‌انگیز بود. آشنایی با بخش‌های مختلف کار تولید و رعایت استاندارد جهانی در یک کارخانه بزرگ در سطح و اندازه جهانی باعث شد دید تازه‌ای به این مقوله پیدا کنم. از مهمان‌نوازی مدیران کاله در ایران و ترکیه و گروه آرسام بسیار تشکر می‌کنم.

کاله از سطح تکنولوژی تولید قابل قبولی برخوردار است

امیر آزادی ـ طرح و ساخت ایستا

  1. شرکت طرح و ساخت ایستا با 10 سال سابقه در زمینه تولید در و پنجره یو.پی.وی.سی و آلومینیوم با برند ایستاوین فعالیت می‌کند.
  2. مدت 3 سال با مجموعه کاله همکاری داشته‌ایم. به دلیل پشتیبانی خوبی که کاله از مشتریانش دارد همچنان این همکاری ادامه داشته است.
  3. من از کارخانه‌های زیادی در ترکیه، آلمان و جاهای دیگر بازدید داشته‌ام که در میان آنها کاله از سطح تکنولوژی تولید بسیار خوب و قابل قبولی برخوردار بود. بخش آزمایشگاه مجموعه کاله به دلیل ارتباطی که با کار خودم داشت از بهترین قسمت‌های کارخانه بود.
  4. این سفر به بهتر شدن رابطه کاری ما در آینده کمک خواهد کرد. ما در این سفر با همکاران زیادی از نزدیک آشنا شدیم که در همکاری‌های آینده ما تاثیرگذار خواهد بود. سمیناری که مجموعه کاله در طی این سفر برای ما تدارک دیده بود برای ما خیلی مفید بود و اطلاعات خوبی از کاله و محصولات آن به دست آوردیم.

کاله مجموعه‌ای بزرگ و گسترده با محصولاتی متنوع و باکیفیت

حسین پوربهی ـ الوند پروفیل ساحل

  1. شرکت الوند پروفیل ساحل با سابقه‌ای 10 ساله در زمینه تولید در و پنجره یو.پی.وی.سی در بوشهر فعالیت می‌کند.
  2. مجموعه ما مدت 5 سال است با کاله همکاری دارد. ما در سال‌های اولیه فعالیتمان از یراق دیگری استفاده می‌کردیم ولی به دلیل عدم کشش بازار دنبال جایگزین کردن برند دیگری بودیم که با مذاکراتی که با آقای خرم داشتیم با توجه به مساعدت و همراهی خوبی که با ما داشتند تصمیم گرفتیم یراق کاله را جایگزین کنیم. از 5 سال پیش تاکنون نیز به دلیل کامل بودن سبد محصولات و قیمت مناسب یراق‌آلات کاله از این برند استفاده می‌کنیم.
  3. واقعیت این است که آن چیزی که ما در مجموعه کاله در ترکیه دیدیم فراتر از حد تصوراتمان بود. کارخانه کاله در فضای بسیار بزرگی واقع شده است و با گستردگی فعالیتی که دارد محصولات متنوع و باکیفیتی به بازار عرضه می‌کند. چون در منطقه بوشهر به دلیل رطوبت بالا، نحوه آبکاری در جلوگیری از زنگ‌زدگی یراق‌آلات و حفظ کیفیت و کارایی آن نقش زیادی دارد بخش آبکاری مجموعه کاله برای من بسیار جالب‌توجه بود. بخش آزمایشگاه و آزمون‌های واقعی برخی قطعات مانند لولاها و قفل‌ها که با تعداد دفعات بالا باز و بسته می‌شدند، نیز نشان از دقت، حساسیت و استاندارد بالای محصولات کاله داشت.
  4. مهم‌ترین دستاورد این سفر برای من اطمینان بیشتری است که به کاله و محصولات آن پیداکرده‌ام و ازاین‌پس با اطمینان بیشتر هم این محصولات را به مشتریانم عرضه می‌کنم.

امین مویدفر ـ طرح و ساخت ایستا

  1. شرکت طرح و ساخت ایستا با سابقه 10 ساله، تولیدکننده در و پنجره دوجداره آلومینیوم و یو.پی.وی.سی با برند ایستاوین است.
  2. شرکت ایستا از سال 92 با مجموعه کاله در ایران همکاری می‌کند. مجموعه کاله یک پکیج کامل است و برای ما به‌عنوان همکار و مشتری همه آن چیزی که از یک تامین کننده کالا انتظار داریم را دارد. مدیران نوید تجارت آرسام شخصیت‌هایی متین و فرهیخته که با تمام توان پشت ما و محصولاتشان هستند و در یک سیستم تامین کالای حرفه‌ای از ثبت سفارش تا تحویل محصول و خدمات پس از فروش به بهترین نحو خدماتشان را به مشتریان ارائه می‌کنند.
  3. در صحبت‌هایی که از قبل با مدیران نوید تجارت آرسام درباره کارخانه کاله داشتیم تا حدودی شرایط و فضای آنجا را برایمان توضیح داده بودند ولی چیزی که در آنجا دیدیم ازنظر وسعت فضای کارخانه، حجم تولید، تنوع محصول، ماشین‌آلات و تکنولوژی تولید، تعداد پرسنل و ... واقعا فراتر از حد تصور ما بود. تمامی بخش‌های کارخانه کاله به‌صورت حرفه‌ای فعالیت می‌کردند ولی بخش آزمایشگاه و آزمون‌های دقیقی که با تعداد دفعات زیاد برخی محصولات را تست می‌کردند برای من بسیار جالب بود.
  4. آشنایی با تعدادی از همکارانمان که برخی را تاکنون از نزدیک ندیده بودیم، از جمله دستاوردهای خوب این سفر بود. بازدید مجموعه‌ای با آن عظمت و سطح تکنولوژی بالا کمک زیادی به آینده کاری و فعالیت‌های آتی ما کرد. آشنایی و تبادل‌نظر با دوستان و همکارانی که به قول آقای خرم خانواده کاله را در کنار هم تشکیل می‌دهیم سرشار از تجربه و از اتفاقات خوب و لذت‌بخش سفر ترکیه برای من بود.

نشریه پنجره ایرانیان-سال یازدهم-شماره 124-بهمن96


نظرات

Mohebolamostafavi

برای کار درخواست دارم ایا احتیاج به کارگر ساده نیاز دارین

ثبت نظر

ارسال