همـایش خـانواده عـایـق کـویر یـزد برگزار شد

به‌گزارش پنجره ‌ایرانیان،همایش خانواده عایق‌کویر یزدبا حضورسیدرضا دستمالچی،مدیریت این مجموعه و نیزمدیران شرکت‌های ویستابست و سیندژ، نمایندگی‌ها و جمعی از فعالان صنعت در و پنجره، 15 مهرماه در باشگاه بانک صنعت و معدن واقع در آجودانیه برگزار شد.
  • دوشنبه 17 آبان 1395 ساعت 11:48

در این گردهمایی که به‌منظور تبادل‌نظر و آشنایی مجموعه‌های همکار برگزار شده بود، پس از عرض خیر مقدم به مهمانان توسط مهندس اخوان دستمالچی مدیر عامل گروه عایق کویر و مهندس افلاطونیان مدیر فروش این گروه تولیدی، مهندس محمود صداقت (مدیرعامل ویستابست)، دکتر خطیبی (رئیس هیات مدیره زرین بنا پارسیان ـ سیندژ)، مهندس مجتبی بیات (مدیر فنی، آموزش و کنترل کیفیت ویستابست) و مهندس امیر قاسمی (مدیر فروش شرکت زرین بنا پارسیان تولیدکننده پروفیل با برند سیندژ) به سخنرانی پرداختند.

برای مشاهده فایل پی دی اف کلیک کنید.

عدم رعایت الزامات فنی برابر است با حذف از گردونه همکاری

مهندس محمود صداقت، مدیرعامل ویستابست، در ابتدای این همایش با اشاره به نحوه محاسبه کیفیت در و پنجره، گفت: در صنعت پنجره‏‌سازی اگر پنجره‌ای خوب یا بد باشد آن را به‌ حساب برند سازنده پروفیل می‌گذارند، درحالی‌که کیفیت پروفیل فقط یکی از عوامل کیفیت پنجره است و عوامل دیگر نیز به نسبت‌های مختلف در کیفیت محصول نهایی دخیل هستند. در واقع نباید نقش مونتاژکار و سازنده را در این میان نادیده گرفت چراکه مانند یک کت‌وشلوار که اگر یک پارچه را به دو خیاط با توانایی‌های متفاوت بدهیم دو کت‌وشلوار با قیمت و کیفیت متفاوت تولید می‌کنند که درواقع آن قیمت اضافی، مربوط به هنر خیاط ماهرتر است. در تولید در و پنجره نیز باید هنر سازنده و تولیدکننده به ارزش کار بیفزاید و دیده شود.

وی افزود: در مجموعه ویستابست یک سری هولوگرام تهیه شده تا در اختیار تولیدکنندگانی قرار بگیرد که الزامات و قوانین فنی ویستابست را رعایت می‌کنند. به‌این‌ترتیب کارگاه‌هایی که این الزامات فنی را رعایت نکنند از گردونه حذف می‌شوند و تولیدکنندگان برتر که در و پنجره استاندارد و باکیفیت تولید می‌کنند با ما ادامه همکاری خواهند داد.

صداقت در پایان ضمن اشاره به عوامل تعیین‌کننده در موفقیت و ادامه همکاری با یک مجموعه، تاکید کرد: موفقیت یک شرکت تنها درگرو توانایی مدیران نیست بلکه به تلاش تمامی افراد و همکاران آن مجموعه وابسته است. مجموعه عایق کویر یزد و مهندس دستمالچی نیز با تلاش و فعالیت مفیدی که دارند از مهم‌ترین عوامل موفقیت مجموعه هستند که امیدواریم با ادامه این همکاری‌ها با شتاب و سرعت بیشتری برای رسیدن به موفقیت حرکت کنیم.

مونتاژ و نصب پنجره؛ عوامل تعیین‏‌کننده کیفیت

مهندس مجتبی بیات، مدیر فنی، آموزش و کنترل کیفیت ویستابست نیز در این گردهمایی درباره نحوه محاسبه تفاوت قیمت یک پنجره خوب و استاندارد با یک پنجره غیراستاندارد به ایراد سخن پرداخت.

