وین‌تک در جشنواره تولید ملی «هم» برگزیده شد

پنجره ایرانیان| بیست و یکمین جشنواره تولید ملی افتخار ملی روز دوشنبه 30 بهمن‌ماه 1402 جاری برگزار و طی آن از گروه صنعتی آدوپن پلاستیک پرشین تقدیر شد.
  • یکشنبه 16 اردیبهشت 1403 ساعت 23:37

به گزارش روابط عمومی گروه صنعتی آدوپن  پلاستیک پرشین (وین‌تک) بیست و یکمین جشنواره تولید ملی افتخار ملی در حالی در آخرین روز بهمن‌ماه در سالن همایش‌های اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران و با حضور مقامات، تولیدکنندگان، پیشکسوتان و رسانه‌های اقتصادی کشور برگزار شد که در این مراسم گروه صنعتی آدوپن پلاستیک پرشین (وین‌تک) در بخش تجلیل از تولیدکنندگان، به عنوان برگزیده، انتخاب شد و با تقدیم لوح تقدیر و تندیس جشنواره از نماینده این مجموعه در جشن بیست و یکم، تجلیل به عمل آمد.

در ادامه این گزارش آمده است: در بیست و یکمین جشنواره تولیدملی_افتخارملی که با حضور مسئولان دولتی و نمایندگان بخش‌های صنعتی و تولید برگزار شد، نمایندگان سازمان‌های دولتی و بخش‌های مختلف خصوصی به ایراد سخن پرداختند و درباره مشکلات جاری و رهیافت‌های مورد نیاز صنعت ایران، نظرات خود را با حاضران در همایش به اشتراک گذاشتند.

در بخشی از این همایش، فرشاد مقیمی معاون وزیر صمت و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران به دستاورد‌های این سازمان در سال جاری پرداخت و گفت: از ابتدای سال 1402 تاکنون از طریق احیای واحد‌های تولیدی راکد، افتتاح طرح‌های صنعتی جدید و افزایش ظرفیت واحد‌های صنعتی در شهرک‌ها و نواحی صنعتی 64 هزار و 134 شغل جدید به وجود آمده است.

مقیمی در بیست و یکمین جشنواره تولید ملی افتخار ملی از فعالان بخش خصوصی خواست که به‌صورت مشارکتی و تجمیعی در حوزه تامین انرژی با استفاده از انرژی‌های تجدیدپذیر و خورشیدی فعالیت کنند و از این طریق به رفع تعهدات ماده 16 خود نیز با ظرفیت‌های قانونی ایجادشده، مبادرت ورزند. او با اشاره به ظرفیت‌های کمیته پایش، از تشکل‌ها و انجمن‌های بخش خصوصی خواست با مشارکت فعالانه در این کمیته مسائل صنعتگران را مورد پیگیری قرار دهند.

در این همایش مهدی اسلام‌پناه رئیس سازمان ملی استاندارد، علی بهادری جهرمی سخنگوی دولت، علی آقا محمدی معاون امور بین‌المللی دفتر رهبری و بیژن پناهی زاده معاون معدنی خانه صنعت معدن و تجارت ایران نیز حضور داشتند، نظرات خود را درباره موضوعات مهم اقتصادی و صنعتی بیان کردند. «لزوم تنوع‌بخشی مالیاتی برای سال آینده، مشارکت نظرات بخش خصوصی در تدوین توسعه اقتصادی کشور، تامین نقدینگی موردنیاز بخش تولید، تواناسازی بانک‌ها در پاسخگویی به نیاز واحد‌هایی تولید، فراهم‌سازی برنامه‌های بلندمدت برای پیشبرد برنامه‌های کوتاه‌مدت واحد‌های تولیدی، تسهیل مسائل پیرامون صادرات تولیدات صنعتی و معدنی و غیره... » به‌عنوان اصلی‌ترین مطالبات بخش خصوصی و نیاز‌های تولیدکنندگان این حوزه، پرداختند.

علی آقا محمدی رئیس گروه اقتصادی دفتر رهبری به عنوان یکی از سخنرانان به برنامه هفتم توسعه اشاره کرد و گفت: در آستانه آغاز برنامه هفتم توسعه قرار داریم و اگر قرار است بحث اصلی برنامه هفتم که رشد 8 درصدی است، محقق شود بی شک باید ظرفیت‌های توسعه خود را افزایش داده و همچنین نسل جدید صنایع را دنبال کنیم.

او ادامه داد: برای توسعه و پیشرفت اقتصادی باید ابتدا نگاه خود را تغییر داده و نظام اعتبار و ارزش باید از املاک و اموال به افراد و اشخاص تغییر یابد و ملاک ارزش و دارایی به توانایی و تخصص فرد تبدیل شود.

عزت اله اکبری تالار پشتی، رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی نیز با اشاره به نقش مهم بخش خصوصی و اهمیت تولیدکنندگان داخلی، گفت: رشد 8.5 درصدی بخش صنعت، 13 درصدی بخش معدن و 23 درصدی بخش تجارت محقق نمی‌شود مگر با حضور حداکثری بخش خصوصی بتوانیم به این مهم دست یابیم.

