ضرورت طراحی نمایشگاه صنعت ساختمان بر اساس برنامه‏ ریزی

پنجره ایرانیان: عباسعلی متوسلیان مدیرعامل شرکت یزدپولیکا اظهار داشت: فضای نمایشگاه باید برای سرمایه‌گذاری و بهره‌مندی از تکنولوژی روز جهان در مصالح ساختمان و تجهیزات آن طراحی شود.
  • شنبه 24 مرداد 1394 ساعت 9:31

به گزارش روابط عمومی انجمن ملی صنایع پلاستیک و پلیمر ایران (اینپیا)، عباسعلی متوسلیان، مدیرعامل شرکت یزد پلیکا ضمن اظهار اینکه برگزاری نمایشگاه، مهم‌ترین رخداد در هر صنعت است، به گفت: در هر نمایشگاه به طور معمول نوآوری کالا و خدمات توسط واحدهای تولیدی به مصرف کنندگان عرضه می‌شود. این در حالی است که در نمایشگاه پر اهمیتی مانند صنعت ساختمان این اهداف اساسی لحاظ نشده است.

متوسلیان خاطرنشان کرد: مدیران نمایشگاه باید بر اساس برنامه و اهداف از پیش تعیین شده در برگزاری نمایشگاه، جاذبه‌های لازم را برای مشتریان و کشورهای خارجی شرکت کننده ایجاد کنند که به نظر می‌رسد این مسئله نیز به درستی انجام نشده است.

مدیرعامل یزد پولیکا درباره ترکیب شرکت کنندگان در این نمایشگاه اظهار کرد: بیشتر شرکت‌کنندگان با نگاه توسعه و فروش محصولات خود در نمایشگاه حضور می‌یابند. در حالی که باید فضای نمایشگاه برای سرمایه‌گذاری و بهره ‏مندی از تکنولوژی روز جهان در مصالح ساختمان و تجهیزات آن طراحی شود.

 این تولیدکننده با تأکید بر تعامل شرکت‌های داخلی و خارجی به‏ عنوان یکی از اهداف این نمایشگاه افزود: این موارد مستلزم برنامه ‏ریزی است. البته در این خصوص با ما به عنوان یکی از تاثیرگذاران این عرصه هیچ مشورتی صورت نگرفته است.

 مدیرعامل شرکت یزدپولیکا درباره معیارهای حضور تولیدکنندگان در این نمایشگاه گفت: این مسئله برای ما نیز جای پرسش دارد؛ چرا که هیچ معیاری برای حضور واحدهای برند وجود ندارد. بازدیدکنندگان نمایشگاه متوجه خواهند شد که بسیاری از شرکت کنندگان در حیطه بازرگانی فعال هستند. گرچه این حیطه نیز مورد نیاز است اما با توجه به پتانسیل موجود در سطح کشور باید سهم بیشتری نصیب شرکت‌های تولیدی می‌شد.

 متوسلیان درباره حضور تولیدکنندگان خارجی نیز عنوان کرد: بر اساس آمار منتشر شده، میزان حضور خارجی‌ها افزایش یافته است؛ اما اینکه آیا این حضور هدفمند بوده یا خیر مشخص نیست البته به نظر من این حضور هدفمند نبوده است.

مدیرعامل شرکت یزدپولیکا در پایان گفت: کشور ما منابع سرشاری دارد و باید تدارک جدی برای این نمایشگاه اندیشیده می‌شد که بتوان سرمایه‌گذران خارجی را جذب کرد تا بتوانیم با انتقال تکنولوژی واحدهای خود را تقویت کرده و تولید مصالح ساختمانی را در داخل کشور انجام دهیم.

 پانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی صنعت ساختمان در وسعتی حدود 52 هزار مترمربع و با حضور 890 شرکت داخلی و 310 شرکت خارجی که رشدی 15 درصدی را نسبت به سال گذشته از خود نشان داده است، برگزار می‌شود. در نمایشگاه امسال، شرکت‌هایی از کشورهای چین، ژاپن، کره جنوبی، تایوان، ویتنام، امارات، مالزی، اسپانیا، استرالیا، ایتالیا، بلژیک، فرانسه، هند، نروژ، پرتغال، قبرس و آمریکا حضور پیدا کردند. نمایشگاه بین‏المللی صنعت ساختمان از 18 تا 21 مردادماه و از ساعت 10 تا 18 در محل دائمی نمایشگاه‌های بین المللی تهران، برگزار شد.


نظرات

سارا تقی نژاد نمین

سپاس بیکران از تشریح بسیار عالی مشکلات و موانع در خبر با عنوان آسیب‌شناسی نمایشگاه‌های استانی صنعت در و پنجره در دی ماه 1393 (شماره خبر : 20113616491011 ) و همچنین خبر مذکور یک نکته حائز اهمیت دیگر اهمیت مردم هر استان و تولید کنندگان آن به نمایشگاه های بومی می باشد که خرید از نمایندگان استانی به نفع آنها می باشد . همچنین نمایشگاه صنعت ساختمان مرداد 1394 با غفلت از هدف اصلی که ارائه جدیدترین تکنولوژی روز و ترغیب سرمایه گذاری خارجی و همچنین حمایت از تولیدات داخلی می بایست صورت می گرفت در ضمن برگزارکنندگان با جهت دهی درست می توانند به شرکت ها در یاری رسانند تا حضور موثرتری در این گونه گردهمایی ها داشته باشند . در این نمایشگاه با تعداد زیاد غرفه و عدم ساماندهی درست و خدمات دهی مناسب مواجه بودیم . ما نیز در کنار نشریه پنجره ایرانیان آرزوی داریم که سطح کیفی نمایشگاه های بومی و همچنین تهران تقویت شود . با وجود اینکه این خبر مربوط به سال گذشته می باشد ولی همچنان این مشکل مرتفع نشده است . حتی با نابسامانی در پانزدهمین نمایشگاه صنعت ساختمان نیز مواجه شدیم . شاد باشید . توسعه سرمایه گذاری دارابی / کارن ماشین

ثبت نظر

ارسال