بیات با اشاره به مهم‌ترین عوامل تعیین‌کننده تفاوت قیمت در و پنجره، گفت: سه عامل مهم در محاسبه تفاوت قیمت در و پنجره‌های یو.پی.وی.سی وجود دارد؛ که به‌شرط مساوی در نظر گرفتن یراق‌آلات و شیشه، این سه عامل شامل نوع پروفیل، شرایط ساخت و مونتاژ و در پایان نحوه اجرا و نصب محصول نهایی است. در مقایسه پروفیل‌ها نیز یکسان بودن وزن و اندازه و کلاس آن‌ها را باید در نظر گرفت.

وی افزود: موادی که در ساخت پروفیل‌ها استفاده می‌شود یو.پی.وی.سی است که مواد تشکیل‌دهنده مختلفی دارد و اصلی‌ترین آنها استابیلایزر، مواد ضدضربه کننده، مواد کمک فرآیند، واکس، لوبریکانت، ابزوربر UV، اوپتیکال برایتنر OP، مواد آنتی استاتیک، پیگمنت، تیتان و ... است. ماده اصلی که برای جلوگیری از تخریب اشعه خورشید در پروفیل استفاده می‌شود دی‌اکسید تیتانیم است که با توجه به این‌که کشور ما در منطقه نسبتا گرم و خشک و پرتابش کره زمین قرار گرفته است میزان استفاده از این ماده در پروفیل‌های ایرانی بیشتر از سایر کشورهاست. وقتی در پروفیل از دی‌اکسید تیتانیوم بیشتری استفاده شود به‌‏تبع از سایر مواد که قیمت پایین‏‌تری دارند به نسبت کمتری استفاده خواهد شد و در نتیجه قیمت این پروفیل گران‌تر محاسبه می‌شود.

مدیر فنی، آموزش و کنترل کیفیت ویستابست، توضیح داد: مورد دیگر، گالوانیزه مورد استفاده در ساخت در و پنجره است که متاسفانه برخی از تولیدکنندگان از گالوانیزه سبک‌تر و با قطر کمتر از حد استاندارد که یک و نیم میلی‌متر است، استفاده می‌کنند. این کار ضمن کمتر شدن قیمت تمام‌شده، در کیفیت محصول نهایی نیز تاثیر فراوانی دارد. ابعاد و اندازه استفاده از گالوانیزه هم ازجمله مواردی است که در پایین آمدن قیمت تمام‌شده پروفیل نقش دارد.

بیات گفت: استفاده از نوار آب‌بندی از دیگر مواردی است که نحوه به‌کارگیری آن در قیمت تمام‌شده محصول نهایی تاثیر دارد. بازهم به خاطر شرایط آب و هوایی کشورمان نیاز است که در تولید نوار آب‌بندی از مواد اولیه EPDM استفاده شود که هم گران است و هم پروسه مونتاژ طولانی‌تری دارد و درنهایت هر دو این موارد در گران‌تر شدن قیمت نهایی تاثیر دارد. نوع لولاها و پیچ‌ها و حداکثر فاصله بین آنها از دیگر موارد تفاوت قیمت است. استفاده از بازشوی پنجره به‌جای بازشوی در که از سال گذشته ممنوع شده است، مواد بادخور، سیلیکون و درزبند استاندارد نیز از دیگر موارد تاثیرگذار در تفاوت قیمت است که باید در نظر گرفت.

