رونمایی نتایج اولیه از نخستین طرح جامع آلومینیوم کشور

پنجره‌ایرانیان؛ مدیر صنایع معدنی ایمیدرو از رونمایی اولیه نخستین طرح جامع آلومینیوم کشور در چهارمین همایش و نمایشگاه چشم‌انداز صنایع فلزات غیرآهنی ایران و فناوری‌های وابسته با نگاهی به بازار خبر داد.
  • شنبه 27 فروردین 1401 ساعت 11:6

به گزارش ماین نیوز، سعید پیرمرادی مدیر صنایع معدنی ایمیدرو اعلام کرد: نخستین طرح جامع آلومینیوم کشور طی برگزاری چهارمین همایش و نمایشگاه چشم‌انداز صنایع فلزات غیرآهنی ایران و فناوری‌های وابسته با نگاهی به بازار رونمایی شد. برای تدوین این طرح نظر فعالان این حوزه باید مدنظر قرار می‌گرفت و در این راستا دستیابی به شرح خدماتی که تجمیع نظرات ذینفعان در آن لحاظ شده باشد نیز از اهمیت ویژه‌ای برخوردار بود لذا شرح خدمات این طرح با همت ایمیدرو و با همکاری و حضور نمایندگانی از وزارت صنعت، معدن و تجارت، مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی، سازمان برنامه‌وبودجه، سازمان زمین‌شناسی، سندیکای آلومینیوم ایران، انجمن سیم و کابل و شرکت‌های تولیدکننده شمش آلومینیوم نهایی و سپس پس از طی مراحل قانونی مشاوره شرکت فولاد تکنیک اصفهان در حال تدوین و نهایی سازی است و هم‌اکنون بالغ‌بر 95 درصد پیشرفت دارد.

پیرمرادی در این همایش گفت: مهم‌ترین مشکل در اجرای طرح جامع آلومینیوم دستیابی به اطلاعات دقیق در همه حوزه‌ها به‌ویژه در بخش پایین‌دستی بوده است.

وی افزود: باوجود تلاش بسیار، برخی اطلاعات این طرح نیازمند تدقیق بیشتر است و تاکنون 2 الحاقیه انجام گرفته است تا این طرح هرچه بیشتر به واقعیت نزدیک‌تر شود چراکه اطلاعات موجود در آن مبنای تصمیم‌گیری‌های آتی این حوزه قرار خواهد گرفت؛ بنابراین دقت در اطلاعات از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

مدیر صنایع معدنی ایمیدرو ضمن تشکر از سازمان‌ها و شرکت‌هایی که در انجام این طرح تلاش کردند تاکید کرد: تکمیل و جمع‌بندی دقیق طرح جامع آلومینیوم کشور نیازمند سعه‌صدر و همکاری مستمر شرکت‌ها در نقد و بررسی و ارائه نظرات آن‌ها در خصوص این طرح است.

مدیر صنایع معدنی ایمیدرو تاکید کرد: سازمان صمت استان‌ها از قوانین موجود و در دسترس خود برای آزادسازی پهنه‌های اکتشافی و اخذ پروانه‌های اکتشاف استفاده کنند تا بتوان از پتانسیل‌های موجود در کشور بهره گرفت.


ثبت نظر

ارسال