سالکو در مسیر توسعه محصولات جدید

پنجره‌ایرانیان؛ پس از گذشت ۳۴ ماه بهره‌برداری از مجتمع صنایع آلومینیوم جنوب، بزرگ‌ترین و مدرن‌ترین کارخانه آلومینیوم کشور، سالکوی جوان با بهره‌گیری از متخصصین جوان و پرتلاش خود در حال برداشتن قدم‌های محکم و استوار خود بوده و با توجه به نیازهای جدید بازارهای داخلی و خارجی در مسیر توسعه محصولات جدید گام برمی‌دارد.
  • یکشنبه 31 اردیبهشت 1402 ساعت 4:10

به گزارش پنجره‌ایرانیان به نقل از روابط عمومی سالکو، مهندس مهدی زحمتکش مدیرعامل مجتمع صنایع آلومینیوم جنوب در همین رابطه افزود: با توجه به رصد بازاری و نیاز مشتریان، سالکو تصمیم به طراحی و توسعه محصولات جدید نموده است که به همین منظور طراحی و ساخت قالب‌های بیلت در سایزهای ۸،۷،۶ اینچی جدید توسط متخصصان جوان آلومینیوم جنوب با اعتباری بالغ‌بر هزار میلیارد ریال انجام شده است.

وی افزود: با در نظر داشتن حجم بالای تولید، این محصول می‌تواند نیاز بازار داخلی را تامین و حتی به کشورهای خارجی نیز صادر گردد.

مدیرعامل سالکو گفت: همچنین در راستای درخواست مشتریان جدید، امکان‌سنجی محصولات دیگری چون تولید شمش آلیاژی و آلومینیوم گرانولی نیز در دست اقدام است.

وی ادامه داد: در حال حاضر بیلت با سایز ۱۱ اینچ در مجتمع صنایع آلومینیوم جنوب تولید می‌شود که عمدتا به کشورهای خارجی صادر می‌شود. از بیلت‌های تولیدی در شرکت‌های داخلی نیز جهت تهیه انواع مفتول، کابل و راد آلومینیومی در صنایع برق قدرت استفاده می‌شود.

اضافه می‌شود عملیات اجرایی مجتمع صنایع آلومینیوم جنوب در دی‌ماه ۱۳۹۴ آغاز و پس از حدود چهار سال و نیم در اردیبهشت‌ماه ۱۳۹۹ به بهره‌برداری رسیده و در دی‌ماه ۱۴۰۰ نیز به ظرفیت نهایی ۳۰۰ هزار تنی خود در فاز یک رسید.


ثبت نظر

ارسال