بیات در پایان، میزان تفاوت قیمت در استفاده از پروفیل و مواد اولیه مناسب و نامناسب را ناچیز دانست و اظهار کرد: اگر ما در تولید پنجره به‌جای پروفیل ویستابست از پروفیلی که 20 درصد ارزان‌تر است استفاده کنیم، سایر موارد را نیز طبق استاندارد از بهترین مواد استفاده کنیم، تنها 7 درصد تفاوت قیمت خواهیم داشت. حال اگر از ویستابست استفاده کنیم ولی موارد استاندارد را رعایت نکنیم و مواد اولیه ارزان‌تر به کار ببریم درنهایت اختلاف قیمت ما 21 درصد خواهد بود. اگر پروفیل ارزان‌تر و مواد اولیه غیراستاندارد به کار ببریم اختلاف قیمت نهایتا 31 درصد خواهد بود. پس مشاهده می‌کنیم که اختلاف قیمت عمده در و پنجره، نه در نوع پروفیل و مواد اولیه بلکه در شرایط مونتاژ و نحوه نصب است.

تولیدکنندگان در و پنجره؛ خط مقدم جبهه این صنعت

امیر قاسمی، مدیر فروش شرکت زرین بنا پارسیان تولیدکننده پروفیل با برند سیندژ نیز سخنران دیگر این نشست بود که درباره نحوه تعامل و همکاری مجموعه‌های وابسته در صنعت در و پنجره سخنانی را ایراد کرد.

قاسمی گفت: شما تولیدکنندگان در و پنجره در خط مقدم جبهه این صنعت قرار دارید چراکه نتیجه تلاش و فعالیت سایر بخش‌ها با توجه به نحوه فعالیت شما و محصولی که به دست مشتری می‌رسانید متبلور می‌شود. در این شرایطی که صنعت ساختمان در رکود به سر می‌برد و در صنعت خودمان هم به خاطر زیاد شدن رقبا، شرایط سخت‌تر شده است، وظیفه سنگین‌تری به دوش دارید و باید برای بهبود شرایط اقتصادی این صنعت تلاش مضاعفی انجام دهید. مدیر فروش سیندژ با اشاره به وجود یک سری نمایندگی‌های جعلی در بازار اظهار کرد: وجود شرکت‌ها و افرادی که نماینده ما نیستند و برای به دست آوردن یک پروژه خودشان را به‌دروغ در بازار به نام نمایندگی سیندژ معرفی می‌کنند نیز ازجمله مواردی است که شما باید با آن مقابله کنید. انتقال اطلاعات فنی به مشتریان و توجیه آنها درباره ویژگی‌های یک پروفیل خوب نیز به عهده شماست که این کار به همه ما کمک بسیار بزرگی خواهد کرد.

قاسمی ضمن تشکر از مجموعه خوب عایق کویر یزد، بیان کرد: مجموعه عایق کویر یزد در فرایند تولید و مونتاژ خود از به‌روزترین ماشین‌آلاتی که در این صنعت وجود دارد و مواد اولیه درجه‌یک بهره می‌برد. کلیه یراق‌آلات، درزگیر، گالوانیزه و شیشه دوجداره‌ای که در این مجموعه استفاده می‌شود کاملا مطابق با استانداردهای تعیین‌شده است. به‌همین خاطر محصولی نهایی این مجموعه از کیفیت و استاندارد بالایی برخوردار است و محصولی قابل‌اطمینان به بازار ارائه می‌کنند. نصب صحیح و خدمات پس از فروش مناسب نیز از دیگر مواردی است که باعث اطمینان بیشتر مشتری به این مجموعه و پروفیل‌های مورد استفاده می‌شود.

قاسمی در پایان خاطرنشان کرد: استفاده از بیمه‌نامه سیندژ می‌تواند نقطه اطمینانی برای شما باشد که امیدوارم از این فرصت نیز به‌خوبی استفاده کنید. از دوستان عزیز تقاضا دارم برای پیشرفت کار و بهتر شدن خدمات ارتباط بیشتری باهم داشته باشیم.

گفتنی است، در بخشی از این جلسه مهندس بیات و مهندس قاسمی به پرسش‌های طرح شده پاسخ گفتند. پایان‌بخش این گردهمایی تجلیل از نمایندگان برتر عایق کویر یزد بود و سپس از مهمانان به‌صرف ناهار پذیرایی شد.

نشریه پنجره ایرانیان-سال دهم-شماره109-آبان 95


ثبت نظر

ارسال