فراخوان جایزه معماری آقاخان ۲۰۱۹

پنجره‌ایرانیان؛ این جایزه به دنبال نامزدهایی است که گسترده‌ترین دامنه ممکن از مداخلات معماری را به نمایش بگذارند، اما برای دوره چهاردهم (۲۰۱۹-۲۰۱۷)، ارسال پروژه‌هایی مورد تشویق است که در مناظر روستایی، محیط‌های شهری و آن‌هاییفراخوان جایزه معماری آقاخان ۲۰۱۹ که در هر مقیاسی با فضای عمومی سروکار دارند، انجام شده باشند.
  • سه شنبه 24 مهر 1397 ساعت 11:30

به گزارش فارسی مچ، برای دوره ۲۰۱۹ جایزه، پروژه‌هایی واجد شرایط ارزیابی هستند که بین یکم ژانویه ۲۰۱۲ تا سی‌ویک دسامبر ۲۰۱۷ کامل شده و حداقل برای یک سال در حال استفاده بوده باشد.

معماری منعکس‌کننده جمع‌گرایی که متمایزکننده جوامع و اجتماعات مسلمان در سراسر دنیاست، مورد تشویق است. معیارهای ثابتی برای نوع، طبیعت، موقعیت و یا هزینه پروژه‌ها در نظر گرفته نخواهد شد، اگرچه پروژه‌های واجد شرایط در هر مکانی که هستند، تمام یا بخشی از آن‌ها باید توسط مسلمانان طراحی‌شده یا مورداستفاده آن‌ها باشند.

از تمام اشخاص، سازمان‌ها و شرکت‌ها دعوت می‌شود جهت ارسال پروژه‌های خود برای ارزیابی شرایط نامزدی، به آدرس www.akdn.org/architecture  مراجعه و فرم مربوطه را به شکل آنلاین تکمیل کرده و یا به آدرس ایمیل [email protected]  ارسال کنند.

تمام پروژه‌ها باید واجد شرایط معیارهای در نظر گرفته‌شده برای دوره ۲۰۱۹ جایزه باشند. از معماران و سایر اعضای گروه‌ها دعوت می‌شود که پروژه‌های شخصی خود را ارسال کنند. پروژه‌های ارسالی به دفتر جایزه، توسط گروهی اختصاصی از معماران، متخصصان، محققین و سایر افراد آشنا به تحولات کنونی معماری، جهت نامزدی مورد ارزیابی قرار می‌گیرند. این افراد مسئولیت تایید انطباق پروژه‌های ارسالی را با معیارهای در نظر گرفته‌شده توسط دفتر جایزه قبل از نامزدی رسمی و بازبینی توسط هیات ‌داوران اصلی به عهده‌دارند.

معماران پروژه‌های پذیرفته‌شده بسته‌ای از مستندات موردنیاز را دریافت می‌کنند که الزامات ارائه استاندارد در این بسته شرح داده شده است. علاوه بر ارسال عکس‌ها، اسلایدها و نقشه‌های معماری، از معماران درخواست می‌شود که پرسش‌نامه‌ای مفصل در رابطه با کاربرد، هزینه، فاکتورهای محیطی و اقلیمی، مصالح ساختمانی، برنامه‌ریزی ساخت، تمامیت ساختاری و تعمیر و نگهداری مداوم و مهم‌تر از این‌ها، مفاهیم طراحی و ویژگی مهم هر پروژه درزمینه مربوط به خودش را تکمیل کنند.

گفتنی است، آخرین‌مهلت ارسال آثار، ۳۰ اکتبر ۲۰۱۸ (۸ آبان ۱۳۹۷) است.

 

 


ثبت نظر

ارسال