گزارش دومین همایش شرکت مقصود اندیشه صدر

پنجره ایرانیان:عصر روز سه‎شنبه ۷ مهرماه ۱۳۹۴ دومین همایش تخصصی ـ آموزشی شرکت "مقصود اندیشه صدر" با حضور مراد کارادایی مدیر عامل شرکت ‎ABC ، آیدین یوکسل مدیر عامل شرکت ویندوفرم، آرش پاک‎آزما مدیرعامل شرکت آکام ابزار پارسیان یکی از نمایندگان یراق‎آلات آکادو ترکیه در ایران، جعفر دهقانی دبیر اتحادیه آلومینیوم‎کاران و سازندگان در و پنجره‎های دوجداره یو.پی.وی.سی شیراز و جمعی از تولیدکنندگان پنجره در شهر شیراز برگزار شد.
  • چهارشنبه 20 آبان 1394 ساعت 14:22

به گزارش خبرنگار اعزامی پنجره ایرانیان، این همایش با کارگاه آموزشی ساخت و نصب در و پنجره‎های دوجداره یو.پی.وی.سی آغاز شد. در بخش نخست این کارگاه که به مباحث نظری می‏ پرداخت، مجتبی مقصودی مدیرعامل شرکت مقصود اندیشه صدر، به ایراد سخنانی پرداخت. وی با تاکید بر تولید محصولات استاندارد و پنجره ‏های باکیفیت، مبحث استاندارد را به عنوان پلکانی جهت ارتقاء صنعت عنوان کرد و گفت: «استاندارد، به صنعت کمک می‎کند تا از جایگاه مناسبی برخوردار شود و این تنها فعالان و دست‎اندرکاران این صنعت هستند که با تولیدات خود می‏ توانند سبب افول این صنعت یا رونق و ارتقای آن ‎شوند.» مقصودی در ادامه اضافه کرد: «از این جهت شرکت مقصود اندیشه صدر به نوبه خود لازم دید که سهمی از این بار آموزشی و علمی را در صنعت کشور به ‏خصوص تولیدکنندگان پنجره دوجداره در شهر شیراز به دوش بکشد. دومین همایش آموزشی نیز که توسط شرکت مقصود اندیشه صدر برگزار می‏ شود، با رویکرد تولید پنجره به ‏صورت استاندارد، به موارد مختلف اثرگذار در استاندارد پنجره‎ها می ‏پردازد».

برای مشاهده فایل پی دی اف کلیک کنید.

مدیرعامل مقصود اندیشه صدر در بخش دیگری از اظهاراتش، با اشاره به معیارهای یک پنجره استاندارد شناخت‎ آنها را یکی از وظایف مدیران شرکت‎های تولیدی عنوان کرد. مقصودی گفت: «مدیران شرکت‎ها قبل از هر چیزی باید به پرسنل خود آموزش دهند که اصولا به چه علتی پنجره دوجداره تولید می‎کنند، پرسنل یک کارگاه پنجره‏ سازی باید بدانند که یک پنجره دوجداره استاندارد باید عایق حرارت و صوت باشد و از ورود باد، باران و گرد و غبار عایق به داخل ممانعت کند، همچنین دوستدار محیط زیست بوده و قابل بازیافت باشد.»

 

