مدیرعامل آلومینیوم کوپال: برای رونق صنعت نیازمند ارتباط با جهان هستیم

پنجره‌ایرانیان؛ مدیرعامل شرکت آلومینیوم کوپال اصفهان با اشاره به شرایط تولید در یک سال گذشته، بیان کرد: خوشبختانه وضعیت تولید ما در یک سال اخیر خوب بود اما متاسفانه در زمینه تخصیص ارز با مشکلاتی مواجه بودیم.
  • شنبه 24 مهر 1400 ساعت 21:4

مهران رضاییان در گفت‌وگو با مجله آلومینیوم اظهار کرد: ما در یک سال اخیر واردات ماشین‌آلات و مواد اولیه داشتیم که در زمینه تخصیص ارز مشکلات بسیاری داشتیم. زمان تخصیص ارز طولانی‌مدت شده و ما حدود 5 ماه است که در نوبت قرار داریم.

رضاییان درباره تاثیر کرونا نیز، تصریح کرد: همه‌گیری کرونا چندان روی فعالیت ما تاثیر نداشت زیرا بازار ما بیشتر به افزایش و کاهش قیمت‌ها واکنش نشان می‌دهد. به هر میزان بازار به سمت افزایش قیمت‌ها می‌رویم، تقاضا در بازار بیشتر می‌شود.

به گفته وی، در کنار تخصیص ارز، قطع برق واحدهای صنعتی از دیگر موانعی است که تولیدکنندگان را با مشکل همراه کرده است.

رضاییان درباره رونمایی از محصول جدید در نمایشگاه امسال دروپنجره، افزود: ما امسال چند رنگ آنادایز جدید (رنگ مشکی و طلایی) را به نمایشگاه آورده‌ایم. همچنین در حوزه محصولات جدید جام بالکن را رونمایی کرده و چند سیستم ترمال‌بریک را معرفی کرده‌ایم. در سال جاری بر روی سیستم‌های مختلفی کار می‌کنیم که امیدوار هستیم برای نمایشگاه ساختمان پروفیل‌های جدید آماده شوند و مانور بیشتری در آن رویداد داشته باشیم.

مدیرعامل آلومینیوم کوپال همچنین اضافه کرد: در مجموعه به دنبال طرح توسعه هستیم، البته اگر در حوزه صنایع کار ما تسهیل شود به دنبال تولید یراق هستیم و همچنین در حوزه فعالیت‌های خودمان به دنبال اجرای طرح‌های توسعه و گسترش کارخانه پروفیل کارخانه و افزایش ظرفیت هستیم.

رضاییان درباره نمایشگاه امسال نیز، گفت: نمایشگاه امسال نیز همچنان به دلیل شروع کرونا خلوت است اما به‌طورکلی احساس می‌کنم نمایشگاه حالت تکراری به خود گرفته است، یعنی شرکت‌کنندگان و بازدیدکنندگان همان افراد سال قبل هستند. البته ما حضور خود در نمایشگاه را الزامی می‌دانیم.

وی در ادامه افزود: برای رونق صنعت نیازمند ارتباط با دنیا و واردات ماشین‌آلات و تکنولوژی هستیم. متاسفانه امروز به دلیل تحریم‌ها شاهد نظام واسطه‌گری در محصول همچون منیزیم هستیم که منجر به افزایش قیمت می‌شود. نبود چنین ارتباطی کار ما سخت کرده است.


ثبت نظر

ارسال