مدیرعامل پالار تولید سپاهان: به‌جای مانع زدایی برای تولید مانع‌تراشی می‌کنند

پنجره‌ایرانیان؛ مدیرعامل شرکت پالار تولید سپاهان گفت: علی‌رغم وعده‌های فراوانی که در خصوص مانع‌زدایی در تولید داده می‌شود، شاهد افزایش روزافزون قیمت مواد اولیه و هزینه‌های جاری مانند بیمه و مالیات هستیم.
  • دوشنبه 19 اردیبهشت 1401 ساعت 11:47

سعید محمودیان اصفهانی در گفت‌وگو با فلزات آنلاین، عنوان کرد: شرکت پالار تولید سپاهان فعالیت خود را در سال 1371 در زمینه تولید قطعات و قالب‌های آلومینیومی به‌منظور استفاده در ریخته‌گری دایکست آلومینیوم آغاز کرده است. ظرفیت تولید 50 تن در سال است که این میزان از ابتدای فعالیت مجموعه کمتر بود و به‌مرورزمان توانستیم آن را افزایش دهیم.

وی افزود: مواد اولیه مورداستفاده ما، عمدتاً شمش خالص آلومینیومی است که با توجه به بودجه‌ای که در اختیار داریم، آن را از بازار آزاد تأمین می‌کنیم. شرکت‌هایی که شمش را از آن‌ها خریداری می‌کنیم، این محصول را با کیفیت‌های متنوعی به تولیدکنندگان پایین‌دستی عرضه می‌کنند که این امر درنهایت سبب کاهش کیفیت محصول تولیدی خواهد شد. در تأمین ماده اولیه از بازار آزاد، با چالش‌های فراوانی مواجه هستیم که مهم‌ترین آن، نوسان‌ پیاپی قیمت و دیگری نیز تغییر کیفیت شمش عرضه‌شده توسط تأمین‌کنندگان آلومینیوم است.

مدیرعامل شرکت پالار تولید سپاهان تصریح کرد: معضلات بسیاری طی سالیان اخیر گریبان‌گیر تولیدکنندگان بوده است که ازجمله آن‌ها می‌توان به کمبود نقدینگی، بروکراسی‌های اداری مربوط به بیمه، مالیات‌ و ... اشاره کرد. شرایط تولید در کشور باید به‌نحوی باشد که به‌عنوان یک واحد کوچک تولیدی دارای ظرفیت کم نسبت به سایر تولیدکنندگان، بتوانیم بدون دغدغه، مالیات‌هایی که از جانب دولت تعیین شده است را به‌حساب خزانه واریز کنیم اما متأسفانه شرایط دشوارتر از قبل شده است. بیشتر تولیدکنندگان در تأمین مواد اولیه موردنیاز خود دچار مشکل هستند و دولت باید در این زمینه حمایت‌های لازم را از آن‌ها داشته باشد.

محمودیان در پایان یادآور شد: علی‌رغم اینکه کارگران در مجموعه ما مشغول به‌کار هستند، نماینده سازمان تأمین اجتماعی پس از بازرسی حکم جریمه داده و گزارش کرده است که برخی افراد که موقت اینجا حضور داشته‌اند، بیمه نشده‌اند. درحال‌حاضر، مبلغ یک‌میلیون و 200 هزار تومان به این سازمان بدهکار هستیم که بابت این رقم اندک، حکم تعطیلی کل کارخانه را صادر کرده‌اند. امیدوار هستیم اقدامات دولت و مسئولان سازمان‌های مختلف در راستای پیشرفت و مانع‌زدایی در تولید باشد.


ثبت نظر

ارسال