در همایش تجلیل و تکریم مدیران کارآفرین و اشتغالزای کشور صورت گرفت؛

تقدیر از وین‌تک، مجموعه همیشه یک

پنجره ایرانیان; در هشتمین همایش ملی تجلیل و تکریم مدیران کارآفرین و اشتغال‌زای کشور از وین‌تک تقدیر به عمل آمد.
  • یکشنبه 17 دی 1396 ساعت 6:45

هشتمین جشنواره تجلیل و تکریم کارآفرینان و مدیران اشتغالزای کشور با حضور دکتر عباس عراقچی، معاون وزیر امور خارجه، دکتر بهروز کمالوندی، سخنگو و معاون امور بین‌الملل، حقوقی و مجلس سازمان انرژی اتمی کشور، عیسی منصوری، معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، کارآفرینان برتر و جمعی از تولیدکنندگان و صنعتگران کشور روز پنجشنبه 2 آذرماه 96 در مرکز بین‌المللی همایش‌های صداوسیما برگزار شد.

برای مشاهده فایل پی دی اف کلیک کنید

به گزارش خبرنگار پنجره‌ایرانیان، در این جشنواره که از طرف وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و به‌صورت سالانه برگزار می‌شود، واحد‌های کارآفرین و اشتغال‌زای کشور توسط هیات علمی دبیرخانه‌ جشنواره و تعدادی از استادان رشته‌ کارآفرینی دانشگاه‌های کشور، بر اساس آمار و اطلاعات مربوط به اشتغال‌زایی مستقیم واحد‌های تولیدی، صنعتی و خدماتی کشور مورد ارزیابی قرار گرفتند و از برترین مجموعه‌ها با اهدای لوح تقدیر و تندیس ویژه تجلیل شد.

وین‌تک به‌عنوان یکی از بزرگ‌ترین واحدهای تولید مقاطع پروفیل یو.پی.وی.سی در و پنجره دوجداره کشور، تنها نماینده این صنف در این همایش بود که لوح تقدیر و تندیس همایش مدیران برتر کارآفرین و اشتغال‌زای کشور را توسط مهندس زرگر از دستان دکتر عراقچی دریافت کرد. در این مراسم همچنین از 30 سازمان و شرکت فعال در حوزه کارآفرینی و اشتغال‌زایی کشور تقدیر شد که از این تعداد، بانک‌های رفاه، صادرات و تجارت نیز از شبکه بانکی کشور موفق به دریافت این عنوان شدند.

در بخش ابتدایی برنامه میزگردی با حضور چند تن از کارشناسان و استادان فعال در صنعت کشور برگزار شد. در این پنل کارشناسی، آقایان دکتر کرد رستمی، دکتر فهیمی، مهندس صفایی، مهندس حمزه‌ئی و دکتر گودرزی به ایراد سخن پرداختند.

در ادامه برنامه سید عباس عراقچی، معاون امور حقوقی و بین‌الملل وزارت امور خارجه کشورمان که به‌عنوان یکی از سخنرانان اصلی در هشتمین جشنواره تجلیل و تکریم از کارآفرینان و مدیران اشتغالزای کشور پشت تریبون قرار گرفت، با ابراز تاسف از وقوع زلزله در کرمانشاه و درگذشت تعدادی از هم‌وطنانمان در این سانحه، به پیروزی محور مقاومت و نابودی داعش اشاره کرد و در ادامه، پیروزی‌های فرزندان این سرزمین در مقابل خبیث‌ترین گروه‌های تکفیری در بخش مهمی از منطقه خاورمیانه را تبریک گفت.

او در ادامه به توانمندی‌های دفاعی کشورمان اشاره کرد و با بیان اینکه توانمندی‌های دفاعی، ثبات و امنیت داخلی در ایران هیچ‌گاه به این اندازه قوی نبوده است، تاکید کرد: این مسائل در منطقه پرآشوبی که در آن قرار داریم، قابل اهمیت و مورد تحسین جامعه بین‌الملل است. آمریکا هیچ‌گاه به این اندازه در مقابل ایران در انزوا قرار نگرفته بود.