مقصودی مواد اولیه و ملزومات مصرفی، ماشین‎آلات ساخت و بهینه سازی آنها، فرآیند تولید و مدیریت تولید، عوامل کارآزموده در اندازگیری و نصب، توجه به تامین کنندگان، مدیریت ارتباط با مشتری و ابزارهای مناسب آن را، به عنوان شش مورد اصلی معیارهای اثرگذار بر ساخت پنجره استاندارد، مطرح کرد. وی عنوان داشت: «مواد اولیه و ملزومات مصرفی به عنوان اولین معیار تاثیرگذار بر استاندارد پنجره خود از اجزایی چون پروفیل، پروفیل گالوانیزه تقویتی، لاستیک درزگیر، یراق‎آلات و شیشه دوجداره تشکیل شده است که چنانچه هریک از آنها کیفیت لازم را نداشته باشند، روی کیفیت و کارکرد دیگر اجزاء پنجره تاثیر خواهد گذاشت و دیگر پنجره تولیدی دارای استاندارد لازم نخواهد بود.»
مقصودی که در میان حاضران در دومین همایش تخصصی ـ آموزشی شرکت مقصود اندیشه صدر به تشریح موارد و زوایای مختلف پنجره استاندارد سخن می‎گفت، پروفیل یو.پی.وی.سی را نقطه آغاز تولید پنجره دانست.
وی با بیان اینکه کیفیت پروفیل از نظر فیزیکی و شیمیایی قابل بررسی می‎باشد، خاطرنشان کرد: «کیفیت پروفیل یو.پی.وی.سی از نظر فیزیکی به مواردی مانند سری پروفیل، تاج پروفیل، ضخامت پروفیل، وزن متر طول پروفیل، تعداد حفره‎های داخلی آن مربوط می ‏شود که باید همه این فاکتورها به‏ خوبی مورد بررسی قرار بگیرند.» مقصودی همچنین در خصوص بررسی کیفیت پروفیل به لحاظ شیمیایی عنوان داشت: «ارزیابی پروفیل به‏ لحاظ شیمیایی که به راحتی در دسترس نخواهد بود، به سه بخش تقسیم می‎شود: میزان تیتانیوم دی اکساید، پایه سرب و روی بودن استابیلایزرها و نهایتا، میزان ترکیب بین پلی وینیل کلراید با استابیلایزرها باید مورد تجزیه و تحلیل قرار بگیرند.»
مقصودی در ادامه این همایش با بیان اینکه، میزان تابش خورشید بیشترین تاثیر را بر تغییر رنگ و دفرمگی پروفیل دارد، افزود: «معمولا این تفکر در میان مونتاژکاران رایج شده که دما به مراتب تاثیر بیشتری در دفرمگی پروفیل ‏ها دارد، اما این کاملا اشتباه است، چرا که طول عمر و کیفیت پروفیل بیش از هر چیز دیگری از زاویه تابش تاثیرپذیر است.» وی در ادامه گفت: «تغییر رنگ در پروفیل حاصل فعل و انفعالات شیمیایی است. تیتانیوم دی اکساید، باعث می‎شود، پیوندهای پلیمری قوی‎تری شکل بگیرد و این پیوندهای پلیمری تا حدود ۹۰ درصد از نور خورشید و زاویه تابش آن تاثیرپذیر می‎باشند.»
مدیرعامل مقصود اندیشه صدر در بخش دیگری از سخنان خود افزود: «از جمله عوامل مهم بر استاندارد پنجره مقوله گالوانیزه‎های تقویتی می‎باشد.» مقصودی سه عامل ضخامت، وزن هر متر طول و شکل سطح مقطع را از جمله معیارهای گالوانیزه برشمرد و عنوان کرد: «تحمل وزن پنجره، افزایش استقامت پروفیل، افزایش امنیت، انتقال گشتاور و مقاومت در قبال فشار باد از دلایل لزوم استفاده از گالوانیزه در پنجره ‏های یو.پی.وی.سی به شمار می ‏آید.» مقصودی با تاکید بر انتخاب درزگیر در پنجره گفت: «درزگیرها را باید به دقت انتخاب کرد و در انتخاب آنها به جنس و میزان هم‎پوشانی آن وسواس بسیاری نشان داد.»
وی همچنین، در فرایند تولید شیشه دوجداره استاندارد مواردی از قبیل برش جام شیشه، عایق‎بندی، تزریق گاز، پرس اولیه، تزریق چسب بوتیل، اسپیسرهای آلومینیومی و شستشو را بسیار تاثیرگذار عنوان کرد.
مقصودی در بخش پایانی سخنان خود به تشریح مواردی چون معیارهای انتخاب یراق‎آلات مناسب، استفاده از عوامل کارآزموده در اندازه‏ گیری، تولید و نصب پنجره، ماشین‎آلات ساخت، تهیه و تولید و دست آخر، سرویس و به‏ روزرسانی، چیدمان و بهینه‎سازی آنها پرداخت.
در ادامه بخش عملی این کارگاه تحت نظر دو کارشناس ترک آقایان مراد کارادایی، آیدین یوکسل انجام شد. در این بخش مونتاژکار منتخب شرکت مقصود اندیشه صدر به ‏صورت عملی معیارهای استاندارد ساخت یک پنجره دوجداره را به نمایش گذاشت.
ضمنا بخش پایانی این همایش به برگزاری نشست سالانه اتحادیه آلومینیوم‎کاران و سازندگان در و پنجره‎های دوجداره یو.پی.وی.سی شیراز اختصاص داشت.

نشریه پنجره ایرانیان ــ سال نهم ــ شماره ۹۷ ــ آبان ۹۴


ثبت نظر

ارسال