مدیر تولید پروفیل شرکت آلومتک: رقابت در بازار آلومینیوم منفی است

پنجره ایرانیان؛ مدیر بخش تولید پروفیل شرکت آلومتک با اشاره به تعدد شرکت‌های تولیدکننده محصولات آلومینیومی در کشور، گفت: تعدد شرکت‌های تولیدکننده محصولات آلومینیومی در سال‌های اخیر افزایش یافته است بااین‌حال، افزایش تعداد شرکت‌های تولیدکننده محصولات آلومینیومی موجب رقابت منفی نشده است بلکه عامل اصلی این رقابت منفی در بازار آلومینیوم کشور، ظهور شرکت‌های زیرپله‌ای با محصولات غیراستاندارد است.
  • شنبه 26 مرداد 1398 ساعت 10:38

رضا حبیبی در گفت‌گو با فلزات آنلاین، با اشاره به رقابت منفی موجود در زمینه پروفیل و مقاطع آلومینیومی، اظهار داشت: بیشترین میزان رقابت منفی در حوزه صنعت آلومینیوم، مربوط به تولید پروفیل‌های دروپنجره می‌شود که برخی از شرکت‌های تولیدکننده ثبت‌نشده‌ و به‌صورت غیرقانونی فعالیت می‌کنند، فعالیت این دسته از شرکت‌ها موجب رقابت منفی در بازار شده است.

وی عنوان کرد: اواخر دهه 80 بیشترین رونق تولید را داشتیم و عامل اساسی افزایش میزان تولید شرکت آلومتک در آن سال‌ها، تعامل این شرکت با صنایع آلومینیوم جهانی بود؛ در آن زمان مرزها باز بود و تحریم‌ها تا این اندازه ما را محدود نکرده بود، به همین خاطر واردات و صادرات به‌راحتی انجام می‌شد و این عامل، تاثیر زیادی بر افزایش ظرفیت تولید کارخانه آلومتک داشت.

مدیر بخش تولید راد و پروفیل شرکت آلومتک در خصوص ظرفیت تولید شمش خالص آلومینیومی در کشور، عنوان کرد: ظرفیت تولید شمش خالص آلومینیومی شرکت آلومینیوم ایران، جواب‌گوی نیاز تولیدکنندگان محصولات آلومینیومی نیست و اگر مرزهای وارداتی مواد اولیه باز شود، قطعا میزان تولیدات محصولات آلومینیومی نیز افزایش می‌یابد.

حبیبی با اشاره به اتلاف آلومینیوم در بخش‌های مختلف تولید، توضیح داد: در بخش کوره، بیشترین میزان اتلافی مواد اولیه آلومینیومی را داریم و میزان ضایعات در این بخش بیشتر از سایر قسمت‌ها است و در مراحل دیگر، ضایعات برگشتی داریم که به کوره برگردانده و دوباره ذوب و استفاده می‌شود.

مدیر بخش تولید راد و پروفیل شرکت آلومتک در خصوص تولید انواع اکستروژن‌های ساختمانی و صنعتی در شرکت آلومتک، اظهار کرد: شرکت آلومتک قادر است انواع اکستروژن‌های ساختمانی و صنعتی را تولید کند و در حال حاضر پروفیل‌های صنعتی تولید می‌کنیم که به‌صورت لوله‌ای در پست‌های برق استفاده می‌شود، یکی از مقاطع تولیدی مجموعه ما همین باسبارها است.

 

 

 

 


ثبت نظر

ارسال