سید مهدی نیازی، معاون سازمان برنامه و بودجه به رشد اقتصادی بخش خصوصی در سال جاری اشاره کرد و گفت: بخش خصوصی در 6 ماه نخست سال جاری 4 درصد رشد اقتصادی را تجربه کرده است.

نیازی با اشاره به حجم صادرات غیر نفتی کشور در سال گذشته گفت: سال 1401 میزان صادرات غیر نفتی کشور 50 میلیارد دلار بود و رکورد صادرات غیر نفتی کشور در سال گذشته شکسته شد، که این خود از رشد بخش تولیدی و بخش خصوصی کشور خبر می‌دهد.

دولت با بخش خصوصی آشتی کند

«مرتضی سهل‌آبادی» رئیس هیات مدیره خانه صمت ایران نخستین سخنران این همایش بود که سخنان خود را با انتقاد از وضع موجود آغاز کرد. او به تلاش دلالان برای بی‌کیفیت جلوه دادن تولیدات کشور اشاره کرد و اذعان داشت بااین‌وجود ما توانستیم به دنیا ثابت کنیم تولیدات ما می‌تواند با دیگر کشور‌ها رقابت داشته باشد. به‌این‌ترتیب امروز در خیلی موارد از اروپایی‌ها پیش هستیم و ازنظر کمی حتی از کشور چین جلوتر هستیم. سهل‌آبادی همچنین به آنچه خانه صمت ایران برای دفاع از حقوق تولیدکنندگان انجام داده پرداخت و نسبت به عملکرد بانک‌ها در مواجه با تولیدکنندگان انتقاد کرد. چراکه او معتقد است در حالی تعدادی از تولیدکنندگان کشور در زندان‌ها به سر می‌برند که بانک‌ها اصولا باید تسهیلات به این تولیدکنندگان ارائه بدهند نه اینکه برای گرفتن مطالبات خود تولیدکنندگان را با چنین مشکلاتی مواجه کنند.

رئیس هیات مدیره خانه صمت ایران در ادامه به انتقاد به عملکرد بخش دولتی پرداخت و اعلام کرد: اگر خرج دولت زیاد است گناه ما تولیدکنندگان چیست؟ آیا یک دولت چند میلیونی را ما چند هزار کارخانه باید اداره کنیم؟ آیا در شرایط این‌چنینی با این مالیات‌ها می‌توان با دنیا رقابت کرد؟ قطعا خیر مگر اینکه دولت با بخش خصوصی و تولیدکنندگان آشتی کند.

در ادامه بابک نگاهداری رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی به متنوع بودن شاخه‌های تولید کشور به‌عنوان یک مزیت اقتصادی پرداخت و گفت: اقتصاد ایران نسبتا بزرگ و متنوع است و این امر باعث شده تاب‌آوری فعلی در شرایط جنگ اقتصادی داشته باشیم. ضمن اینکه با توجه به ظرفیت‌های خوبی که در تولید داریم به نظر می‌رسد پتانسیل خوبی برای رشد تولید داشته باشیم او همچنین تاکید کرد: ایران در مدت 5 سال (2015 تا 2020) 14 محصول صادراتی جدید تولید و صادر کرده است که این امر وضعیت شاخص پیچیدگی اقتصاد ایران را نسبت به یک دهه قبل 11 درصد رشد داده و تاب‌آوری اقتصادی را بالابرده است.

وین‌تک در میان برگزیدگان

در پایان این همایش از واحد‌های تولیدی برتر که شامل 63 واحد بود، با اهدای لوح تقدیر و تندیس تجلیل به عمل آمد. برگزیدگان غالبا واحد‌های تولیدی فعال در حوزه‌های مختلفی همچون «لوازم‌خانگی، صنایع غذایی، اسباب‌بازی و لوازم سرگرمی، معادن، زیورآلات، خدمات فنی و مهندسی، صنایع الکترونیک، تجهیزات و مصالح ساختمانی، وسایل نقلیه موتوری، تجهیزات حمل‌ونقل، بازیافت، محصولات دارویی و بهداشتی، ساخت ماشین‌آلات و تجهیزات، محصولات کانی غیرفلزی، ساخت فلزات اساسی، فرآورده‌های حاصل از نفت و پتروشیمی، ساخت مواد و محصولات شیمیایی، محصولات لاستیکی و پلاستیکی، منسوجات، محصولات چوبی به‌جز مبل، ابزار پزشکی، ماشین‌آلات دفتری و حسابداری، ماشین‌آلات و دستگاه‌های برقی، شهرک‌های صنعتی و غیره... » بودند.

شرکت آدوپن پلاستیک پرشین به عنوان نماینده صنعت در وپنجره، در میان 63 واحد تولیدی قرار داشت که از آن‌ها تقدیر به عمل آمد.

 

برای دریافت پی‌دی‌اف این مطلب اینجا را کلیک کنید


ثبت نظر

ارسال