عراقچی با تاکید بر اینکه دیپلماسی راه کم‌خطرتر و کم‌هزینه‌تر برای رسیدن به اهداف یک کشور است، بیان کرد: معمولا تا وقتی این راه وجود دارد، جوامع به راه‌های دیگر تمایلی ندارند. البته به‌ غیراز مواردی ازجمله موضوع تروریسم و داعش که اساسا دیپلماسی در آن موضوعیت ندارد. آنچه به دیپلمات در پشت میز مذاکره توان و قدرت مذاکره می‌دهد (غیر از مهارت‌های فردی) توانمندی ملی است که دیپلمات با اتکا به آن مذاکره می‌کند. یک‌زمان آن توانمندی سیاسی است و یک موقع هم دفاعی، رسانه‌ای، علمی یا اقتصادی.

وی افزود: اگر شرکتی هرچقدر توانمند نتواند تولیدات خود را در بازار به فروش رساند و آن را تبدیل به ثروت کند هرچقدر هم تولید داشته باشد موفق نیست، بنابراین نیاز به یک بازاریاب برای تبدیل قدرت به ثروت دارد که دیپلمات این کار را انجام می‌دهد.

وی با اشاره به لغو تحریم‌های نفتی، هوایی و کشتیرانی در مورد فروش نفت ایران تصریح کرد: در حال حاضر فروش نفت ایران به سطح قبل از تحریم‌ها بازگشته است و پول نفت از مسیر بانکی در اختیارمان قرار می‌گیرد.

وی با تقدیر از کارآفرینان کشور عنوان کرد: اتکا مذاکره‌کنندگان به وجود افرادی همچون کارآفرینان و تلاش‌گران در راستای توسعه اقتصادی کشور است، موضوعی که باعث می‌شود تا با قدرت از مواضعمان در عرصه‌های بین‌المللی دفاع کنیم.

این دیپلمات عالی‌رتبه در مورد آخرین اقدامات این وزارتخانه درباره رفع مشکلات فعالان اقتصادی در سطح بین‌المللی نیز یادآور شد: اخیرا معاونت اقتصادی به ساختار این وزارتخانه اضافه شده است.

عراقچی با یادآوری اینکه پیش‌تر سه معاونت منطقه‌ای وزارت امور خارجه شامل معاونت اروپا و آمریکا، معاونت عربی - آفریقایی و معاونت آسیا و اقیانوسیه بود که این‌ها تبدیل به معاونت سیاسی شده است، بیان کرد: یک معاونت اقتصادی هم در وزارت امور خارجه خواهیم داشت که ماموریت آن کمک به اقتصاد کشور، تسهیلات تبادلات اقتصادی کشور و ارائه خدمات به فعالان اقتصادی در عرصه بازرگانی، سرمایه‌گذاری و تولید خواهد بود.

عراقچی به ماموریت‌های کلان این معاونت اشاره کرد و گفت: ماموریت این معاونت تسهیل صادرات غیرنفتی، تسهیل در انتقال دانش فنی به کشور و تسهیل برای ارائه خدمات فنی - مهندسی و اشتغال در خارج از کشور است.

عیسی منصوری، معاون وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی که از دیگر سخنرانان این همایش بودند نیز با اشاره به فراهم شدن زمینه حضور کارآفرینان ایرانی در بازارهای جهانی به تنگناهای اقتصادی در کشور اشاره کرد و افزود: در این فضای سخت، کارآفرینانی بودند که خودشان را حفظ کردند و الگوی خوبی از بازارهای منطقه‌ای ارائه دادند.

بخش پایانی هشتمین همایش تجلیل و تکریم مدیران کارآفرین و اشتغالزای کشور به اهدای لوح تقدیر و تندیس همایش به شرکت‌ها و مجموعه‌های برتر اختصاص داشت. در ابتدای این بخش با اهدای لوح تقدیر و حمایل ویژه به پدر شهید فریدون علی تبار از جان‌فشانی شهدای آتش‌نشان حادثه پلاسکو تجلیل به عمل آمد و از خانواده این عزیزان تقدیر شد. در ادامه شرکت‌ها، سازمان‌ها و مجموعه‌های برگزیده، لوح تقدیر و تندیس ویژه همایش را از دستان دکتر عباس عراقچی، دکتر بهروز کمالوندی، عیسی منصوری و پدر شهید علی تبار دریافت کردند. مهندس زرگر نیز به نمایندگی از طرف مدیریت مجموعه وین‌تک روی سن رفت و لوح تقدیر و تندیس ویژه همایش مدیران برتر کارآفرین و اشتغال‍زای کشور را از دستان دکتر عراقچی دریافت کرد.

نشریه پنجره ایرانیان-سال یازدهم-شماره 123-دی96


ثبت نظر

ارسال