در بیست و چهارمین جشنواره تجلیل از پژوهشگران و فناوران استان آذربایجان شرقی:

وین‌تک ، لوح تقدیر پژوهش و کارآفرینی دریافت کرد

در جشنواره تجلیل از پژوهشگران و فناوران برگزیده استان آذربایجان شرقی، وین‌تک به‌عنوان برگزیده در بخش‌های کارآفرینی و پژوهش، لوح تقدیر دریافت کرد.
  • شنبه 19 اسفند 1402 ساعت 22:16

به گزارش پنجره‌ایرانیان بیست و چهارمین جشنواره تجلیل از پژوهشگران و فناوران برگزیده استان آذربایجان شرقی که به مناسبت هفته پژوهش برگزار شد، با تجلیل از برگزیدگان بخش‌های مختلف به کار خود پایان داد.

در این گزارش آمده است: گروه صنعتی آدوپن (وین‌تک) به‌عنوان یکی از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان پروفیل‌های یو‌پی‌وی‌سی، در کشور در دو بخش و از سوی اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی و نیز اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان آذربایجان شرقی، برگزیده و به بیست و چهارمین جشنواره تجلیل از پژوهشگران و فناوران استان، معرفی شد.   

روابط عمومی دانشگاه تبریز نیز گزارش داد: بیست و چهارمین جشنواره تجلیل از پژوهشگران و فناوران برگزیده استان آذربایجان شرقی با حضور معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری آذربایجان شرقی، رؤسای دانشگاه‌های استان و منتخبین جشنواره به میزبانی دانشگاه تبریز برگزار شد.

دکتر صفر نصراله زاده، رئیس دانشگاه تبریز در آیین بزرگداشت هفته پژوهش و قدردانی از روسای دانشگاه‌ها و پژوهشگران و فناوران برگزیده گفت: امروز درباره مسائل پژوهش در گفتار و نوشتار مطالب زیادی درباره اینکه پژوهش‌ها باید نیاز محور، هدفمند، مسئله‌‌محور و بر اساس نیازهای جامعه و صنعت باشند، بیان می‌شود که این‌ها اتفاق مبارکی است، ولی آنچه عمل می‌کنیم، ناچیز است.

او افزود: پیشرفت و رشد علمی کشورمان در حال حاضر به خاطر نیروی انسانی متخصص و ماهر همان پژوهشگران، فناوران، دانشمندان، اساتید و دانشجویان بوده است و باید به داشتن چنین نیروی انسانی متخصصی افتخار کنیم.

دکتر جبار علی ذاکری، معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری آذربایجان شرقی نیز در این مراسم گفت: پژوهشگران و فناوران دانشگاه‌های کشورمان باوجود برخی موانع و تنگناهای که در حوزه تحقیق و پژوهش دارند، ولی بازهم در تولید علم و فناوری در جایگاه بهتری قرار دارند.

او در ادامه با تاکید بر اینکه امروزه دانشگاه‌ها با توجه به نیاز جامعه و صنعت در حال تغییر و تحول هستند و به سمت دانشگاه‌های نسل سوم و چهارم پیش می‌روند، یادآور شد: در کشورمان برخی دانشگاه‌ها نیز به سمت دانشگاه‌های نسل سوم و چهارم و به‌عنوان دانشگاه‌های پیشرو و جامعه‌محور می‌روند تا بتواند مشکلات امروز جامعه و صنعت را برطرف کنند و حرکت به سمت مسئله محوری ازجمله ماموریت این نوع دانشگاه‌ها است.

بر پایه همین گزارش؛ در این آئین از 15 پژوهشگر برگزیده دانشگاه‌ها و مراکز پژوهشی استان آذربایجان شرقی ، یک نفر دانش‌آموز پژوهنده برگزیده ، سه پژوهشگر برگزیدگان دستگاه‌های و سازمان‌های اجرایی، سه نفر برگزیدگان فناوران (شرکت دانش‌بنیان و واحد فناوری مستقر در مراکز رشد) و 12 نفر برگزیده دبیرخانه‌های فرعی استان(دو نفر برگزیدگان دبیرخانه کارآفرینی (اداره کل تعاون،کار و رفاه اجتماعی استان)، دو نفر برگزیدگان دبیرخانه جهاد کشاورزی (اداره کل جهاد کشاورزی استان)، دو نفر برگزیدگان دبیرخانه تولیدگران صنعتی (اداره کل صمت استان)، یک نفر برگزیده منتخبین دبیرخانه دانشجویی (معاونت دانشجویی دانشگاه معین استان)، سه نفر برگزیده دبیرخانه مدیران فعال پژوهش و فناوری  استان و سه نفر برگزیدگان دبیرخانه خیرین در حوزه  پژوهش و فناوری استان) تجلیل به عمل آمد که وین‌تک در دو بخش پژوهشگر برتر فناوری تولید‌گران صنعتی ( منتخب اداره کل صمت استان) و بخش کارآفرینی ( منتخب اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان)  حائز رتبه شد.

در متن تقدیرنامه محمدجعفر عظمایی مدیرکل سازمان صنعت، معدن و تجارت استان آذربایجان شرقی خطاب به مدیرعامل وین‌تک آمده است: «پژوهش فرآیند تولید علم است و تولید، فناوری و به‌کارگیری یافته‌های پژوهشی است. تأثیرگذاری پژوهش و فناوری در دنیا امروز و در آینده آن بسیار روشن و بدیهی است.

از اینکه با روند فعالانه و هوشمندانه، با نواندیشی و نوآوری در اندیشه، به دانش پژوهش و تولید علم و فهم عمیق و وثیق،  ارزش فوق‌العاده داده و به پژوهش و ترویج روحیه علمی با ایجاد محیطی شفاف، پویا و معنوی برای فعالیتی هماهنگ و یکدست جهت تحقیق و مطالعه همه‌جانبه و استفاده از خرد جمعی کارشناسان و صاحب‌نظران حوزه مختلف نقش موثری ایفا نمودید، سپاسگزاری نموده و به مناسبت انتخاب آن واحد به‌عنوان پژوهشگر برتر فناوری در هفته پژوهش، این لوح تقدیر تقدیم آن واحد محترم می‌گردد.

امید است با تدبر و تعمق همراه باقابلیت‌های بالقوه و توانمندی‌های منابع انسانی افق روشنی در تحقق چشم‌انداز آینده ایران پدیدار نمایید.»

 در بخشی از این مراسم که از پژوهش‌گران و واحد‌های مختلف، تجلیل به عمل آمد، محمد کارا عضو هیات مدیره گروه صنعتی آدوپن (وین‌تک)، به نمایندگی از این مجموعه، لوح تقدیر اهدایی از سوی مدیرکل سازمان صنعت، معدن و تجارت و استانداری آذربایجان شرقی را دریافت کرد.

گفتنی است مدیر آزمایشگاه وین‌تک نیز در این مراسم حضور داشت.

 

برای دریافت این مطلب اینجا را کلیک کنید


ثبت نظر

ارسال